In laten slapen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daylee

In laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 11:36

Hey

Mijn vriendin heeft een 8 jarige new forest pony. Een super braaf dier! Enkele weken geleden is hij in de bak een keer uitgegleden. Hij viel daardoor om. Die dagen dat volgde liep hij een beetje kreupel. Mijn vriendin begreep dat natuurlijk en gaf de pony een aantal weken rust. Het ging toen steeds beter met hem. Maar langzaam aan verslechterde de situatie weer. Hij begon weer iets kreupel te lopen. Mijn vriendin belde de veearts die meteen kwam kijken. Hij ontdekte dat er iets niet in orde was met het paard zijn knieschijf. (ik weet niet precies wat, ik was er niet bij) De knieschijf slijt rustig aan. Het paard kan genezen, maar dan moet hij geopereerd worden in Utrecht. Dat gaat over de duizenden euro's kosten. De pony heeft héél veel pijn en daarom gaf de veearts als advies om als ze hem niet laten opereren hem te laten in slapen.
Het is een super lief dier, maar duizende euro's kunnen haar ouders niet betalen. We proberen allerlei manieren te verzinnen om aan zoveel geld te komen, maar ik denk niet dat het ons gaat lukken.
Wel hadden we nog 1 optie.. Hart in Actie. Het paard heeft heel veel pijn dus kan niet zolang meer wachten. De eigenaar wil woensdag een afspraak maken om hem te laten inslapen. Ik denk niet dat we Hart in Actie zo snel kunnen bereiken. + dat we nog het geluk moeten hebben dat we worden uitgezocht..
Heeft iemand hier al wel eens met hart in actie in contact geweest?

Bedankt voor het lezen!

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 11:49

Hallo ik zou het niet weten, maar ik wens jullie succes toe dat jullie snel aan zoveel geld geraken. En hopelijk kan de pony gered worden.

groetjes

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 12:08

Denk niet dat Hart in Actie dat doet.. dan kunnen ze elk paard wel gaan helpen waarvan de eigenaren geen dure operatie kunnen betalen. Hart in actie begint trouwens volgend jaar pas weer met opnames, t is net afgelopen.
Kunnen ze niet nog een second opinion aanvragen? Woensdag is wel erg snel! Sterkte!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 14:04

Volgens mij is Hart in aktie via internet te bereiken.. misschien te vinden via google? Succes en strekte!
Misschien willen de bokkers een donatie doen??

daylee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 15:26

Het is een te groot bedrag om van de bokkers te vragen. Vnvd ga ik met de eigenaar mee, kijken hoe de situatie er aan toe is. bedankt voor jullie reacties

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:20

is er geen afbetalingsregeling af te spreken met de kliniek? en heb je dat bedrag van over de duizenden euro's wel goed? eerst maar eens informeren wat de werkelijke kosten zijn misschien, mij is een flinke operatie destijds erg meegevallen ( een kleine 500,-) en hart in aktie is inderdaad via internet te bereiken, ik heb ze ook eens geschreven en toen werd ik binnen een week al gebeld. is dus misschien wel de moeite van het proberen waard!!! jee wat een dilemma. in ieder geval sterkte met de beslissingen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:33

Mijn is enkele weken geleden verteld dat een dergelijke operatie E 1500,- kost en de kansen waren klein, 16%. In vond het teveel geld voor zo weinig kans, ik kreeg 10% kans met alleen rust en tijd.
Vind het vreemd dat de DA van buitenaf de diagnose kan stellen, of kon hij een breuk voelen? Bij mijn paard zijn uitvoerig foto's gemaakt en een echo voordat mij ook maar iets met zekerheid werd verteld.
En ik kreeg ook pijnstillers mee met het advies van rust en afwachten.
Doet de DA verders niets dan? Geen pijnstillers of antibiotica?

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 17:03

Laat eerst foto's maken zou ik zeggen, dan pas kan je goed inschatten wat er mis is en kan je pas vragen hoeveel het gaat kosten.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:20

Zou allicht ook eerst foto's laten maken, dan weet je waar je over praat en kan je makkelijker een (moeilijke) beslissing nemen mocht dat nodig zijn. Anders heb je later altijd zoiets van had ik maar...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:27

Second opinion bij een goede kliniek...Dan weet je in ieder geval wat er precies aan de hand is, of het zin heeft de pony te laten helpen en wat het kostenplaatje gaat worden.

