LUSTELOOS paard, wat kunnen we met hem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nannienr1

LUSTELOOS paard, wat kunnen we met hem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 17:54

Hallo allemaal,

Wij hebben een groot probleem! Cantor is een ruin van 14 jaar en heeft eigenlijk nergens meer lol aan... buitenrijden, op de wei, springen, dressuur, hij heeft er geen zin in. We hebben hem vanaf zijn vierde en vanaf zijn 1e jaar staat hij al op de manege waar wij rijden. Hij heeft geen traumatische ervaringen gehad, dus daar kan het ook niet aan liggen. Sinds een jaar ongeveer is hij niet echt voorwaarts meer, maar sinds 4 mnd is hij echt opmerkelijk lusteloos. We hebben zijn bloed al laten controleren, verschillende vitamines geprobeerd, zijn rug is gekraakt ivm een scheve wervel, een magnetiseur/paragnost heeft hem behandeld en hij is nu al 3 weken op rust (hij werd bijna dagelijks gereden), maar het mag allemaal niet baten.

Dus we zitten echt met onze handen in het haar! Help, wat kunnen we nog doen! Heeft iemand anders dit misschien meegemaakt...

Groetjes Nanda en Wendy

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 17:57

misschien op de wei zetten met andere paarden?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:16

Princess schreef:

idd, dacht ik ook aan. Nu die enge paardeziekte zo dicht in de buurt is staan die van mij sinds 2 weken ook alleen nog maar in de blubberbak, en die bruine van mij is nu ongelofelijk sjaggie Knipoog hapte zelfs naar me vandaag Boos! niet raak, daarom heeft ze haar tanden mogen houden

nannienr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 18:23

Citaat:

Hadden wij ook al bedacht, maar dan moeten er wel mensen zijn die hun paard bij hem in willen zetten, want hij valt andere paarden aan !!!
Dus dat is ook een probleempje.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:26

Inderdaad is dit paard misschien aan een vakantie toe Haha! Haha! Haha! Nou is dit natuurlijk niet de ideale jaargetijde dus ik zou de winterdoor nog even lekker truttlen en pruttelen om hem een paar weken vakantie te gunnen in het late voorjaar

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:52

Op ruiterkamp met hem? Andere omgeving, nieuwe ervaringen...

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:26

alleen op de wei zetten dan en in de weien ernaast andere paarden,

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:02

ik heb je gepb't!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:27

Op de wei idd, met een ander knollie erbij. En even goed in de gaten houden hoe het zich ontwikkelt. Anders DA erbij.

starsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:35

misschien wel een lekker jong dier erbij, een jaarling ofzo. die hem kan opvrolijken

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:54

nannienr1 schreef:
zijn rug is gekraakt ivm een scheve wervel

Een ander zadel proberen misschien

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:55

Misschien heeft ie bloedarmoede! dat komt best wel vaak voor, maar word vaak niet aan gedacht.
Dan zijn ze ook errug lusteloos! Je moet dan de veearts erbij halen,om bloed te prikken, soms kunnen ze het al aan het binnenste ooglid zien en als het zo is, is ie er met een ijzerkuurtje zo weer boven op.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:01

Zet hem maar een tijdje in de wei voor een jaartje ofzo, beste is in een andere omgeving. Ik denk dat hij gewoon een burnout heeft.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 08:23

mistral, zijn bloed is gecontroleerd, dus ik neem aan dat er naar gekeken is.
Maar bloedarmoede worden ze idd wel lusteloos van. Mijn pony heeft het ook gehad. Maar is nu weer lusteloos, en weinig zin overal in. En heb weer medicijnen, en hij knapt wel op. Toch is hij nog niet alle dagen echt vrolijk en lekker voorwaarts.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 11:47

Dyonne schreef:
mistral, zijn bloed is gecontroleerd, dus ik neem aan dat er naar gekeken is.
Maar bloedarmoede worden ze idd wel lusteloos van. Mijn pony heeft het ook gehad. Maar is nu weer lusteloos, en weinig zin overal in. En heb weer medicijnen, en hij knapt wel op. Toch is hij nog niet alle dagen echt vrolijk en lekker voorwaarts.

