Dit is toch niet normaal (hengstig) ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Dit is toch niet normaal (hengstig) ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 09:09

ulisse is nog steeds om de drie weken hengstig. Ik kan me niet herinneren dat ze dat de voorgaande jaren ook nog in december had.
En als je ziet hoe hengstig Bloos! Ik schaam me dood Tong uitsteken
Elk paard dat ze in de wei of stalgang tegenkomt wil ze aan ruiken, en als ze dat doet dan pist ze de hele gang onder Bloos! .
Dus niet een klein beetje dat eruit komt, maar het lijkt wel plas, zoveel.

Wat moet ik hier nou mee? Hebben jullie merrie´s dat nou ook nog?

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:17

De mijne word elke keer hengstig als er een nieuw paard naast haar komt te staan(bijv. op de wei ofzo)Ik vind het ook verschrikkelijk irritant!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:32

de mijne is ook het hele jaar door gewoon hengstig ook zo om de 2 - 3 weken..
ze word idd ook meteen hengstig als ze op een nieuwe stal staat of als er een nieuw paard naast dr komt Tong uitsteken
dan is het ook veel erger...
maar als ze gewoon hengstig word dan pist ze ook best veel hoor
superirritant maar nix aan te doen Tong uitsteken

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 09:38

Ow, wat ben ik blij met mijn ruin Haha! Bij ons zetten ze merries om de merries heen, en achteraan in de hoek, zo worden ze het minst hengstig.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:31

De mijne is ook om de 2 a 3 weken hengstig..
Ze loopt dan pissend met d'r benen wijd door het gangpad Scheve mond

Mja ik heb er niet zoveel moeite meer mee, ben er wel aan gewend na 4 jaar Knipoog

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:02

Bij ons op stal zijn ook alle merries nog steeds regelmatig hengstig. En inderdaad ook goed hengstig. Cookie was daardoor vorige week erg verliefd op een fries. Haha!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:51

hmm ben toch blij met mijn merrie das echt een uitzondering, ik heb haar nog nooit echt hengstig gezien. Ze pist ook nooit. Ze laat gewoon niets merken. Lachen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:59

Dat er merries zijn die nu hengstig zijn komt waarschijnlijk doordat ze nog veel licht hebben op stal. (tussen de 14 uur en 16 uur licht)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:24

petraaken schreef:
Dat er merries zijn die nu hengstig zijn komt waarschijnlijk doordat ze nog veel licht hebben op stal. (tussen de 14 uur en 16 uur licht)

Mijn merrie is ook nog gewoon hengstig, en die staat niet op stal.
Pony van een vriendin heeft het ook heel erg, en die pist ook liters lijkt het wel, en het is idd irritant.
Die van mij heeft het gelukkig helemaal niet erg, wel wat meer interesse in de hengst en wat sneller hinniken maar daar houd het ook mee op, gelukkig.

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:31

nou,je bent niet de enige....dit jaar zijn bij ons op stal alle merries extreem hengstig,verder zouden ze nu wat rustiger moeten zijn wat de hengstigheid betreft,maar helaas ze zijn allemaal duidelijk hengstig,waarom is ons niet duidelijk.....

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:07

wij hebben er ook zo een op stal staan, beetje goor verhaal misschien, maar we hebben een ijslander ruin die de helft kleiner is, en die had ze laatst over zijn rug "gepiest" gatver!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:31

Lang leve de merries!!!! Haha! Haha!
En ik heb er 2!! Haha!
Waarvan de ene nog een ukkie (mmm kan ook zeggen buffeltje) van een 1/2 jaar dus daar is nog hoop voor, maar moeders die doet net zo hard met je mee hoor!!
Wordt netjes om de 2-3 weken hengstig, pist, maar daarbij leunt mw ook tegen elke muur die ze tegenkomt, alsof ze bv de poetsplaats iet wat groter wilt maken of ze vind haar stal dan te kleinm, dus wat doen we dan.... duwen met die kont tegen het schot aan. Haha! Haha! Haha!
Ik heb een tijd progesteron gegeven. Dat ging heel goed, maar ja dat is en blijft een hormoonpreparaat, dus na de geboorte van Eowyn ben ik daar niet meer mee begonnen. Neem het maar voor lief.
Ik laat Eric Laarakkers er nog wel een keer naar kijken, misschien kan hij nog iets doen. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:35

