Traumeel werkt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Traumeel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 22:01

Hallo allemaal,

Mijn nieuwe paint had een knie als een voetbal, ik ben drie dagen aan het smeren met traumeel en de knie had zijn normale grootte weer terug, ik was nooit zo voor homeopathie maar dit sloeg me met verbazing OK dan!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:19

Ik gebruik het ook altijd. Zowel inwendig als uitwendig.
Wereldspul!! OK dan!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:11

Fijn dat het goed geholpen heeft! Ik heb het voor mezelf ook wel eens gebruikt en dat werkte ook goed (dag zwelling)....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:53

Ik zweer bij Traumeel! Moet trouwens weer een nieuwe fles kopen zit ik nu te denken Lachen

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:12

klopt ! werkt heel goed, heb ook goede resultaten gehaald ermee !

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:21

Wat is het nu eigenlijk precies Verward Ik hoor het hier wel vaker..... gebruikt voor allerlei verschillende zaken... o.a. tegen zomer-exceem... maar ik vind nooit ergens terug wat voor iets het is. Iemand?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 22:56

euh, homeopathische gel, werkt dus bij trauma,s ontstekingen en zwellingen.
Ideaal OK dan!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:21

Ik bedoel meer, wat is de werkzame stof...... en wat is de werking...... het schijnt nl. ook om in te nemen te zijn, in druppel en tabletvorm verkrijgbaar Verward

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:12

De werkzame stof weet ik niet precies.
Maar je hebt het inderdaad in druppelvorm en ampullen. Of je tabletten heb weet ik niet, maar dat zou best kunnen.

De werking is dat het de trauma's versneld om te herstellen (vraag me dus niet precies hoe het werkt hoor).
En dat kan je dus ook van binnen uit helpen dmv druppels en van buitenaf met de gel door het in te masseren!!

Ik zou zeggen probeer het eens ALS het nodig mocht zijn. (liever niet natuurlijk).

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:42

eowyn04 schreef:
Ik zou zeggen probeer het eens ALS het nodig mocht zijn. (liever niet natuurlijk).

Ik probeer NOOIT middelen waarvan ik niet weet wat het is, het middel kan ook erger dan de kwaal zijn.

manke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:17

Goed spul! Kan volgens mij geen kwaad.

TamBrav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:44

Toen Jessie twee dikke achterbenen had smeerde ik ook iedere dag Traumeel erop. Nu is het helemaal klaar. Superspul!!!!!!! OK dan!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:19

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:40

Traumeel is van de firma Heel en hoort eigenlijk in ieder paarden ehbo kist te zitten.
Het is verkrijgbaar in vloeibaar vorm (flessen van 50 en 100 ml), zalf en tabletten (50, 100 en 250 stuks).
Het is niet alleen goed voor kneuzingen maar ook voor ontstekkingen en wondbehandeling.

Buiten gebruik voor de paarden wordt het ook thuis gebruikt door myself en de voetballers in de familie Knipoog

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:36

Super Ingeo.... bedankt!

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:00

en waar kan ik dat superspul bestellen (ben belgje) ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:37

Ik heb altijd een flesje staan op stal, vind het ook super spul!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:51

wezentjeu schreef:
en waar kan ik dat superspul bestellen (ben belgje) ?

In België: In ieder apotheek kan je het bestellen.
Het is van de firma Heel.
De meesten hebben het niet in voorraad maar binnen de 24 uur kan het in huis zijn.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:58

Het is een homeopatisch complex middel, d.w.z. dat er meerdere homeopatische middelen in zetten. Het bevat Arnica Montana (bij bloeduitstortingen en kneuzingen) , Calendula (Goudsbloem=ontstekingsremmend, wondgenezend), Millefolium (verstevigt bloedvaatjes, bloedstelpend), Mercurius solublis (beinvloedt het lymfesysteem en voert (wond)vocht af) , Chamomilla (vermindert pijn), Symphytum officinale (werkt op alle weefsels rondom de botten, verbetert doorbloeding), Bellis perennis (blessures, verstuikingen, spierstijfheid, tegen zwellingen)en Hypericum perforatum (bij beschadigd weefsel en pijn). Zo, da's duidelijk Haha!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:03

Wow... Josefien...... je bent nog veel vollediger dan die site OK dan!

Nu zie ik ook in waarom het bij zomerexceem een gunstig effect zou kunnen hebben.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:21

Ik heb dit jaar de druppels gebruikt en hij heeft vrijwel geen last gehad, maar wil komend voorjaar de injecties gaan proberen (1 per maand) dat is veel makkelijker! Onze pony zat afgelopen zomer in het prikkeldraad, had een mooie winkelhaak, weliswaar dicht maar wel een enorme zwellinng eronder: traumeel gel erop (voorzichtig deppen) en de druppels, binnen 3 dagen zwelling weg en geen litteken te zien nu!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 08:42

Ik heb idd hier en daar gelezen dat sommigen het ook injecteren..... ik zal eens met de DA overleggen of dit veilig is, die zal toch ook moeten spuiten.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:31

Die van mij werkt wel mee, maar wil het niet bestellen, want hij is niet van de homeopathie Lips are sealed maar ik ben van vroeger uit gediplomeerd dierenartsassistente, dus spuiten zetten zowel intraveneus (want zo moet de Traumeel ingespoten worden) als onder de huid (intracutaan) is geen probleem. Althans bij honden Haha! Dus hij wilde me daarin wel bijstaan bij mijn paardje.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:01

Josefien schreef:
Die van mij werkt wel mee, maar wil het niet bestellen, want hij is niet van de homeopathie Lips are sealed

Ooh, daar zijn ze hier op de kliniek gelukkig niet zo vies van..... het kan natuurlijk wel dat het gewoon goedkoper is om het zelf te kopen dan via de DA. En aangezien ik geen medische opleiding heb, ga ik dus niet mijn paard zelf intraveneus injecteren.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 11:08

Josefien schreef:
Die van mij werkt wel mee, maar wil het niet bestellen, want hij is niet van de homeopathie Lips are sealed maar ik ben van vroeger uit gediplomeerd dierenartsassistente, dus spuiten zetten zowel intraveneus (want zo moet de Traumeel ingespoten worden) als onder de huid (intracutaan) is geen probleem. Althans bij honden Haha! Dus hij wilde me daarin wel bijstaan bij mijn paardje.

Zoals ik al zei, je kunt het gewoon bestellen bij www.reyniers.nl hartstikke aardige mensen en ook nog een dierenarts voor vragen die je dwars zitten, superzaak.
Groetjes Lisa