goed lopen, kreupel, goed lopen en weer kreupel :\

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

goed lopen, kreupel, goed lopen en weer kreupel :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 17:53

Ik weet echt niet meer wat ik met mijn haffie aanmoet hoor...

Toen ik haar kreeg liep ze helemaal goed, toen werd ze kreupel.. utieindelijk zei de hoefsmid tegen mij : zet er ijzers onder voor en ze moet weer goed gaan lopen... dus ik dacht nja.. het is altijd het proberen waard.. want ik had mn meissie nog niet zolang en ik vond het heel zielig voor dr... toen die ijzers eronder zaten zag ik ook wat hij bedoelde met je paard haar hoeven zijn behoorlijk gekloot.. (scheef en met boogjes bekapt enzo :S) met die ijzers liep ze binnen een paar dagen weer goed dus ik dacht ik bouw het weer rustig op... dat gedaan... uiteindelijk dacht ik.. dinsdag maar weer eens een lesje meerijden op de manege... als het niet gaat dan stop ik wel weer.. nou ja.. ze liep helemaal lekker.. af en toe erg racen en raar doen achter de andere paarden aan (Paarden waar je u tegen zegt...) en woensdag was het weer mis :S ik dacht eerst.. die is beetje stijfjes van gister en heb haar hierdoorheen gereden en uiteindelijk liep ze weer lekker... dus ik dacht nou ja.. gewoon beetje stijfjes.... Gister was het weer HELEMAAL mis.. het was weer precies zoals de eerste keer.. kreeg haar hier niet doorheen gereden :S heb haar buiten uitgestapt en nog beetje gedraaft, maar ze bleeft slecht lopen en merkte aan haar dat ze echt pijn had...

Ik ga morgen de dierenarts bellen, maar wil van jullie weten of misschien 1 van jullie hier ervaring mee heeft of heeft gehad en wat het kan zijn?

IK BEL DE DIERENARTS EVENGOED WEL.... dus dat wil ik niet horen Bloos

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 00:00

Is er echt niemand? Scheve mond

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:05

waar staat jou paardje? (toevallig op manege waarland? lijkt ie best wel op)
toch afwachten op de dierenarts Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:09

aan welk been loopt ze kreupel en hoe oud is je haflinger?
is er verder ook niks warm of dik aan het been?
loopt ze gewoon gevoelig (ivm de hoeven wat je verteld) of loopt ze echt kreupel?

Ik heb met mijn hafje ongeveer zoiets gehad, nadat haar been binnenstebuiten was gekeerd op de kliniek (kreupelheidsonderzoeken, foto's, scan enz.) is er niks gevonden. Waarschijnlijk heeft ze een band of spier verrekt gehad in haar been, het is vanzelf over gegaan. ze had ook wat last van haar schouder en rug wat dus ook mee speelde.

het kan zo veel zijn, ik zou de dierenarts even afwachten Lachen

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:22

mijn paard heeft het ook een tijdje gedaan. Dan weer kreupel, dan even zuiver, dan weer kreupel. Uiteindelijk werd ie helemaal niet meer zuiver. Ik heb er een dierenarts bij laten komen en mijn paard bleek hoefkatrolontsteking te hebben. Ik wil je niet bang maken, maar laat z.s.m een DA komen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:24

en bang hoef je dan nog niet te worden want ook daar is heel goed iets aan te doen. www.hoefkatrol.com

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:29

mijn NRPSer had t ook maar die bleef echt een paar weken kreupel en dan was ie weer 2 weken goed en dan weer 6 wken kreupel,
toen heb ik een kreupelheids onderzoek laten doen en bleek dat Andoy hoefkatrol had, helaas in een erge fase!
maar met hoefkatrol zijn ze meestal kreupeler in een zware bodem dan op een weg.

maar ik zou idd ff afwachten wat de dierenarts zegt!

misschien heeft je haffie gewoon een hoefzweertje of zoiets!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 12:31

