veulen word erg agrasief

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSuusx

veulen word erg agrasief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 18:07

Halllo,

Ik was deze week op vakantie,dus uiterrad doet iemand anders me paarden.
Me moeder deed met me nicht me pony en der veulen.
Nu is het veulen 20 oktober 4 maanden geworden en het is een hengstje.
Nu kwam ik terug van vakantie en hoorde ik dat hij beet en erg druk enzo is.
Ik ging die zondag uiterraad even bij me paardjes kijken en ja hoor!
druk loopt door me heen en beet verschrikkelijk!
die weken daarvoor deed hij bijten afentoe om te spelen!
Maar nu expres en hij is niet te houden hou geen rekening met jou enzo.
Nu kan oik er al helemaal niet tegen als hij zo is en me merrie gaat dan nog eens klieren!
Dus zoals je me bergrijpt is dit moeilijk.
en ook omdat het me eerste veulen is van me merry weert ik niet zo goed wat ik er mee aan moet Boos!
Ik word snel kwaad op hem en geef hem dan ook een tik dat hij het niet mag.
dan is hij gelijk op ze hoeven getrapt en rent rond en komt terug rennen en doet het weer.
Voor hem is het volgens mij een spel!

wie weet wast je hem hem aan moet???

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:11

Gewoon blijven volhouden. Steeds als hij bijt of iets doet wat niet mag hem terecht wijzen. Het is zwaar dat weet ik, maar de volhouder wint Knipoog

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:19

Klinkt alsof hij niet opgevoed is. Het is belangrijk dat hij leert dat bijten en opdringerig gedrag niet mag. Heb je iemand in je omgeving die ervaring heeft met veulens? Die kan je anders wellicht even wat tips geven. Het is nl. het makkelijkste op het moment als je erbij bent en gelijk het juiste advies krijgt om het aan te pakken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:20

hahahah het is er wel eentje met karakter dus!!
hij mag jou niet bijten, hij moet leren dat mensen niet om in te bijten zijn, en dat moet jij hem dus afleren.
sla hem niet tegen zijn hoofd aan, hier wordt hij juist kopschuw van.

het beste is als je hem terugbijt!!! hahah zal wel niet lukken, maar dat werkt wel super.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 18:26

Hoi

kyona :hij is wel opgevoed maar ben een week weggeweest.
hij kent al veel dingen voetjes geven en anderen dingen.

ellepel:zekers 1 met karakter en natuurlijk sla ik hem niet in ze gezicht meestal is het een tik tegen ze borst.
maar hij is al snel weg:(

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:22

Ook bij een klein veuletje is het belangrijk dat je dingen niet toelaten zoals een speels beetje, want als hij groter wordt doet dat speelse beetje ineens pijn. Gewoon straffen net zolang tot hij het afgeleerd heeft.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:56

Idd. Nu is het misschien voor jouw en hem nog spelen. maar als hij dadelijk een grote driejarige is, en hij bijt dan weer speels in je arm, zeg ik je dat je niet blij bent! Dus gewoon straffen (niet foei zeggen)!! Hij gaat er echt niet dood van! Knipoog

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:03

Wat ook goed voor hem is als hij wat ouder is en afgespeend moet worden; met andere hengstjes de wei in, dan voeden ze elkaar wel op en word ie vaak ook in de omgang wat gemakkelijker. Nu zou ik gewoon heel streng en consuquent zijn. Succes Lachen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:12

opvoeden en naar de opfok! dit is wel normaal hengstenveulen gedrag hoor!, t valt ook niet mee.

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:45

Wat een lekker ding heb jij! Pling
Volhouden en dan gaat het vast weer over.
Mijn oom werkt in Artis en die heeft ook aleens tegen mij verteld dat het het beste help als je een dier straft met hetgeen hij doet.
Je zou hem dus eigelijk echt een keer terug moeten bijten Verward
Ik heb weleens heel hard in zijn vel geknepen (ook een hengst, is nu trouwens 1,5 en heel lief hooR dus er is nog hoop).
Je moet wel heeel snel reageren, echt binnen een paar sec. straffen.

Zie het maar een beetje als de pubertijd, ik hoop maar dat ie snel volwassen wordt.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:34

Staat het veulen nu alleen met zijn moeder of ook met jongere dieren waar hij mee kan spelen?
Ik heb wel vaker gezien bij veulens dat als ze alleen bij de moeder worden gehouden ze na een paar maanden 'agressief' worden. Bij 1 veulen liep je de wei in en die vloog je echt aan.
Je moet het zeker afstraffen, maar kijk ook naar de oorzaak. Als het veulen al behoorlijk zelfstandig is dan kan je hem best met 5 maanden in een jonge hengstenkoppel zetten. Die paardjes bijten namelijk wel terug hoor! Knipoog

