ervaring met mokpoeder????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frieda_88

ervaring met mokpoeder????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 18:54

Heey mensen!

Mijn paard heeft mok zowel open als gewoon.
En nu heb ik daar wel goeie mok zalf voor en dan gaat het ook wel weg maar echt geen 2 dagen daarna heeft ze al weer nieuwe plekken.
Het blijft dus gewoon komen heb ik de 1 net weg gewerkt komt de ander alweer en nu heb ik gehoord dat er mokpoeder bestaat en als je dat hebt gegeven het meteen overal weg is en ook goed weg blijft.
Maar nu wil ik graag weten of iemand daar evaring bij heeft?
Is er hier iemand die het ook eens heeft gebruikt of vriend/vriendin laat het me dan weten.
Alvast bedankt!

Doeg!

xxxxxxxxxxxxxxx

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:56

Hmm nee ik gebruikt dit niet..
Maar geef wel homeopatische pilletjes tegen Mok..

Naar mijn idee helpt dit wel..

Maarr wat is dan die goede mokzalf die jij hebt..?
Misschien dat ik dat dan ook maar is ga proberen,
want werkelijk niks helpt..

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 01:30

Goed wassen met betadine, korstjes er zoveel mogelijk afkrabben, goed droogmaken en gewone zinkzalf er op smeren!
Verder (zoveel mogelijk) droog houden en er een dierenarts bijhalen wanneer het been dik wordt (kans op bloedvergiftiging). Verder zou ik ook als je denkt dat het weg is, de behandeling nog even blijven herhalen (liefst 2 x per dag). Succes!

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:06

Hoi, je zegt dat het dan wel even een paar dagen weg blijft, maar dan weer terugkomt, misschien dat hij dan wel mijten heeft? Die kan je namelijk niet verwijderen door mokzalf, daar heb je of Sebacil, is alleen verboden in NL, of een ander middel dat dan wel mag in NL, weet even de naam niet meer, voor nodig?

W.b. het mokpoeder, daar heb ik nog nooit van gehoord. Bedoel je poeder dat je door het eten moet doen misschien?

Greetz Sanne

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 13:23

ik gebruik VSM cure mok en/ of Chevadonyll mokkruiden (thee trekken en over het voer geven) inwendig en AE emulsion uitwendig (Duits middel tegen zomereczeem wat toevallig per ongeluk ook tegen mok werkt Haha! ) Een hardnekking plek in de knieholte heb ik zo weggekregen! Verder als het preventief is zinkzalf of Mud Guard van de Paardendrogist.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:09

Sannegeurtje, ik weet niet of je hetzelfde middel bedoeld, ik gebruik Socatyl werkt perfect tegen droge en natte mok(tenminste bij mijn paard)
en is gewoon bij de d.a. te koop,als niets anders werkt kun je bij de d.a. ook een droogzetspuit voor koeien vragen werkt ook prima. Succes ermee

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:57

inib: helemaal mee eens als niets anders meer werkt droogzetters, als ik dat aan iemand vertel lachen ze me uit maar dat werk nog het beste

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 17:59

piggeljay schreef:
inib: helemaal mee eens als niets anders meer werkt droogzetters, als ik dat aan iemand vertel lachen ze me uit maar dat werk nog het beste

Hoe lang moet je droogzetters gebruiken? En wanneer zie je resultaat?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 18:05

ik heb nooit mokzalf gebruikt maar de laatste keer dat mijn pony heel erg mok had heb ik er zinkzalf opgesmeerd. dat helpt echt super goed Lachen
ik heb idd ook een keer droogzetters gebruikt maar ik weet niet meer hoe ik dat deed... het hielp wel!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:37

Droogzetters?
Werken die na 1x of moet je die een aantal keer gebruiken?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:05

volgens mij moet je voor droogzetters eerst de kootholtes wassen met betadinescrub oid. heeeeeel goed droogmaken en dan droogzetter erop spuiten. een paar dagen doen en na een week ofzo komen de korstjes eraf.

ik dénk dat ik het zo ongeveer heb gedaan maar het komt vast niet zo super precies... als je maar zorgt dat het goed droog en schoon blijft

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:11

Droogzetters gebruik je hetzelfde als mokzalf gewoon 2X daags insmeren, volgens mij werkt het zo goed omdat er peniciline inzit.
En natuurlijk altijd zorgen dat je paard droogstaat anders heb je het zo weer, vooral als ze er gevoelig voor zijn.

