kreupel-wordt niet beter van stalrust

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicolietje

kreupel-wordt niet beter van stalrust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 12:58

haj,
ik heb mijn paardje al kreupel vanaf begin augustus. echt heel erg kreupel is ze niet, maar ze loopt gewoon niet zoals"normaal"
eerst zag niemand het behalve ik. ik dacht dat ik gek was..
ik zou toch 3 weken recreatiewerk gaan doen, dus dan zou ze 3 weken lekker op (wei)rust staan. ik paar keer naar huis gebeld, en nee hoor ze liep prima...
ik kom na de drie weken thuis en ik zie nog steeds dat mijn paard niet goed is, en nog steeds niemand (inclusief intructeur) zag het. maar ik dacht echt dat ze kreupel was. maarja ik dacht dat ik nog steeds gek was, dus ik wil er weer op. aangezien ze een aantal weken stil had gestaan leek het mij handig haar eerst te longeren. nou aan de longe, je raad het al--> kreupel in draf,en erg ook. en nu zag iedereen had op eens wel! dus wij met haar naar de dierenarts, ze heeft haar onderzocht foto's gemaakt, en eigenlijk kwam er niks uit. dus dacht ze dat ze een peesblessure was, ze adviseerde 8 weken stalrusten daarna terugkomen. dat is nu 9 weken geleden en ik heb 9 weken bijna elke dag met heen en weer gestapt op het asfalt. nu heb ik het gevoel dat is niks beter is, dus ik ga morgen weer naar haar toen.
ze loopt als ze van stal komt paar stappen heel stijf maar daar loopt ze vrij snel doorheen en daarna blijf ze slepen. en het draaien is ze paar passen erg kort en draait ze haar been bij het neerzetten.
ze wil nog wel eens wegspringen en daarna is ze weer heel kort....
iemand enig idee wat ze heeft, en ervaring met zo iets?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:09

Er is dan toch echt wat mis, hebben ze haar pezen niet gescant? Of verdoven van onder naar beneden? Er is heel wat meer dan foto's maken hoor!

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:54

haj,
neej ze hebben het niet verdoofd en ook geen scan gemaakt...

we zouden morgen gaan maar omdat mijn moeder ziek is wordt het een week uitgesteld.. Verward

wat ik erook nog bij moet vertellen is dat ze na een paar keer heen en weer lopen de stal weer in wil trekken. en als ik dan doorloop gaan haar oren in de nek, dus denk wel dan ze pijn heeft.. Verdrietig

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:21

dat klinkt als of je een niet zuiver paard hebt gekocht!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 14:25

Peesscan laten maken!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:13

volgens mij een rugprobleem ! een van mijn paarden heeft dit ook eens gehad en 2 jaar gezocht met verschillende da naar de oorzaak en niets gevonden !
acupuncturist erbij en ze had pijn in de rug waardoor ze teveel op haar voorhand liep om haar rug te ontlasten en 1 voorbeen werd overbelast en ze liep kreupel !
in het begin zag inderdaad niemandf het behalve ik , ik herken jouw probleem en raad je aan om eens de alternatieve weg op te gaan bv acupunctuur

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:47

Niet voor het een of ander.....maar waarom gaat een DA lukraak foto's nemen zonder kreupelheidsonderzoek Verward geld tekort ? Normale gang van zaken is stapsgewijs verdoven en DAN PAS foto nemen op de plaats waar laatst is ingespoten voordat het paard goed loopt. Ik zou jouw DA hier op aanspreken ! met deze foto's schiet je helemaal niets op !

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 17:51

Mist schreef:
Niet voor het een of ander.....maar waarom gaat een DA lukraak foto's nemen zonder kreupelheidsonderzoek Verward geld tekort ? Normale gang van zaken is stapsgewijs verdoven en DAN PAS foto nemen op de plaats waar laatst is ingespoten voordat het paard goed loopt. Ik zou jouw DA hier op aanspreken ! met deze foto's schiet je helemaal niets op !

er zijn niet lukraak foto's gemaakt.. ze heeft een buigproef gedaan en daaruit leek het erop alsof ze spat had. en daarom zijn die foto's gemaakt.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 17:53

shana schreef:
volgens mij een rugprobleem ! een van mijn paarden heeft dit ook eens gehad en 2 jaar gezocht met verschillende da naar de oorzaak en niets gevonden !
acupuncturist erbij en ze had pijn in de rug waardoor ze teveel op haar voorhand liep om haar rug te ontlasten en 1 voorbeen werd overbelast en ze liep kreupel !
in het begin zag inderdaad niemandf het behalve ik , ik herken jouw probleem en raad je aan om eens de alternatieve weg op te gaan bv acupunctuur

maar het is haar achterbeen Verward zou dat ook door haar rug komen, en opeens kreupel daarvan zijn?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:55

