Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.StalDestino schreef:Ik heb vorige maand een pony gekocht, waarvan nu blijkt dat ze ernstige psychische problemen heeft......
Met geen mogelijkheid kun je haar benen aanraken.
Voordat ik haar vertrouwen gewonnen had was ik 3 weken verder.
Toen kwam er een paard bij waar ze aan ging hangen en dus OVER de staldeur heensprong, om vervolgens als een wip erop te blijven hangen. Geen leuk gezicht!
Plus haar achterbeen open....die je niet kunt behandelen..
Medicijnen dus met de spuit.
Gisteren de hoefsmid.....
Platspuiten, praam erop, sorry maar anders was de hoefsmid nu dood geweest hoor!
Bleek ze ooit aan 3 benen hoefbevangen te zijn geweest.
Ik heb haar gekocht bij BMstables in Prinsenbeek die hier allemaal vanaf wist (+6 jaar van haar leeftijd hebben gehaald...) en alles bewust verzwegen hebben.
Om een lang verhaal kort te maken:
Mijn pony vertrouwt alleen mij (en dan nog is ze soms paniekerig) en alle anderen hoeven niks te proberen.
De enige manier om met een traumatisch paard om te gaan is.....
NIET schreeuwen of straffen als ze iets fout doet en je proberen in te leven in zijn/haar situatie...
Een paard is een vluchtdier en zal altijd proberen het enge te vermijden.
Win zijn/haar vertrouwen terug en geef ze liefde want je paard heeft ook niet om een trauma gevraagd.
Liefde en vertrouwen kunnen een hoop doen hoor!
Succes
[edit Heike] oproep verwijderd

StalDestino schreef:gisteravond heb ik mijn verhaal gedaan over mijn pony met psychische problemen,hierin stond ook een zin over bm stables vermeld,dit zijn niet mijn eigen woorden geweest,inmiddels ben ik erachter hoe dit erop is gekomen.om even recht te trekken wil ik erbij zeggen dat ik dolblij ben met mijn pony ondanks haar mankementjes.bm stables heeft mij van tevoren goed ingelicht over haar problemen en ook toen mijn bijbehorende zadel niet bleek te passen kon ik deze probleemloos ruilen.
mijn oprechte excuses voor het misverstand.