Tivina heeft dat ook. die was ook nie drachtig te krijgen
Hivina heeft dat niet zo vaak en shantal ook nie

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:40

Hihihi, dat was geen plas, dat was een waterval en als ze de kans had gekregen had ze Raf ter plekke om zijn "diensten" gevraagd.
Iets verder boven is gezegd dat het kan komen doordat ze "licht" staan, de stal opzich is niet heel erg licht, maar de paarden staan natuurlijk bijna elke dag behoorlijk lang buiten, misschien dat het dan toch met "licht" te maken heeft (hoewel ik de rest van de dames nog niets zo'n
voorstelling heb zien geven) Ik zal Yfande in de gaten houden Lachen

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:12

Bij ons zijn de merries ook (bijna) allemaal hengstig... ik dacht al dat het aan mij lag... zal inderdaad wel te maken hebben met een lichte stal. Onze stal is zeer goed (ver)licht. En ze staan bijna allemaal in de buurt van ruinen. Tja, ik weet het ook niet!

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:08

er is een paard op proef geweest en toen was ze al een week hengstig. en daarna is ze nog 2 weken hengstig geweest. Ze is in de zomer nooit hengstig en dan krijg je in de winter dit, echt zo irri. En dan moeten we elke week naar de ponyclub en dan moeten we langs iemand die hengsten houdt.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:58

Mijn paard is nu ook mega hengstig.. zo is ze in tijden niet meer geweest...

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:00

Bij mijn paard valt het in de winter altijd ontzettend mee, maar in de zomer wordt ik er niet goed van Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 06:48

petraaken schreef:

Mmmmm, die van mij staat buiten en is ook elke 3 weken gewoon hengstig Verward

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 07:33

t heeft inderdaad met licht te maken. de dagen zijn wel korter nu, maar we hebben wel heel erg goed weer gehad, met weinig regen.
als t regent is t namelijk ook donkerder..
t heel lang mooi rustig najaars weer geweest, en daar reageren de paarden dus op...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:16

ik heb sinds kort een welshpony ruin van 17 (gecastreerd toen hij 13 was)
hij dekt ook nog gewoon,dus ik moet hem apart houden als ze hengstig zijn.
de merries zijn nu iedere keer flink hengstig Lovers
maar dat schijnt over te gaan als ze eenmaal aan hem gewend zijn
ik hoop het maar, wat dit is niet leuk meer
normaal merkte ik bijna niets van de hengstigheid

marit25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:25

Heet niet voor niets een pismerrie. Heb wel eens gelezen, dat als een merrie wordt 'gestoord'in haar hengstigheid dat het doorlopend kan worden. Merrie bij ons in de wei heeft het ook, achteruit lopend en pissend tegen mijn ruin aan, als ze hem dan aanraakt met d'r kont krijgt ie nog een trap toe ook. Merries!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:36

marit25 schreef:
Merrie bij ons in de wei heeft het ook, achteruit lopend en pissend tegen mijn ruin aan, als ze hem dan aanraakt met d'r kont krijgt ie nog een trap toe ook. Merries!

die van mij willen juist graag aangeraakt worden Haha!
en zijn dol op de ruin Lovers

marit25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:40

Die bij ons is dus echt een bitch!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:49

Fleur wordt juist hengstig van merries.. zet 'r tussen de dames en je hebt een gillend en pissend huivrouwencluppie. Zet 'r naast een echte hengst en ze houdt van schrik een half jaar haar mond..
Vrouwen..