Ireentjuh schreef:
aan welk been loopt ze kreupel en hoe oud is je haflinger?
Ik zie dat ze rechtsvoor loopt te trekken met haar beentje, alsof ze op eieren loopt zeg maar, de hoefsmid zag dat ook en daarom staat ze nu voor op ijzers, na 3 dagen ongeveer liep ze weer helemaal goed, dus ik was natuurlijk hartstikke blij, maar dinsdag na de manege les was het helaas weer mis :S
Mijn haffie is 18 jaar op dit moment..

is er verder ook niks warm of dik aan het been?
Het is niet dik en niet warm... dat vonden wij ook allemaal best al raar... verder zie ik ook weinig afwijking zeg maar van nu en toen ze nog goed liep

loopt ze gewoon gevoelig (ivm de hoeven wat je verteld) of loopt ze echt kreupel?

Ze loopt te hinken... ik kan zien dat ze pijn heeft.. en loopt heel gevoelig....

Ik heb met mijn hafje ongeveer zoiets gehad, nadat haar been binnenstebuiten was gekeerd op de kliniek (kreupelheidsonderzoeken, foto's, scan enz.) is er niks gevonden. Waarschijnlijk heeft ze een band of spier verrekt gehad in haar been, het is vanzelf over gegaan. ze had ook wat last van haar schouder en rug wat dus ook mee speelde.

het kan zo veel zijn, ik zou de dierenarts even afwachten Lachen

Wat denken jullie eigenlijk nog van een fysiotherapeut als er niks gevonden word door de dierenarts? Ik heb daar zelf geen ervaringen mee, maar misschien 1 van jullie?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 12:33

Daantjuh : dr hebben 2 hoefsmeden naar haar gekeken, en die eerste zag helemaal niks aan haar been.. en die 2de die zei dat dr ijzers onder moesten omdat haar hoef nogal kort was en in boogjes en bochtjes was bekapt :S en dat zag je ook heel duidelijk toen ze eronder zaten... maar verder was er niks mis met die hoeven werd er gezegd...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:34

ja een fysio of een ostheopaat..ook goede ervaringen mee..als er medisch niks gevonden wordt

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 12:34

Elisa2 : weet jij ook ongeveer wat dat gaat kosten? je mag het ook pben als je dat liever wilt....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 13:01

Bitterbal schreef:
Daantjuh : dr hebben 2 hoefsmeden naar haar gekeken, en die eerste zag helemaal niks aan haar been.. en die 2de die zei dat dr ijzers onder moesten omdat haar hoef nogal kort was en in boogjes en bochtjes was bekapt :S en dat zag je ook heel duidelijk toen ze eronder zaten... maar verder was er niks mis met die hoeven werd er gezegd...

ja, ik bedoelde eigenlijk ik hoop voor je dat t zoiets als een hoefzweer is!
iets wat dus makkelijk te genezen valt!!!!!!!!!

maar ik was ook niet duidelijk, sorry

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 13:14

Maakt niet uit, je hoeft niet meteen sorry te zeggen Bloos nee maar ik wilde ook even zeggen dat dat het dus bijna niet kan zijn.. Knipoog Eigenlijk hoop ik ook op zoiets, maar dat heb ik dus al opgegeven.. dat kan het niet zijn helaas Scheve mond

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:53

Elisa2 schreef:
en bang hoef je dan nog niet te worden want ook daar is heel goed iets aan te doen. www.hoefkatrol.com

Nou, nee bang niet, maar zou vervelend zijn als het wel zo was. En ja ik weet heus wel dat een paard met HKO gewoon prima verder kan lopen hoor. Speciaal beslag, inspuiten etc. Ik zeg ook niet dat haar paard dat heeft, maar gezien de kreupelheid, lijkt het op wat mijn paard deed. En mijn paard heeft HKO.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 20:10

Ik zou behoorlijk balen als ze het wel heeft, moet alleen nu eerst nog met mn vader in conflict.. ik mag van hem de dierenarts niet bellen, dat zou weinig zin hebben ofzo... Boos!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 21:02

mieke. we gaan morgen nog naar mark toe.... met sunny... gaan we eerst ff langs vragen wat hij er van vind en dan zegge we tege je pa wat mark zei... diezegt waarschijnlijk DA bellen en dan doen we dat ook gewoon!! echt je vader wou toch een paard voor jullie? zitten nou eenmaal kosten bij

