er is iets goed mis met kelly wat nu =(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

babli

er is iets goed mis met kelly wat nu =(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 18:00

ik ging vandaag naar me (verzorg)shetje toe en ik kwam erachter dat ze opeens heel dun was geworden en ik ging even op haar zitten en ze struikelde om ik was haar staart aan het uitpluizen en ik zag tot mijn grote schrik witte wormen uit haar kont komen en ze krijgt wormenkuren.
ook had ik al klinkt het overdreven jeuk toen ik bij kelly wegging dat had ik de vorige keer ook al toen kreeg ik uitslag nu heb ik dat weer Huilen ook kan het dodelijk zijn en heb van vriendinnen gehoord dat hun daardoor ook al hun dieren zijn kwijtgeraakt ik kan echt niet zonder kelly Huilen

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 18:00

ik weet trouwens niet of dit bij vraag-maar-raak of verslag van de dag hoorde

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:06

nou het hoort bij vraag-maar-raak, want het is een vraag.
Maar nu antwoord op je vraag: Heb je het al gemeld bij de eigenaar(esse)? zo niet doe dat dan, en zeg dat je het niet vertrouwt. Ik denk dat je er een dierenarts bij moet laten komen, maar dat kun jij natuurlijk niet bepalen. Meld het in ieder geval bij de eigenaar(esse)
succes! en laat even weten als je meer weet als je wil.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:11

klinkt als stukjes lintworm die naar buiten aan het kruipen zijn,ontwormen dus!!!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:15

Idd ontwormen, en het lijkt me ook wel een goed idee dat de DA er even bijkomt Knipoog

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:19

Als jij zegt dat Kelly wel ontwormd wordt, dan zal ik zeker zorgen dat de DA er even naar kijkt. Want dit is niet goed...

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:22

Waneer is ze voor het laatst ontwormd dan?

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 18:41

de dierenarts is al gebeld door de eigenaresse ik heb nog niet gevraagt wat de dierenarts er van zij ik laat het zo snel mogelijk weten maar het klopt ook dat dit dodelijk is he? want een vriendin van mij haar verzorgpony werd ook ontwormt en die is er ook aan overleden en een vriendin van mij haar konijn toen het ook al zo ver was dat de wormen naar buiten kwamen moest die ook ingeslapen worden ='(

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 19:30

babli schreef:
de dierenarts is al gebeld door de eigenaresse ik heb nog niet gevraagt wat de dierenarts er van zij ik laat het zo snel mogelijk weten maar het klopt ook dat dit dodelijk is he? want een vriendin van mij haar verzorgpony werd ook ontwormt en die is er ook aan overleden en een vriendin van mij haar konijn toen het ook al zo ver was dat de wormen naar buiten kwamen moest die ook ingeslapen worden ='(

weet niemand hier wat van? Bloos! sorry dat ik zo overhaast reageer maar ik probeer dit bericht eerlijk gezegt een beetje hoog te houden zodat ik wat reacties krijg want ik zit er echt mee Bloos! Bloos!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:02

Zware worminfecties kunnen inderdaad dodelijk zijn, ik kan je daarin dus niet geruststellen. De enige die goed kan overzien hoe erg het is, is de dierenarts. Dus toch maar even de eigenaresse vragen wat de dierenarts zei.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:10

Ik hoop voor je dat het goedkomt Ach gut

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:42

Monster schreef:
Ik hoop voor je dat het goedkomt Ach gut

bedankt ik hoop het zelf ook.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:15

veel sterkte man! en pb of mail me ff als je meer weet! Wij hebben echt weer een rotweekend...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:36

Het paard van een vriendin van me werd wel ontwormd, niet helemaal volgens de regels maar ik ken ze die het slechter doen. Was verder een gezond dier, sportpaard, niets mis mee. Tot ie ziek werd. Mager was ie niet, ze dachten aan een virus, en pas na een maand bleek dat het dier bloedwormen had, hier is ie echt bijna aan dood gegaan!!! Da's wat anders dan die van jou heeft, maar worminfecties kunnen dus idd wel dodelijk zijn. Goed dat de dierenarts komt!!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:50

kruipende witte wormen zijn spoelwormen, zien er uit als spaghetti.
lintwormen zie je niet aan de buitenkant, alleen de ei-pakketjes die naar buiten komen.
Geef hem eerst maar eens een halve equimax wormpasta, werkt tegen alle wormen. Evt 2 weken later een e-quest om de larven van de stongyliden te doden.
Waarschijnlijk heeft het paard of te weinig wormpasta gehad of een pasta waar geen ivermectine/ moxidectine inzit.

Bij equimax hoef je niet bang te zijn voor overdoseren. 5 x de max. hoeveelheid geeft geen bijwerkingen.

Ik denk dat een halve genoeg is, kan je de rest bewaren.
succes

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:08

Bel de eignaar eens op!!! die moet eigenlijk actie ondernemen!!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 23:48

claudia23 schreef:
Bel de eignaar eens op!!! die moet eigenlijk actie ondernemen!!

Ze schreef in een reactie, dat die de DA heeft laten komen, maar ze heeft de eigenaar daarna niet gesproken, dus ze weet niet wat ie zei Knipoog

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:55

het kan dodelijk zijn
teminsten iemand die ik ken had een 2 jarige ponny zag er goed uit gelijk laten ontworden want had al 6 a 7 maanden niet meer gehad
9 maanden later lag het paard op streven in de wei omdat hij vroeger niet genoeg heeft gehad en het ging heel snel achteruit met het paarden
maar als het shetlandertje goed onderhouden is en altijd netjes zijn wormen kur heeft gehad hoef je volgens mij nergens bang voor te zijn

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 19:26

hij wordt niet zo goed verzocht niemand komt er eigenliijk behalve ik Huilen

Lovely_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:19

het kan ook spoelworm zijn, neem contact op met de DA desnoods zet je het op de rekening van de eigenaar!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:21

miesie schreef:
Ze schreef in een reactie, dat die de DA heeft laten komen, maar ze heeft de eigenaar daarna niet gesproken, dus ze weet niet wat ie zei Knipoog

Woeps niet gelezen..

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:26

Is meer een medische kwestie, dus ik verplaats het even naar MD Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:30

babli schreef:
hij wordt niet zo goed verzocht niemand komt er eigenliijk behalve ik Huilen

Arm paard! Als je nu besluit te gaan ontwormen met straffe middelen als Equimax (wat idd wel aan te bevelen is, aangezien de wormen uit haar achterste komen) zou ik wel zorgen dat er toezicht is. De pony kan door de massale sterfte van wormen koliek krijgen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:25

OP DE EIGENAAresse afstappen hier moet de DA bij komen!!!!!!!!!!!!!!!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:27

Idd, DA direct bellen..

En die moet gewoon zo snel mogelijk komen !!

Dit had voorkomen moeten worden door gewoon
regelmatig te ontwormen..