lompe cas'tratie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keramiekje

lompe cas'tratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 19:29

bij mij op de manege is afgelopen week een paard gecastreerd. en nogal lomp ook. de dierenarts die het zou doen deed het alleen als het paard ligt. het paard wou niet gaan liggen dus ging de dierenarts maar aan de staart van het paard hangen!!! hij ging nog nie liggen. de eigenaar van de manege zei waarom spuit je hem dan niet plat als hij zo nodig moet liggen? maar dat deed hij niet. nee er gingen mensen aan het paard zijn hoofd hangen en erop zitten!!! de eigenaren van het paard zijden er niks van!!! het paard heeft nu verwondingen boven zijn oog er zijn gewoon stukken vel van af!!! da vind ik dus echt gewoon lomp! sorrie ik moest het even kwijt!

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:31

Weet je zker dat dat een echte DA was :| Klinkt niet echt vriendelijk iig

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 19:33

het was een echte DA en idd een erg lompe!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:33

nou dat was bij mijn paard toch niet waar!!!! Boos!
is die vent nou helemaal besodemietert!!!

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:38

ik ken dat paard en ik ben er gisteren achtergekomen dat hij ook nog 2 tanden kwijt is!!!! hij stond even later op stal nee niet in een netjes opgestrooide stal nee in een stal waar vroeger een paard heeft gestaan en nu dus heel oud stro en een en al stof in zat. Zal niet gaan infecteren hoor....en hij stond achteraf (een uurtje later) nog helemaal over de zeik in die stal hij stoomde en zweette als een gek (en had nog niet eens een deken op) de eigenaar is na de castratie nog niet eens bij hem gebleven maar meteen naar huis gegaan. ik vind dit echt niet kunnen ik heb zo'n medelijden met dat paardje Huilen

xxx margo en fire

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:41

firelover schreef:
ik ken dat paard en ik ben er gisteren achtergekomen dat hij ook nog 2 tanden kwijt is!!!! hij stond even later op stal nee niet in een netjes opgestrooide stal nee in een stal waar vroeger een paard heeft gestaan en nu dus heel oud stro en een en al stof in zat. Zal niet gaan infecteren hoor....en hij stond achteraf (een uurtje later) nog helemaal over de zeik in die stal hij stoomde en zweette als een gek (en had nog niet eens een deken op) de eigenaar is na de castratie nog niet eens bij hem gebleven maar meteen naar huis gegaan. ik vind dit echt niet kunnen ik heb zo'n medelijden met dat paardje Huilen

xxx margo en fire

nou bij die mensen kwan ik even persoonlijk aan de deur dan Boos!
stelletje dierenmishandelaars dat ze zijn!!!! Boos!
ik kan niet tegen deze mensen en vooral niet als ik ze 'ken'

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:47

ik ken het paard omdat hij tegenover mijn verzorgpony staat. De eigenaar zelf ken ik ook niet maar vandaag heeft de eigenaar wel veel met hem gedaan maar op de dag zelf liet ze hem mooi stikken. Het paardje staat er nog niet zo lang dus ik ken de eigenaren nog niet. Heb lang geleden alleen gevraagd hoe die heette en hoe oud die was enz. maar verder nog nooit eigenaar gesproken....

xxx margo en fire

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 13:59

DEn Bosch, Nuland iemand zocht toch nog een goede dierensrts in de buurt van Nijmegen misschien kan je deze aanbevelen, daadkrachtig sterk en niet gauw van de wijs te brengen...

