goede dierenarts regio Utrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

radicalM

goede dierenarts regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 13:28

Wie heeft een goede dierenarts (voor paarden) gevonden in de buurt van Hilversum/Loosdrecht/Utrecht?
(Ambulante Kliniek van de Faculteit van Utrecht ken ik al.)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:56

radicalM schreef:
Wie heeft een goede dierenarts (voor paarden) gevonden in de buurt van Hilversum/Loosdrecht/Utrecht?
(Ambulante Kliniek van de Faculteit van Utrecht ken ik al.)

Gewoon de Faculteit nemen!
Goedkoop en goed.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:56

De Vallei in Woudenberg (moet je wel Monique hebben) of Dierenkliniek Gooiland in Weesp (Vanessa of Paul).

miertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:08

Mening van mijn kant: ik vind de Vallei in Woudenberg niet goed genoeg voor keuringen, sorry.

Mijn tip(maar dat is persoonlijk) voor een echt goede keuringsarts is B. v. Bokhorst, (1 van de 9 erkende keuringsartsen in Nederland)

www.paardencentrum.nl, zit in Kootwijkerbroek

Succes met zoektocht,
Claudia

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 17:39

miertje schreef:
Mening van mijn kant: ik vind de Vallei in Woudenberg niet goed genoeg voor keuringen, sorry.

Mijn tip(maar dat is persoonlijk) voor een echt goede keuringsarts is B. v. Bokhorst, (1 van de 9 erkende keuringsartsen in Nederland)

www.paardencentrum.nl, zit in Kootwijkerbroek

Succes met zoektocht,
Claudia

En daar kan ik weer niet enthousiast van worden

Ik zit zelf bij de faculteit, nog geen problemen mee gehad, ook de vallei is wel oke!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:43

Is het voor een keuring of iets anders?
Utrecht vind ik trouwens helemaal niet goedkoop meer. In oktober tov mei en juli vond ik het echt zeer drastische prijsstijgingen. Nog duurder dan Bodegraven bijv.
Bodegraven (Hofland) vind ik voor keuringen op zich wel goed; die mag ook keuren voor verzekeringen (dan goedgekeurd = geaccepteerd door de verzekering zonder verdere controles).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:16

Kyona schreef:
Is het voor een keuring of iets anders?
Utrecht vind ik trouwens helemaal niet goedkoop meer. In oktober tov mei en juli vond ik het echt zeer drastische prijsstijgingen. Nog duurder dan Bodegraven bijv.
Bodegraven (Hofland) vind ik voor keuringen op zich wel goed; die mag ook keuren voor verzekeringen (dan goedgekeurd = geaccepteerd door de verzekering zonder verdere controles).

Ach, ze komen alleen om te enten..

miertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:45

Youngster, je bent niet tevreden over die kliniek? Ben je ook dan bij Bokhorst zelf behandeld? Hij is toch een erkend keuringsarts, als paard goedgekeurd is kan hij zo zonder problemen de verzekering in!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 12:45

Nee, het is niet voor een keuring. Meer voor onderhoud en calamiteiten...

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:49

Monique werkt niet meer bij de Vallei, maar tobias en gert-jan zijn ook prima. Bokhorst zou ik niet snel kiezen. Gooiland in Weesp is ook goed. we hebben vanessa een keer bij een noodgeval gehad (slagaderlijke bloeding) en die vond ik echt heel sterk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:52

Ik vind van de klinieken in die omgeving Gooiland het beste.

mariska18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:10

bodegraven is iid goed

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 22:11

Bodegraven is helemaal top maar die komen niet aan huis in de omgeving die de ts aangeeft.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:06

schalkwijk is prima

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 01:57

ACSM schreef:
schalkwijk is prima

En die komen bij mij dus niet meer aan mijn paarden. Wat die mensen gedaan hebben, hou je echt niet voor mogelijk (had er toen nog een heel artikel over op internet geschreven).

Ik heb meestal de Faculteit.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:11

Katja schreef:
Bodegraven is helemaal top maar die komen niet aan huis in de omgeving die de ts aangeeft.

klopt, is ver buiten de regio, en de ambulante kliniek van de faculteit diergeneeskunde kennen wel al. Het paard van RadicalM staat namelijk bij mij op stal en wordt, zoals mijn paarden, ook door de ambulante kliniek behandeld.

Radical M heeft er voornamelijk een probleem mee als er teveel co-assistenten aan haar paard zitten, die eigenlijk niet zoveel verstand van paarden hebben.

