ervaring met Antoine de Bodt???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wimbeldy

ervaring met Antoine de Bodt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 22:09

Bij mjin paard is ook de diagnose hoefkatrol vastgesteld. Hij loopt nu, na medicijnen en inspuiten nog steeds kreupel. De tussenpersoon van de verzekering adviseerde mij om naar Antoine de Bodt te gaan.
Wie heeft ervaring met deze methode.

Ik rij western. Werkt het dan ook??

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:25

Gebruik de zoekfunctie even.Gewoon zijn naam invullen en je vind al een heleboel over hem

wimbeldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 22:48

Heb ik al gedaan.
Dan moet ik ik weet niet hoeveel topics en pagina's doorlezen voordat ik de informatie heb die ik wil hebben.

Ik ben nu met dit probleem geconfronteerd en wil graag advies hebben.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:48

Of bel Corinne even: www.centaurvogelaar.nl. Zij heeft heel veel ervaring met zijn methode. Zij is zeker in staat, al is ze zelf dresuurruiter, dit te combineren met western. Theorie van rechtrichten blijft hetzelfde, maakt niet uit welke discipline je rijdt.

Naast Antoine de Bodt is natuurlijk bekappen/strasseren ook aan te raden bij paarden met hoefkatrol. Deze 2 samen kunnen je paard echt redden!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 08:05

http://www.hoefkatrol.com.whsites.net/ is de website van Antoine de Bodt. Ik heb er al veel goede ervaringen mee gehoord. Het gaat er voornamelijk om dat je je paard goed recht richt. Ik heb geen verstand van western, maar daar zal rechtrichten ook vast wel voorkomen. Succes ermee.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:06

wimbeldy schreef:
Bij mjin paard is ook de diagnose hoefkatrol vastgesteld. Hij loopt nu, na medicijnen en inspuiten nog steeds kreupel. De tussenpersoon van de verzekering adviseerde mij om naar Antoine de Bodt te gaan.
Wie heeft ervaring met deze methode.

Ik rij western. Werkt het dan ook??

Ja zekers werkt hij met westernruiters. Hij geeft regelmatig les in nederland, ik zou zeggen, ga eens kijken op een lesdag bij hem, dan kun je het met eigen ogen zien wat zijn werk is en hoe hij werkt met zijn systeem. Op zijn site staan adressen en data's (bij lessen/kalender) waar je kunt gaan kijken.

Succes OK dan!

Poppesnot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:26

Ik heb heeel erg veel goede dingen over hem gehoord. Een vriendin is er ook met haar paard heen gegaan en die is er erg over te spreken. Ze rijdt vrij hoog in de dressuur (Z2) en hij is geen stap kreupel!

Dus, give it a try!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:28

Hoi,

heb zelf geen rijervaring met ADB.. Hij komt wel iedere maand bij ons op stal om lesweekend te geven... Ik zie hier veel HKO paarden die duidelijk erg slecht lopen op het moment ze de bak binnenkomen...
Wanneer ze bezig gaan met de les zie ik het paard zienderogen verbeteren... Denk dus dat het zeker de moeite waard is om eens te kijken op één van zijn lesdagen...
Slechter wordt je paard er zeker niet van...

Groetjes joyce

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:42

Voor western kan het ook helpen ja. Alleen als je paard ingespoten is, geeft hij geen garantie dat het goed komt helaas.
Kijk eens op zijn site voor informatie of stuur m een mail.
En het is echt best leerzaam om even een paar topics door te akkeren, zo krijg je veel info!

wimbeldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 20:28

Hoi, daar ben ik weer
Ik kreeg van anderen de site paardenbegrijpen.nl door van Marijke de Jong. Zij heeft bij Antoine de Bodt gewerkt en doet nu hetzelfde.
Alleen zit zij voor mij veel dichter bij.
Wie kent haar en heeft ervaring???

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:12

Ik zag net in een antwoord dat strasser ook een goede methode is voor HKO... niet doen!!!! Ik heb die fout ook gemaakt en mijn paard is daardoor 4,5 maanden uit de roulatie geweest.... Verdrietig

timmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:24

Ikzelf heb leservaring met Antoine De Bodt, maar dat was eerder voor het rechtrichten van mijn pony (om hoefkatrol te voorkomen). Ik heb toen ook wel enkele mensen ontmoet die waren geholpen door hem, toen de hoefkatrol reeds was vastgesteld...Misschien is het ook iets voor u? U kunt het natuurlijk altijd eens proberen, een mens weet nooit!

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:48

TheSam schreef:
Ik zag net in een antwoord dat strasser ook een goede methode is voor HKO... niet doen!!!! Ik heb die fout ook gemaakt en mijn paard is daardoor 4,5 maanden uit de roulatie geweest.... Verdrietig

Strasssertrim is vrij ingrijpend. M.n. voor paarden die ernstige problemen als HKO hebben, kan het echt een uitkomst zijn. In andere gevallen kun je ook heel goed natuurlijk bekappen. Meer info o.a. op www.natuurlijkbekappen.nl.

Jammer dat jij een vervelende ervaring hebt met de Strassertrim. Ik kan er een stuk of 10 goede tegenover zetten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 14:57

antoinne de bodt werkt niet met paarden die al ingespoten zijn geweest...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:00

kimmie261 schreef:

Correctie, hij werkt er wel mee, maar geeft geen garantie.

