Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
love_sander schreef:Ja, ik teer hem ongeveer 3 a 4 keer per week. Zijn stal is altijd superdroog. Ik heb hem ongeveer een jaartje geleden gekocht. Hijs tond toen met 4 a 5 andere ponys in een grote loopstal. Die werd weinig gemest, en hij liep ook erg op stront. Ik denk dat hij het daar heeft opgelopen. En dat hij er redelijk gevoelig voor is. Want de vorige keer zij de hoefsmid ookal dat hij het had. We besteeden erg einglijk niet zoveel aandacht aan, maar hadden wel een middeltje gekocht, die we einglijk amper of niet gebruikten. Nu de hoefsmid met grote koeie letters op de boxdeur schreef rotstraal, namen we het serieus, het is erg zacht z'n vee in z'n hoef. We krabben hem zowiezo iedere dag uit, en verzorgen hem goed!
love_sander schreef:Ja, ik teer hem ongeveer 3 a 4 keer per week. Zijn stal is altijd superdroog. Ik heb hem ongeveer een jaartje geleden gekocht. Hijs tond toen met 4 a 5 andere ponys in een grote loopstal. Die werd weinig gemest, en hij liep ook erg op stront. Ik denk dat hij het daar heeft opgelopen. En dat hij er redelijk gevoelig voor is. Want de vorige keer zij de hoefsmid ookal dat hij het had. We besteeden erg einglijk niet zoveel aandacht aan, maar hadden wel een middeltje gekocht, die we einglijk amper of niet gebruikten. Nu de hoefsmid met grote koeie letters op de boxdeur schreef rotstraal, namen we het serieus, het is erg zacht z'n vee in z'n hoef. We krabben hem zowiezo iedere dag uit, en verzorgen hem goed!
Citaat:ctc werkt erg goed.. ikweet allleenniet waar je dat kan halen..
monsera schreef:Dus als ik het goed lees heeft hij al een jaar lang rotstraal.En je hoefsmid had het ook al een keer eerder aan gegeven ik vind dit wel een beetje zielig voor je paardje.
Dit is een leuke site www.hoofcare.nl
smurf schreef:heb je het wel helemaal laten wegsnijden voordat je begon met teren?
Anders sluit je met die teer de bacterie op, die dan lekker naar binnen gaat verder woekeren en dan ben je nog veel verder van huis.....
je kan alleen teren als je heel erg zeker weet dat alle rotzooi eruit gesneden is, want teer sluit dus erg af!
mango schreef:ga niet zelf zitten rommelen en luister naar je DA en smid dit kan namelijk het begin zijn van iets veel ergers dus echt goed en prefentief met dat spul van de DA werken en zelf goed in de gaten houden.
de een zegt teren is goed de ander zegt is niet goed dus je doet het eigenlijk nooit goed...snap je het nog??
luister gewoon naar de DA en dan komt het helemaal goed en je stal goed schoon houden, als het een viespeuk is kan je onderop de overblijfselen uit een baal nemen en die onder het gewone stro leggen daardoor absorbeert hij de plas beter!! succes ermee en je zal zien binnen een week en 10 dagen is het weer weg!!
Daar hebben we het weg