daylee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 15:42

Gister avond ging ik naar het paardje toe om afscheid te nemen. Ze vertelden me dat het al vast stond dat ze hem in gingen laten slapen. Daar aangekomen trof ik een vrolijk paard aan. Als je aan zijn been kwam werd hij wel kwaad, maar dat is natuurlijk te begrijpen. Hij liep kreupel, maar niet zo erg. Ze vertelde me wat de dierenarts allemaal had gezegt en ik begreep eruit dat het allemaal snel snel was gebeurd. Ik vind het raar dat de dierenarts zulke conclusies trekt, zonder bewijs. Nog vreemder vind ik dat ze hem woensdag al laten inslapen. Het paard is vroeger van mij geweest en ik ken hem door en door. Van me ouders mag ik me er niet mee bemoeien, omdat het hun keuze en paard is. Maar ik denk dat ze hem zonder goede reden in laten slapen!!! En ik vind het helemaal verschrikkelijk, ze konden op hun minst foto's laten maken.

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:35

[color=#][/color]ik hoop voor jou dat er nog een goede oplossing tevoorschijnkomt ik zal voor je duimen OK dan! En veel sterkte gewenst.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:23

heel veel sterkte

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:01

Idd Daylee, ben ik het wel mee eens. Inslapen kan snel genoeg maar je kunt het niet meer terug draaien.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:12

wendy@hartinactie.nl dat is de email van hart in actie volgens mij..

ik hoop dat je er nog iets aan heb.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:30

Ik zou nog wel een andere dierenarts erna laten kijken en
even fotos laten maken. Ga anders met hem naar Utrecht
Vaak als het iets speciaals/aparts is krijg je de behandeling/kosten
ook goedkoper omdat het dan voor hun interessant is voor de
Universiteit om bijv een nieuwe techniek/behandeling te proberen.
Ik heb dat ook gedaan met de casteratie van mijn paard;
die hebben ze gecastereerd dmv zijn leiders af te binden , dit
was een nieuwe methode toen en daardoor was het verblijf
en de behandeling heel goedkoop. Hij is daar echt helemaal
in de watten gelegd, super verzorging en voordeliger had ik
het nergens anders kunnen laten doen, Dit is wel heel iets anders
maar het kan zijn dat ze deze pony ook kunnen helpen. Succes

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:50

Bravura schreef:
Idd Daylee, ben ik het wel mee eens. Inslapen kan snel genoeg maar je kunt het niet meer terug draaien.

Tja, 't wordt misschien saai maar ook ik ben het hier mee eens.
Beetje rare gang van zaken.

En wat Wen zegt klopt ook. Mijn paard moest een - voor de studenten leerzame - en bijzondere operatie hebben, deze hoefde ik niet te betalen.
Waar een wil is is een weg!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 21:57

Ik zou echt proberen of er een andere DA naar gaat kijken of foto's laten maken. Het lijkt mij erg knap dat een dierenarts zoiets zomaar aan de buitenkant ziet. Iets dat grote gevolgen heeft.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 05:38

Wat doen ze vandaag Daylee? Mochten ze de pony inslapen, wens ik je vandaag heel veel sterkte, en bedenk dat hij/zij straks dan geen pijn meer heeft. Ach gut

daylee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 12:21

Hey weer bedankt voor de reacties en het meeleven! De eigenaar heeft gister haar school lerares meegenomen naar het paardje toe. De lerares had veel ervaring met paarden enz. en zei dat ze het zonde zou vinden als ze het paard in laten slapen, omdat hij gewoon nog vrolijk is! De eigenaar heeft toen besloten om het nog even uit te stellen.. Gelukkig!!!!! ik hoop dat er evengoed nog een mogelijkheid bestaat dat hij geneest. Zo ernstig ziet het er namelijk niet uit. Ik denk dat ze nu nog wel een keer een veearts zullen bellen. Ik ben haar lerares dankbaar!! Groetjes..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:16

Fijn te horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:34

sterkte ik hoop dat het goed gaat komen!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:39

Wat erg dat die mensen zo beinvloedbaar zijn dat ze zo'n belangrijke beslissing van resp één veearts en dan een lerares af laten hangen.. Ik hoop heel erg dat ze nog even doorzoeken naar mogelijkheden.
jij veel sterkte..

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 12:45

hoi, hoe is het nu met de pony?
ook veel sterkte...

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:59

mijn veulen is bijna 2 maanden geleden geopereerd aan haar knieschijf en is hierdoor 4 dagen in de kliniek gebleven en die hele grap heeft mij (ja mijn verzekering) 829 euro gekost dus dat viel nog goed mee. Zou mij toch ook nog in een andere kliniek bevragen hoor.
succes ermee