Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Een hardnekking plek in de knieholte heb ik zo weggekregen! Verder als het preventief is zinkzalf of Mud Guard van de Paardendrogist. Kkkaren schreef:Goed wassen met betadine, korstjes er zoveel mogelijk afkrabben, goed droogmaken en gewone zinkzalf er op smeren!
Verder (zoveel mogelijk) droog houden en er een dierenarts bijhalen wanneer het been dik wordt (kans op bloedvergiftiging). Verder zou ik ook als je denkt dat het weg is, de behandeling nog even blijven herhalen (liefst 2 x per dag). Succes!
sannegeurtje schreef:Hoi, je zegt dat het dan wel even een paar dagen weg blijft, maar dan weer terugkomt, misschien dat hij dan wel mijten heeft? Die kan je namelijk niet verwijderen door mokzalf, daar heb je of Sebacil, is alleen verboden in NL, of een ander middel dat dan wel mag in NL, weet even de naam niet meer, voor nodig?
W.b. het mokpoeder, daar heb ik nog nooit van gehoord. Bedoel je poeder dat je door het eten moet doen misschien?
Greetz Sanne
inib schreef:Sannegeurtje, ik weet niet of je hetzelfde middel bedoeld, ik gebruik Socatyl werkt perfect tegen droge en natte mok(tenminste bij mijn paard)
en is gewoon bij de d.a. te koop,als niets anders werkt kun je bij de d.a. ook een droogzetspuit voor koeien vragen werkt ook prima. Succes ermee
inib schreef:Frieda_88, Ben gisteren naar de dierenarts geweest want mijn jonge paard had ook mok, kon ook niet anders want hij heeft tot 1 dec. buiten gelopen maar Socatyl mag dus inderdaad niet meer verkocht worden in Nederland, ik balen want het werkte altijd zo goed, maar ja ook maar weer aan de droogzetters wat door de d.a. ook aangeraden werd, hij gaf als optie ook nog hydrocortiderm maar dat moet je wel met handschoenen aan erop smeren, er zit nl. cortisone in en je mag het niet te lang achter elkaar gebruiken want het maakt de huid dun.
sharonlisa schreef:Als je paard gevoelig is voor mok smeer dan voor dat je gaat rijden ( als je bijvoorbeeld buiten gaat rijden of in een natte bak) de gevoelige plekken in met uierzalf, dit houdt het water tegen.
Kiara schreef:Ik geef mijn tinker Novia (met erg volle sokken) Kiezelderma over haar voer.
Dit is een poeder.
Misschien bedoel je dat?
Ik heb het idee dat het wel minder wordt, maar door een heel natte bak waar ze overdag in staat krijg ik het niet helemaal weg.