de paarden zijn vanmiddag op het land geweest, lekker gecrossed met zn allen (vooral magned
) helemaal uit dr dak ging ze.na een paar uurtjes naar stal gehaald, en hooi en biks gegeven
kom ik vanavond voeren staat magned helemaal te zweten (onder haar deken helemaal nat
en haar hals was "plakkerig" ) onder haar deken echt helemaal van voor tot achter,
ik snap het niet ze heeft een 200 grams op (dunner heb ik ook niet) en daar staat ze nu al sinds september onder.
vanmiddag en vanmorgen was er niets aan de hand. en nu ineens is ze helemaal nat.
dus eerst even gekeken of ze gemest had, en dat had ze (stal was schoon om 4 uur ) en er lagen nu zo'n 6 hopen in (waar van er 1 nog "vers" uitzag)
dus ik ga er vanuit dat ze gewoon heeft gemest.
daarna temeraturen. haar temperatuur was 36.8.
verder is ze wel allert
maar ze hoefde haar bix niet (wat vaker voor kwam , maar de laatste tijd is ze eigenlijk wel heel dol op dr bix )
maar brood dat ik mee genomen had wou ze wel (donker brood )
ik heb haar dek afgedaan en een zweetdeken om ik wil nmlk niet dat ze kou vat, maar ook niet dat ze staat te zweten onder dr deken. (wat me stug lijkt want ze heeft die deken nu al zo;n tijd om) en extreem warm is het niet geworden
wat kan het zijn?
iemand een suggestie? ik dacht zelf aan koliek achtig, omdat ze niet wou eten. maar ze was niet gevoelig aan haar buik en brood wou ze wel.
ik sta nu dus voor een raadsel. over een 2 uurtjes ofzo ga ik weer naar stal om haar te controleren. hoop dat het dan beter is, is het slechter dan moet de DA denk ik maar komen. want ik heb geen idee wta het is.
ik zat ook te denken aan iets kolieks achtig, maar omdat ze het brood wel eet.