Over het algemeen zijn we tevreden maar er zijn wel een enkele dingen gebeurd waar met name ik minder blij mee ben. Echt goedkoop zijn ze ook niet, maar welke DA dan wel?

Ze komen in ieder geval bij spoedgevallen altijd binnen een half uur opdraven en dat vind ik al heel wat. En er is overal wat.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:39

Sja die co asistentes moeten het ook leren, en daarbij zien 4 paar ogen nog altijd meer dan 1 paar!

miertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:21

Tobias en Gert-Jan, sorry hoor, 2x flutartsen.. Gertjan den Heyer heeft niet eens op faculteit richting paard gekozen, is een gezelschapsdierenarts, en niet een erkende paardenarts.. Bij ons in de buurt heeft hij al verscheidene paarden heel verkeerd behandeld door ze te "kraken". Gevolg: afgeschreven paard!

Maar meningen verschillen....

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:48

miertje schreef:
Tobias en Gert-Jan, sorry hoor, 2x flutartsen.. Gertjan den Heyer heeft niet eens op faculteit richting paard gekozen, is een gezelschapsdierenarts, en niet een erkende paardenarts.. Bij ons in de buurt heeft hij al verscheidene paarden heel verkeerd behandeld door ze te "kraken". Gevolg: afgeschreven paard!

Iedereen z'n mening. Ik ben zeer tevreden over hem. de hele stal heeft hem bij ons. m'n vorige dierenarts, de fysio en de uithof konden niet verder met m'n paard. (of hebben eerlijk gezegd niet verder gekeken dan hun neus lang was ) Hij heeft hem een aantal keren behandeld en hij loopt weer super. Hij heeft meerdere paarden behandeld bij ons op stal en die zijn er alleen maar beter van gaan lopen. Hij is goed op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en hij is wel degelijk een een erkende paardenarts. Hij kan trouwens zeer goed met paarden omgaan. We hebben hier een aantal paarden staan die letterlijk de tent afbreken als er een dierenarts komt om z'n in te enten. Hij krijgt het door middel van rust voor elkaar om ze toch te kunnen enten. hij neemt er echt de tijd voor.

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:54

ACSM schreef:
schalkwijk is prima

Ben ik ook zeer tevreden over.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:59

miertje schreef:

Doeii!

Dankzij Gert Jan en Tobias is mijn paard weer helemaal top. Gert Jan stelde meteen de juiste diagnose en was binnen een uur op stal toen Dees getrapt was, en door Tobias is ze 2 weken later geoperereerd. Ook de nazorg was, en is nog steeds super. Als zij er niet waren geweest had ik misschien geen paard meer gehad! Ook de omgang met mijn paard was geweldig.

Voor de Vallei niets dan lof van mijn kant, en mijn stalgenoten denken er precies zo over! OK dan!

Hij heeft overigens bij mij op stal ook een paard gekraakt, en daar gaat het erg goed mee Lachen

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 01:01

youngster schreef:
Sja die co asistentes moeten het ook leren, en daarbij zien 4 paar ogen nog altijd meer dan 1 paar!

weet ik, sommige zijn ook erg aardig en hebben feeling voor paarden maar anderen...breek me de bek niet open. Met de dierenartsen kan ik het over het algemeen wel goed vinden, uitzonderingen daar gelaten maar daar valt dan ook over te praten.

Iedereen kan trouwens een keer een steekje laten vallen. De dierenarts die je paard beter maakt is natuurlijk altijd geweldig.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 10:19

Vindt t altijd wel gezellig die Co´s erbij!
Ze staan onder supervisie hoor!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 11:48

Ja, dat is wel zo, maar op een of andere manier vind ik het niet echt prettig als ze dingen voor het eerst uitproberen op mijn paard Bloos .
Helaas is het ook wel eens zo, dat er iemand tussen zit die de paardeneigenaar als een soort nitwit erbij laat hangen...zo van: IK weet er meer van...IK doe die opleiding! Terwijl ik toch ook al de nodige praktische ervaring heb en een aardig stel hersens!
Gelukkig zijn dit uitzonderingen... Knipoog
maar ik vroeg het meer omdat het altijd prettig is een ander adres als "armslag" te hebben...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:14

Radical,

Waar staat jouw paard?

Je woont zelf in Capelle, kan me niet voorstellen dat de Faculteit daar helemaal komt!