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 22:33

nou hij maakt zich geen zorgen om de kosten hoor, die mag ik allemaal lekker zelf betalen Knipoog Scheve mond maar morgen is hij druk met wedstrijden ofzo :S dus da kan niet.. ik bel de dierenarts gewoon maandag en kijken wat daar weer uitkomt...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 10:57

Bitterbal de kosten voor een ostheopaat of fysiotherapeut..is niet goedkoop en hangt af van wat ze allemaal moeten doen meestal betaal je de voorrijkosten,en die hangen en weer vanaf hoe ver weg je woont,maar reken op ong. 25 euro en het consult..en dat ligt meestal ook tussen de 25 en 35 euro..ik heb er wel hele goede ervaringen mee.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 12:07

een fysiotherapeut is ook niet echt goedkoop, en ik zou zeker niet naar een fysio gaan als er nog geen dierenarts naar gekeken heeft.

Ik denk zelf dat als ze wisselend kreupel blijft dat je het beste een keertje foto's kunt laten maken, zeker als er niks te zien/voelen is aan haar been. Op een rontgenfoto is in ieder geval zeker te zien of ze HKO/artrose heeft, dan heb je gewoon duidelijkheid.

Als er niets te vinden is kun je eens naar een fysio/osteopaat gaan, maar het lijkt me beter om eerst naar de dierenarts te gaan.. en fysio kan ook niet in het been kijken.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 13:02

Ireentjuh.. Ik ga ook eerst naar een dierenarts, maar ik zat te denken ook aan een mogelijkheid voor de fysio... mocht de dierenarts niks vinden.. Knipoog

Elisa: Ik had op veel meer kosten daarvoor gerekent.. dus t valt me nog heel erg mee eigenlijk.... en als het met de dierenarts niks word ga ik het zeker proberen !!!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:47

Mijn paard heeft dat ook gehad kreupel naar raar gedaan te hebben in de wei. liep na 3 weken weer goed, maar voor hele korte duur ( 1 buitenrit) daarna dus in een les weer kreupel. Bleek dus boegkreupelheid te zijn. Dit is een geirriteerde spier in een van de schouders, du dus dik en opgezet is. Pijnlijk bij het werken. hiervoor staat minimaal 8 weken rust.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 19:30

Bedankt, ik hoop niet dat dat het is, maar het klinkt wel precies zoals het is bij haar :S
Morgen bel ik de dierenarts voor een afspraak en hopelijk krijg ik dan een beetje meer duidelijkheid over haar...

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:19

hey ik moet je ff wat zeggen op msn... een vriendin van me die van de c1000 heeft precies dit zelfde!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:24

klinkt mij in de oren als HKO of arthrose....

gauw foto's laten maken, misschien kan je haar nog terugbrengen, want dit is een gebrek.. alleen als je geen aankoopkeuring hebt laten doen, dan heb je geen poot om op te staan omdat je zelf nalatig bent geweest... sterkte ermee iig!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:30

Ja eerst laten onderzoeken en dan actie ondernemen in wat er uit komt. Alhoewel ze vaak bij DA en klinieken uitgaan van het gevolg van pijn maar niet zoeken naar oorzaak. Maar ik wens je veel succes.
Bitterbal: als het HKO mocht zijn, geen speciaal beslag of inspuiten. Ik heb ook inspuiten gedaan, heeft niets mogen baten. Ik ben ook bij Antoine de Bodt terecht gekomen, paard was scheef en geen DA of kliniek heeft me daarop gewezen, ze zeiden dat alleen Tildren of zenuwsnede keus had->Tildren inlaten spuiten heeft me hoop geld gekost en niets geholpen. Ik heb wel resultaat bij Antoine mogen boeken gelukkig en is mijn redding geweest.