Ik rij zelf western en heb hem aan westernruiters les zien geven. Ik zou als ik jou was hem zeer zeker een kans geven, ook al loopt zijn manier van tijden tegendraads aan jou manier, helemaal als je de alternatieven in ogenschouw neemt...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:00

kimmie261 schreef:

Hij werkt wel met paarden die ingespoten zijn maar kan geen garantie geven dat hij ze goed krijgt. Hij zal dus geen garantie kunnen geven: paard niet goed, geld terug!

Mijn paard was met Tildren ingespoten en heeft hij ook kunnen behandelen. Maar garantie kan hij niet afgeven.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:01

Cassidy schreef:

Ik rij zelf western en heb hem aan westernruiters les zien geven. Ik zou als ik jou was hem zeer zeker een kans geven, ook al loopt zijn manier van tijden tegendraads aan jou manier, helemaal als je de alternatieven in ogenschouw neemt...

Sorry je haalt de woorden uit mijn mond!!! Antoine geeft zeker de paarden wel een kans om te corrigeren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:04

hum ,hij heeft hier laatst een clinic gegeven en daar zei hij tegen mij dat ie er niet meer mee wilde werken...
maar goed proberen kan geen kwaad toch????

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:06

kimmie261 schreef:
hum ,hij heeft hier laatst een clinic gegeven en daar zei hij tegen mij dat ie er niet meer mee wilde werken...
maar goed proberen kan geen kwaad toch????

Vragen staat vrij, dus even checken bij meneer de Bodt. Dan kan hij zelf zeggen wat hij ermee gaat doen Knipoog

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:14

Antoine de Bodt is bij mijn paard wezen kijken. Prachtige, 10 jarige ruin, Grand-prix klaar, maar met linksvoor arthrose, zo erg dat je gewoon aan de buitenkant van zijn been de botten kon voelen.
Hij liep heel erg kreupel en had ook geen lol meer in zijn leven. Antoine is bij hem wezen kijken en vertelde dat hij geen arthrose had maar gewoon een scheef bekken. Dit vond ik erg vreemd omdat de foto's dat duidelijk uitwezen en geen enkele behandeling: inspuiten, pijnstillers en zelf zenuwsnede niets uitmaakten.
Al met al wou hij mijn paard wel hebben (gratis), en proberen of hij hem weer goed kon laten lopen. Hij zou hem dan gaan rijden en binnen 4 weken zou hij weer "goed"lopen.
Na veel wikken en wegen, (en nachten wakker liggen) heb ik toen besloten dat niet te doen omdat mijn paard zo gigantisch veel pijn had. Ik kon hem dat niet aandoen om dan weer aan het werk gezet te worden met zo'n duidelijke diagnose, die al door 4 verschillende artsen, zowel in Nederland als Belgie gesteld was.
Helaas heb ik mijn lieverd toen toch moeten laten afmaken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:16

Dat ik die les van stalgenootjes heb gevolgd heb ik ook gehoord dat hij er niet zo veel mee kan. Bereid je voor op een heel andere manier van aanpak, ga je niet blind staren op "de western manier" en dat "ontspannen rijden aan een lang teugeltje". Je moet je paard leren recht te richten, aansluitend te verzamelen teneinde de achterhand eronder rijden. En dat bereik je door toch wat meer druk op je handen te houden, vooral in het begin. Dus als jij als westernruiter met een correctional of shanks aankomt waar je haast niet aan kunt zitten, dan kan hij daar idd niet zo veel mee.

Maak je hoofd leeg, ga er blanco naartoe, doe een trens in en vooral LUISTER en ERVAAR wat het paard onder je gaat doen.
Succes ermee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:18

Toledo schreef:
Ik kon hem dat niet aandoen om dan weer aan het werk gezet te worden met zo'n duidelijke diagnose, die al door 4 verschillende artsen, zowel in Nederland als Belgie gesteld was.
Helaas heb ik mijn lieverd toen toch moeten laten afmaken.

Heel jammer van je paard, je zult nu nooit meer weten of het idd nog goed had kunnen komen. Maar het paard heeft iig geen pijn meer, en dat is toch de hoofdzaak.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 15:35

Ik rijd bij een leerling van hem... Ben ermee in contact gekomen door kennissen, die zijn ook met een tinker met heupproblemen naar Antoine de Bodt geweest en reden met hun eigen paardje bij die leerling.
Bij betreffende tinker was op foto's e.d. niks aparts te zien, maar ze liep regelmatig vanuit de heup onregelmatig. Na 15 minuten les bij antoine zag het er al veel beter uit. Vervolgens heb ik deze tinker ca 1 jaar gereden (daarna is ze verkocht). Ik leste 1x in de week bij die leerling en ze was nooit meer kreupel OK dan!

Nu met mijn eigen paardje ben ik meteen daar begonnen . Had daar goede ervaringen met die tinker en het is ook nog eens heel dichtbij (maar 10 min stappen Haha! )
Mijn paardje was nog niet ingereden en we leren haar dus meteen de goede manier van lopen aan met een ruiter op de rug, eigenlijk preventief dus --> gewoon om te zorgen dat we het samen goed doen, zodat zij lekker recht is en op eigen benen loopt Knipoog en er hopelijk dus ook geen problemen door scheefheid kunnen ontstaan!

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 09:55

Cassidy schreef:

Waarom geeft hij geen garantie bij ingespoten paarden?

wimbeldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 20:42

Even een update
Ik heb mijn paardje bij Marijke de Jong gebracht. Zij gaat hem in eerste instantie een week trainen en heeft het idee dat ze hem weer goed krijgt. Ook mijn intructrice kent deze methode. Zij heeft zelf ook enkele paarden op deze manier geholpen. Als alles nu goed gaat dan kan zij mij op de westernmanier verder helpen.
Iedereen alsvast bedankt voor de reacties.