Frieda_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:27

Hartstikke bedankt! allemaal voor jullie advies ik zal zeker een paar dingen van jullie proberen en ik zal meer informeren naar die mokpoeder zelf heb ik er ook nog nooit van gehoord.
En al wilt dit niks uithalen en gaat mijn paard echt flink achteruit ga ik zeker de dierenarts inschakkelen.
Mochten jullie nog meer advies hebben of opmerkingen hoor ik dat graag! nogmaals harstikke bedankt!

Veel liefs,
Muriel

Frieda_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:29

Kkkaren schreef:
Goed wassen met betadine, korstjes er zoveel mogelijk afkrabben, goed droogmaken en gewone zinkzalf er op smeren!
Verder (zoveel mogelijk) droog houden en er een dierenarts bijhalen wanneer het been dik wordt (kans op bloedvergiftiging). Verder zou ik ook als je denkt dat het weg is, de behandeling nog even blijven herhalen (liefst 2 x per dag). Succes!

Ja dit heb ik in het begin veel gedaan maar het hielp niks daarom was ik overgegaan naar mokzalf. Dit helpt wel maar niet goed genoeg om het voor goed weg te krijgen als nog bedankt voor je advies!

Frieda_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:31

sannegeurtje schreef:
Hoi, je zegt dat het dan wel even een paar dagen weg blijft, maar dan weer terugkomt, misschien dat hij dan wel mijten heeft? Die kan je namelijk niet verwijderen door mokzalf, daar heb je of Sebacil, is alleen verboden in NL, of een ander middel dat dan wel mag in NL, weet even de naam niet meer, voor nodig?

W.b. het mokpoeder, daar heb ik nog nooit van gehoord. Bedoel je poeder dat je door het eten moet doen misschien?

Greetz Sanne

Heey!
nee ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord maar een boer bij mij in de beurt had het ooit ook voor zijn paard gebruikt en het bleek wonderen te doen en ik denk dat het inderdaad door het eten moet.
Maar was benieuwd naar mensen die er ook ervaring mee had.
Bedankt voor je advies!

Greetz Muriel

Frieda_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:32

inib schreef:
Sannegeurtje, ik weet niet of je hetzelfde middel bedoeld, ik gebruik Socatyl werkt perfect tegen droge en natte mok(tenminste bij mijn paard)
en is gewoon bij de d.a. te koop,als niets anders werkt kun je bij de d.a. ook een droogzetspuit voor koeien vragen werkt ook prima. Succes ermee

Nou nu moet ik toch zeker ook even naar dat spul gaan kijken!
Ik hoop dat het werkt
Harstikke bedankt!

Frieda_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:35

piggeljay schreef:

droogzetters? hmmm.. dat idee moet ik er toch maar even bij houden bedankt!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:40

Frieda_88, Ben gisteren naar de dierenarts geweest want mijn jonge paard had ook mok, kon ook niet anders want hij heeft tot 1 dec. buiten gelopen maar Socatyl mag dus inderdaad niet meer verkocht worden in Nederland, ik balen want het werkte altijd zo goed, maar ja ook maar weer aan de droogzetters wat door de d.a. ook aangeraden werd, hij gaf als optie ook nog hydrocortiderm maar dat moet je wel met handschoenen aan erop smeren, er zit nl. cortisone in en je mag het niet te lang achter elkaar gebruiken want het maakt de huid dun.

