Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Pendrag schreef:Ik heb een pony waar de lever snel van uit balans is. Merk je aan zijn boosheid. Maar ik zou niet zomaar zelf gaan dokteren. Goede holistische dierenarts kan je zo vertellen hoe het met zijn organen gesteld is.
Stilla schreef:Mijn merrie heeft een leverprobleem (Jacobskruiskruid vergiftiging), zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=314228
De beste manier om er achter te komen is door een bloedonderzoek door je DA te laten verichten.
Denk je dat je paard met 1 van deze organen een probleem heeft?
Talida schreef:Hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt, succes&sterkte in ieder geval! Vind de sympotomen wel overeenkomen, (afgezien van mager enzo), dat ze wat slomig is, maar wel heel erg op kan warmen. Ik vind Tal ook net een diesel, ze begint als een 100 jarige, ben ik klaar met rijden is zij topfit. Zei mn holistische DA ook al, door het bewegen gaat alles weer op gang komen en voelt ze zich daarna ook beter. Alleen bij de lever zou het dan de volgende dag weer net zo stijf of erger zijn, en bij nieren niet.
Stilla schreef:Je zegt dat je levercompositum hebt gebruikt. Merkten je dat je paard hierdoor zich beter voelden, of was het maar van tijdelijke aard?
shan schreef:heb je je paardje wel eens door een 'gewone' DA laten onderzoeken, misschien zouden ze een keer bloedonderzoek kunnen doen.
Het klinkt misschien wat sceptisch maar veel alternatieve genezers gooien het altijd op lever en of nieren.
shan schreef:Het klinkt misschien wat sceptisch maar veel alternatieve genezers gooien het altijd op lever en of nieren.
. Maar als je al veel je neus hebt gestoten bij DA-sen en klinieken en ze hebben uiteindelijk diverse keren verkeerde diagnose gesteld, dan moet je iets he. Als het bij mijn paard niet gelukt was of verkeerd gegaan was had ik het ook niet aangeprezen, maar waar ik met mijn paard naar toe ga, is echt goed, anders ga ik het echt niet hier vertellen. En tevens heb ik niet alleen met mijn paard ervaring mee maar ook bij onze miniveulentje en minipony. Dus toch in totaal 3 stuks en gelukkig hadden die niet aan lever en nieren
. shan schreef:Ik ben ook niet per definitie tegen alternatieve geneeswijzen. maar van bijv.een bloedonderzoek word niemand dommer, als het paard dan werkelijk iets mankeert aan lever of nieren dan komt dit hier ook uit.