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 10:02

Hoi,

het veulen staat nu op dit moment alleen met ze moeder,
omdat ik ruzie had met de 'oude'staleigenaar mochten ze niet meer bij de anderen veulens!
staan dus nu paar maanden weer samen en veder zijn er geen hengsten op stal of veulens dus word een probleem.
Afspenen gaat ook niet van harte en heerlijk gezegrt heb ik snel medelijden:S
en hij bijt echt al gemeen hij pakt echt jhe velletje enzo.

gr

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:13

Met medelijden kom je niet ver Knipoog
Zodra hij bijt, binnen 3 seconden terugbijten in zijn lip!
En kijken of je advies/hulp kan krijgen van iemand met veulens.
Want als je alles nu al "sielugh" gaat vinden, heb je straks 500 kg onhandelbaar paard en dat is nog veel zieliger!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 17:05

Ik vind hety niet zielig om een klap of terug te bijten
maar ik vind het zielig als ze uit elkaar gaan
nu ook ik wil veder met wedstrijden hij zal dan toch voor december weg moeten!maar ik vind het zielig;s

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:09

Het allerbest in Afspenen en ergens in een groep inscharen.

Niks erger dan een jong paard die zo onbeschoft is.

Je kan hem niet voor altijd bij zn moeder houden. Hij moet echt heel snel de kudde in voordat hij voor de rest van zn leven verziekt is.

Dat gehuilebalk geven ze snel op hoor!

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:13

Wat je ook kunt proberen is hem voor te zijn als hij jou probeert te bijten, door hem te blokken.
Bijvoorbeeld, veulen staat voor je, probeert je te bijten. Jij: draait met je bovenlichaam en zorgt dat hij zich stoot aan jouw elleboog.
Zo wordt het minder leuk om jou te bijten en loop je niet het risico dat hij er een spelletje van gaat maken. (kan ik haar bijten en wegwezen voordat ze mij wat teurg doet?)
Nicolletje: dat meen je toch niet serieus binnen drie seconden terugbijten in zijn lip? hahaha Haha!

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 17:30

hoi,
ik wel hem ook zo snel mopgelijk weg hebben 1e weet ilk niet hoe 2e hij kan nergens in een groep 3e ik heb geewn stalling voor hem met nderen paarden!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:50

Moet ik even voor je zoeken Haha! Haha! Haha! Binnen drie minuten... het is ook maar net hoe belangrijk het voor jezelf is.

Bij stal Verboon in schipluiden kan hij ingeschaard worden
Bij de opfok waar tessebes haar paard staat kan hij ingeschaard worden.

Dat zijn er al twee

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 17:53

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:02

Nicolletje schreef:
Met medelijden kom je niet ver Knipoog
Zodra hij bijt, binnen 3 seconden terugbijten in zijn lip!

Hahaha, daar moet je wel echt in getraint zijn. En als hij dan z'n hoofd wegdraaid? Bovendien zou ik niet graag bij een hap-graag paard mijn hoofd in de buurt van zijn tanden laten. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Ik denk idd net als de rest dat hij zo snel mogelijk in een groep moet.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 19:12

Ja maar in de groep kan hij niet paarden staan al op stal en veder heefdt hij niemadn alleen ze eigen mamma,
hij kan wel naar me hengstje in leiden maar kan moeders niet mee dus word ook een probleem om 1,2,3 weg gehaalt worden bij ons op de bvoederij doet de gekke boer altijd van 2/3 maanden en het veulen weg.!dus hij heb maar 2/3 maandjes met een anderen gespeelt

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:23

Consequent blijven. Is heel erg zwaar maar het werpt zeker op een gegeven moment zijn vruchten af. Hij weet al dat ie fout zit als hij jouw bijt want hij scheurt dan gelijk weg, vervolgens terug te komen om het weer te doen. Stuur hem van te voren een beetje bruut weg zoals een paard zou doen. Gooi desnoods een lang touw naar hem uit wel vast houden niet echt weggooien. Soort van freestyle actie ik weet niet of je daar bekent mee bent. Hij breekt in in jouw eigen ruimte en dat moet je niet accepteren.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:27

Het is trouwens geen agressie. Gewoon een stout kind. Net zoals kleine kinderen alle keukenkastjes open trekken en de inhoud eruit halen tot frustratie van ouders om zo grenzen te kunnen verleggen. Jouw hengst veulen is gewoon zijn grenzen aan het verleggen. Hij word ouder en denkt al aardig wijs te wezen maar daar ben jij om hem een standje te geven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:31

Suus14 schreef:
Ja maar in de groep kan hij niet paarden staan al op stal en veder heefdt hij niemadn alleen ze eigen mamma,
hij kan wel naar me hengstje in leiden maar kan moeders niet mee dus word ook een probleem om 1,2,3 weg gehaalt worden bij ons op de bvoederij doet de gekke boer altijd van 2/3 maanden en het veulen weg.!dus hij heb maar 2/3 maandjes met een anderen gespeelt

Ik geef je net 3 mogelijkheden ???? En hij is ook nu op een leeftijd om 1,2,3 van zn moeder af te kunnen.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 19:56

Ja dat is ook erg aardig maar het moet in de burt van leiden blijden;-)