Ach kun jij zeggen dat je alle dagen even fit en vrolijk uit je bed stapt? Misschien heeft je pony gewoon af en toe een baal dag Cool

@nannienr1 Ik zou ook zijn bloed eens laten checken of uit voorzorg hem op RedCell zetten. Daar zit een bom aan vitaminen en mineralen in, mocht hij wat te kort komen dan vult dit dat zeker aan.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:28

het kunnen ook nog wormen zijn natuurlijk, maar omdat je de DA er al bij hebt gehad lijkt het me onwaarschijnlijk. een vitaminespuit (verkrijgbaar bij ruitersportzaak) wil ook nog wel eens helpen. heb je de laatste tijd nog dingen veranderd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:47

Zeker weten geen wormen infektie? Als het bloedwormen zijn, hebben ze ook bloedarmoede. Mest kun je laten onderzoeken op wormeneitjes, kan ook via bloedmonster. Zit het paard goed in zijn wintervacht? Kun je ook aan zien of hij medisch goed in orde is.

Misschien kan hij bij een shetje lopen.

nannienr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 16:47

russel schreef:
Zeker weten geen wormen infektie? Als het bloedwormen zijn, hebben ze ook bloedarmoede. Mest kun je laten onderzoeken op wormeneitjes, kan ook via bloedmonster. Zit het paard goed in zijn wintervacht? Kun je ook aan zien of hij medisch goed in orde is.

Misschien kan hij bij een shetje lopen.

We hebben al een bloedtest laten doen en daar kwam niks verontrustends uit. Ook zit hij goed in zijn vacht. Wij denken dat hij depressief is, maar ja hoe help je een depressief paard. Hij staat bijna dagelijks een uurtje op de wei. Er is op deze manege( Snorrewind ) ook geen mogelijkheid om hem hele dagen op de wei te kunnen zetten. We zijn aan het informeren naar Bachbloesemtherapie,hopen maar dat hier wat uit komt !!!!!

Groetjes Nanda

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:37

zat ik ook al aan te denken ja. als hij depressief is, is gezelschap een goede optie. ook kan een speeltje in de stal wonderen verrichten. probeer eens wat nieuws, bijv. grondwerk met lange leidsels. misschien vindt hij dat leuk.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:42

Mijn paard heeft anderhalf jaar geleden ook een half jaar een depressie gehad. Hij was kreupel geworden (door het zadel achteraf). Hij stond dus sowieso op rust en je zag hem gewoon wegkwijnen. Nu is hij weer helemaal topfit en ik kan eigelijk niet zeggen waarom precies. Het is eigelijk met veel tijd, rust, betutteling en anders te benaderen goed gekomen (en Ivano, z'n stalgenootje, die iedereen vrolijk krijgt).

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:53

Mijn vraag is, sta je open voor bach bloesemremedies???
Wat het paard wer bovenop zijn uitputting zou kunnen helpen is Elm, Hornbeam misschien wat Oak, maar om de juiste remedie te kunnen bepalen zou ik meer over het karakter van het paard moeten weten.

Als je het wat lijkt, stuur me maar een pb-tje

nannienr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 18:41

Arnoud schreef:
Mijn vraag is, sta je open voor bach bloesemremedies???
Wat het paard wer bovenop zijn uitputting zou kunnen helpen is Elm, Hornbeam misschien wat Oak, maar om de juiste remedie te kunnen bepalen zou ik meer over het karakter van het paard moeten weten.

Als je het wat lijkt, stuur me maar een pb-tje

We hebben al een adresje hiervoor, zij gaat bekijken aan de hand van een plukje haar welke bloesems hij nodig zou hebben.
We gaan het gewoon proberen, hopelijk dat hij zich iets beter gaat voelen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:42

DYONNE, de mijne heeft vorig jaar 3x bloedarmoede gehad!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:24

Dan gaat ze dus pendelen boven het plukje haar. Daar komt vast wel iets uit.

Succes met het paard verder.

nannienr1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 23:08

Arnoud schreef:
Dan gaat ze dus pendelen boven het plukje haar. Daar komt vast wel iets uit.

Succes met het paard verder.

Bedankt Arnoud, dat hopen wij ook !