Waar de korstjes verdwenen zijn heeft hij een fel rode huid. Op andere plekken zitten witte schilfers of grijze korsten.Wie herkent dit beeld en heeft een mogelijke oplossing?Groetjes Louise
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waar de korstjes verdwenen zijn heeft hij een fel rode huid. Op andere plekken zitten witte schilfers of grijze korsten.Wie herkent dit beeld en heeft een mogelijke oplossing?Lusitana schreef:Het lijkt erop dat de lymfebanen zijn aangetast, dan krijg je die dikke benen. Aardappelzetmeel is een oud boerenmiddeltje wat goed helpt tegen mok. Namelijk vettig en neemt toch vocht op en sluit niet af...
Als je niks aan die dikke benen doet kunnen ze altijd dik blijven omdat er bindweefsel ontsaat. Afspuiten (kwartier) en goed afdrogen na het rijden en elke ochtend en avond als ze op stal staat. Stallen op zaagsel of zand kan helpen. Wat is de oorzaak? Staat ze in een vieze stal of modderpoel? Kan een hardnekkige bacterie zijn en dan moet er echt anti-biotica aan te pas komen... Sterkte!
kalicha schreef:je kan haar ook bleekselderij geven tegen de dikke benen, klinkt heel raar, maar het werkt echt super geef ik ook altijd als ze dikke benen hebben, en voor de mok, ik zou in iedergeval zorgen dat de benen niet meer nat worden. Bij de veearts kan je een middel halen, Socatyl heet dat, is heel erg chemisch maar het werkt super goed... en verder zou ik t ook niet weten. je moet wel op passen dat het niet verder gaat ontsteken, dan kan het nar binnen slaan en de bloedbaan vergiftigen, dan ben je nog verder van huis....... succes

) en ben tevreden. Ook de Cure Mok werkt goed. En de Mud Guard van de Paardendrogist uitwendig om het vocht buiten te houden en te genezen. Vraag me trouwens af waar je die droogzetters kunt kopen? Ik heb al gekeken bij de Veeservice, maar niks gevonden. Bij de Boerenbond misschien?
. Mijn vriend werkt in Duitsland dus dat kwam goed uit!! Mocht je iemand kennen ofzo die het daar kan halen is het een absolute aanrader!!!
)