Ik ga volledig met shana mee. Laat eens een accupuncturist/kraker komen.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 18:10

Antheman schreef:
dat klinkt als of je een niet zuiver paard hebt gekocht!

omdat?? uitleg???
ik heb der al 2 jaar nog geen problemen gehad met haar achterbenen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:25

Naar een betere dierenarts gaan!!!
Ze moeten haar gewoon stapsgewijs verdoven en als de kreupelheid slecht te zien is moet je erventueel op.
Pas als je zeker weet dat er aan de benen niets mankeert naar meer alternatieve genezers gaan.

En het adviseren van 8 weken boxrust zonder een scan te maken is echt belachelijk.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:28

nicolietje schreef:
er zijn niet lukraak foto's gemaakt.. ze heeft een buigproef gedaan en daaruit leek het erop alsof ze spat had. en daarom zijn die foto's gemaakt.

Dat heb je niet in het eerste bericht geschreven Knipoog maar dan nog, met de buigproef achter pakken ze 2 gewrichten, sprong en kogel, dus had de DA het nog niet kunnen zien. Ik vind nog steeds dat een volledig onderzoek op z'n plaats is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:21

boxrust ben ik meestal niet zo'n voorstander van. Vaak gaan ze daar rondjes in lopen -> krappe wending. Op de wei draaien ze niet zo krap. Stappen op het harde sterkt de pezen aan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:16

nicolietje schreef:
omdat?? uitleg???
ik heb der al 2 jaar nog geen problemen gehad met haar achterbenen

Omdat ik las dart je haar vanaf augustus hebt!
Maar dat las ik dus verkeerd!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:30

Citaat:
Dat heb je niet in het eerste bericht geschreven maar dan nog, met de buigproef achter pakken ze 2 gewrichten, sprong en kogel, dus had de DA het nog niet kunnen zien. Ik vind nog steeds dat een volledig onderzoek op z'n plaats is.

helemaal mee eens. Hoe kunnen ze nu 8 weken boxrust voorschrijven, als er niets is uitgekomen? Een paard is een bewegingsdier. Zonder absolute noodzaak is boxrust doffe ellende.

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:07

mee eens ja Suzan

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:11

Dat er nog steeds dierenartsen zijn die boxrust voorschrijven. Ongelofelijk. Het is niet vreemd dat je paard stijf is en niet wil lopen. Met boxrust stagneert de bloedsomloop in het been door te weinig beweging. En wat heeft een spier of pees nodig om te herstellen: bloedsomloop.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 08:21

nou ik heb haar de eerste week 1 keer op de wei gezet omdat ik het zo zielig vond, nou je wil niet weten hoe slecht ze daarna liep. op de wei is ze gewoon gek, gaat eerst 10 min rennen voor de gaat grazen.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 08:23

Arabesk schreef:
boxrust ben ik meestal niet zo'n voorstander van. Vaak gaan ze daar rondjes in lopen -> krappe wending. Op de wei draaien ze niet zo krap. Stappen op het harde sterkt de pezen aan.

dat doe ik daarom ook elke dag! Haha!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 08:51

Je kunt ook vragen stellen aan Arthur (accupunctuur, rugproblemen, peesontstekingen ect). Zijn site is www.kreupelpaard.nl

Hij heeft mijn paard 1x gekraakt en deels accupunctuur en ben er tevreden over. Hij weet ook zeer veel dingen te combineren.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:27

als je je paard geen boxrust wil geven is een klein stukje wei of paddock een ideale oplossing ! zo staan ze lekker buiten en toch kunnen ze niet rennen! bv een stukje van 12 m op 12 m en voldoende hooi zodat ze een hele dag bezig zijn !
ik ben ook absoluut tegen stalrust , je paard word er chagrijnig en stijf van !

wat je vraag betreft over het rugprobleem en haar achterbeen ! het kan volgens mij best dat ze bv een spier heeft vastzitten waardoor ze de hele tijd scheef loopt en het betreffende been overbelast !
ik denk echt dat het raadzaam is om een acupuncturist te laten komen !

veel succes

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 11:49

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 16:55

bedankt!!! ik wacht nog even af wat de da zegt!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:13

Kijk maar eens op www.massagehippique.nl Door massage laten de verkrampte spieren weer los en zal ze haar benen weer op kunnen tillen. Ook zeer goed voor de rug en bilspieren.