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:03

firelover schreef:
ik ken het paard omdat hij tegenover mijn verzorgpony staat. De eigenaar zelf ken ik ook niet maar vandaag heeft de eigenaar wel veel met hem gedaan maar op de dag zelf liet ze hem mooi stikken. Het paardje staat er nog niet zo lang dus ik ken de eigenaren nog niet. Heb lang geleden alleen gevraagd hoe die heette en hoe oud die was enz. maar verder nog nooit eigenaar gesproken....

xxx margo en fire

denk op zich dat als je paard verdoofd is en net gecastreerd dat t beter is om hem met rust te laten dan met zo'n beessie te gaan lopen tutten en trekken....misschien gunt ze m gewoon zn rust

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:36

ahhh meisje bij ons op stal heeft eigen dierenbeulen, eehhhh artsen bedoel ik, nou die mannen hoeven ook niet aan mij paarden te komen hoor, ze kunnen arthur niet eens enten, hij sprinkt letterlijk alle kanten op. Hoewel mijn dierenartsen zegmaar bij wijze van spreken eronderkunnen gaan liggen, die mannen komen nog niet eens in de buurt stelletje grom grom

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:45

Naja zeg!! Neem aan dat jullie een andere Da gaan nemen? Dit vind ik niet normaal namelijk...

Thokki4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:57

Hey.... ik ken het paard ook staat bij mij op de manege. Maar het is niet ons paard hoor van een of ander vaag mens dat na de casteratie er nog geen eens naar om keek ze ging gewoon naar huis toe Boos! Boos! ....zo laat je je paard toch niet achter. Het paard stond helemaal over de zeik en zwetend op stal....dampend van de rook. Toen hebben wij en de staleigenaar er maar een deken opgelegd. Maar dat mog er volgens de dierenarts neit op Verward heel vaag allemaal. Dit was echt lomp jongen kei zielig voor het paard. Stond daar helemaal over de zeik op stal dat is toch gewoon neit meer normaal.

groetjes

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 22:05

gelukkig is het niet de DA van onze (verzorg)paarden. maar de eigenaresse van de manege vond het ook erg lomp enzo. maar het is ook echt niet normaal! ik snap ook niet hoe die DA ooit aan zijn papieren is gekomen als hij zo met dieren omgaat!

KaiyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:00

Wat een lomp geval zeg, ik zou een schade vergoeding eisen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:27

hm meestal als een paard liggend geopeerd moet worden voor b.v. een castratie{ wat beter staand kan veel veiliger voor het paard} dan draaien ze gewoon een touw om de benen..vreemd dat dat niet gebeurd is..ik zou zkr een klacht indienen..dat kan veel diervriendelijker..bovendien hoe meer stress,hoe eerder kans op infecties door een verminderde weerstand..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:37

Wat raar...
handelaren doen soms ook castraties, lijkt me sterk dat dit een DA was.

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:43

de eigenaren zouden een klacht moeten indienen tegen die dierenarts! Echt zielig voor dat paard! Boos!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:13

ja was het wel een da?

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 19:26

het schijnt een echte DA te zijn. maar de eigenaren geven nie veel om ut paard ze komen zo nu en dan om het paard af te spuiten enzo arm arm paardje Huilen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:17

laten ze hem ook niet lopen????

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 20:23

jawel dat doen ze ook wel maar niet superlang.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:32

eerst spuit ze um af (met super koud water met kalk...ik weet niet of dat
kwaad kan) daarna stapt ze 1 keer op en neer op het erf.....(is niet zo
ver) en verder doet ze er niks mee eigenlijk.

xxx margo en fire

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:23

hm lopen is heel goed voor een pas gecastreerde hengst afspuiten ook,dan gaat de bloedsomloop namelijk sneller stromen waardoor de wond eerder herstelt..

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:32

Elisa2 schreef:
hm lopen is heel goed voor een pas gecastreerde hengst afspuiten ook,dan gaat de bloedsomloop namelijk sneller stromen waardoor de wond eerder herstelt..

Precies nu zeker want afspuiten moet je met dit weer goed mee opletten. Wat een toestand zeg. Mijn paard hebben ze ook liggend in een wei gecastreerd, deden ze touwen om de 4 benen heen en trokken ze bij elkaar tot paard zijn evenwicht niet kon houden en van te voren hadden ze hem heel goed versuft. Het is prima verlopen, heb niet eens af hoeven te spuiten maar wel goed beweging gegeven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:34

Ik had toch echt als eigenaar zijnde de castratie afgeblazen en het in een kliniek laten doen...