Frieda_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:26

inib schreef:
Frieda_88, Ben gisteren naar de dierenarts geweest want mijn jonge paard had ook mok, kon ook niet anders want hij heeft tot 1 dec. buiten gelopen maar Socatyl mag dus inderdaad niet meer verkocht worden in Nederland, ik balen want het werkte altijd zo goed, maar ja ook maar weer aan de droogzetters wat door de d.a. ook aangeraden werd, hij gaf als optie ook nog hydrocortiderm maar dat moet je wel met handschoenen aan erop smeren, er zit nl. cortisone in en je mag het niet te lang achter elkaar gebruiken want het maakt de huid dun.

hmmm.. okay harstikke bedankt voor je advies ik heb al een paar dingen op een rij wat ik van plan ben en als het niet goed gaat dan ga ik naar de dierenarts en dan zal ik jou opties zeker mee nemen meschien dat het mij ook wel wordt aangeraden! nogmaals harstikke bedankt!

veel liefs,
Muriel

sharonlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:30

Als je paard gevoelig is voor mok smeer dan voor dat je gaat rijden ( als je bijvoorbeeld buiten gaat rijden of in een natte bak) de gevoelige plekken in met uierzalf, dit houdt het water tegen.

Frieda_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 10:23

sharonlisa schreef:
Als je paard gevoelig is voor mok smeer dan voor dat je gaat rijden ( als je bijvoorbeeld buiten gaat rijden of in een natte bak) de gevoelige plekken in met uierzalf, dit houdt het water tegen.

ja inderdaad!! daar had ik nog niet aan gedacht dank je wel voor je super tip!!
Want heb nou al een tijdje niks met der gedaan omdat alles zo nat was wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb Bloos!
nogmaals harstikke bedankt Haha!

xxxxxxxxx

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:19

Ik geef mijn tinker Novia (met erg volle sokken) Kiezelderma over haar voer.
Dit is een poeder.
Misschien bedoel je dat?
Ik heb het idee dat het wel minder wordt, maar door een heel natte bak waar ze overdag in staat krijg ik het niet helemaal weg.

Frieda_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 17:35

Kiara schreef:
Ik geef mijn tinker Novia (met erg volle sokken) Kiezelderma over haar voer.
Dit is een poeder.
Misschien bedoel je dat?
Ik heb het idee dat het wel minder wordt, maar door een heel natte bak waar ze overdag in staat krijg ik het niet helemaal weg.

ja inderdaad die boer die het ook het gebruikt had ook tinkers en friesen hebben ook van die grote sokken daarom zat ik ook aan die poeder te denken en ik denk wel dat het de poeder is die jij bedoelt bedankt dat je even reageerde want op dit berichje zat ik juist te wachten Haha!

xxxxxxxxxx

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:04

Er bestaat wel degelijk mokpoeder Dat moet je in de sokken 'strooien'. Het is een mengsel van Chinese kruiden, volgens mij bestaat het nog niet zo lang en of het goed werkt weet ik niet.

Huntie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:50

Hai Hai,

Ik hoop dat ik niet al erg laat ben met mijn advies..
Ik heb zelf een tinker en hij heeft ook last van mok, inderdaad zowel nat als met korstjes.. Hij heeft t elk jaar weer en zo doende heb ik al heel veel geprobeerd, waar ik in ieder geval wel achter ben gekomen is dat de betadine en de hydrocortiderm (enz..enz) misschien 1 keer hun werk doen, maar daarna is het mok al bestand tegen deze zalfjes. Bij mijn paard werkte de zalfjes ook vaak averechts omdat; hoe meer ik er opsmeerde hoe meer ik de mok opsloot en des te meer het kon gaan broeien en uitbreiden. Ik heb meerdere keren een dierenarts bij mijn paard gehad en het allerbeste helpt een antibiotica poeder genaamd cubarmix.. (is eigenlijk voor kalveren en ruikt naar anijs) Het mok is echt binnen 10 dagen verdwenen en blijft dat ook geruime tijd + dat misschien andere ziekigheidjes en zweertjes ook meteen verdwenen zijn. Ook goed werkt het sebacil (die shampoo) die niet meer verkocht mag worden. En nog n tip voor als je de benen mooi schoon van mok wil hebben:
Ga naar het strand en rij een stukje in de zee!! helpt echt, maakt de benen brandschoon, wel de benen goed afdrogen daarna!! En de stal goed schoon houden, want je kan je paard wel binnen zetten vanwege de vieze grond buiten, maar een vieze stal in een droge warme omgeving is net zo goed een grote besmettingshaard!! Ik hoop je hiermee een beetje te hebben geholpen!!

Groetjes Marieke