Arnoud schreef:Antheman: Ik weet dat jij een voorstander bent van het zo natuurlijk mogelijk paardenhouden, maar in het wild is de kans op een wormbesmetting vele malen kleiner omdat paarden met de hele kudde trekken en niet maanden op en paar hectare bivakeren. Hierdoor kunnen ze bijna geen wormbesmetting oplopen aangezien de besmettingen meestal via de mest gaan. Tegen de tijd dat wilde paarden weer terug komen op een stuk land waar ze eerder zijn geweest, zijn larven en wormen al dood. Het is namelijk onderzocht hoever paarden trekken, en dat is een heel eind.
Dat wormspuiten agressief zijn, weet ik, maar als je bedenkt hoeveel schade een wormbesmetting kan veroorzaken.......die schade is dus veel groter.
Ik ben het hier dus ook mee eens.
Kijk wat iedereen doet moet men zelf weten, als mijn paard er maar niet de dupe van wordt, omdat iemand niet wil ontwormen om welke reden dan ook.
Ik weet ook mensen die ontwormen met knoflook, nou je kan mij een hoop wijs maken, maar ontwormen met knoflook?????
En trouwens waarom zou je je paard iets aandoen als er middelen zijn om het te voorkomen?