Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cindytjuh schreef:maar sinds 1 jaar hebben mijn vriend en ik een weiland met een inloopstal, waar hij samen met 5 andere paarden en pony's loopt..
... best koud hoor zo'n open stal
.. hij doet zo z'n best...
...
..mickeytje schreef:zoals al gezegd werd,kun je hem niet eerder binnen zetten (in de inloopstal) de rest even eruit houden,hem rustig zijn voer laten opeten en erna de andere weer erbij laten.
en aparte hoopjes hooi in de wei,denk niet dat er verder nog veel te doen is.
als verhuizen een optie is zou ik dat toch doen,want je schreef toen hij alleen met nog een paardje stond ging wel alles goed he?
Arnoud schreef:Je zou de wei en daarbij de kudde kunnen splitsen.
De leider wnkelt in zijn positie, dus de kudde (die dat merkt) en met name nr 2 zal nu vaker en feller zijn plek proberen in te nemen. Als de leider (door gebrek aan goede conditie) uiteindelijk van zijn plek is verstoten en de hierargie is weer opnieuw bepaald en gesetteld, dan zal de rust weer keren en zal het voer naar het recht van de rang onder de kudde verdeeld worden. Dus hij zal dan niet meer zo hoeven te vechten voor het lekkerste deel van het eten. Hij zal dan vanzelf genoegen nemen wat hij in zijn nieuwe rang krijgt toebedeeld.