Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)Mist schreef:Kitten ik denk dat jij Raystaggers bedoelt, ofwel het te hoog gehalte aan B-Lolitrem dat voornamelijk in graszaadhooi aangetroffen wordt (waar we het een maand of 2 geleden over gehad hebben)
Als ik me goed kan herinneren is Grasssickness iets dat idd voornamelijk voorkomt bij paarden die continue in de wei staan. Verder staat me ook bij dat het in Ned. niet zo heel veel voorkomt maar wel in Schotland/Engeland, waar er jaarlijks veel paarden aan sterven.
Klopt dat Zannekin ?
Mist schreef:Kitten ik denk dat jij Raystaggers bedoelt, ofwel het te hoog gehalte aan B-Lolitrem dat voornamelijk in graszaadhooi aangetroffen wordt (waar we het een maand of 2 geleden over gehad hebben)
Als ik me goed kan herinneren is Grasssickness iets dat idd voornamelijk voorkomt bij paarden die continue in de wei staan. Verder staat me ook bij dat het in Ned. niet zo heel veel voorkomt maar wel in Schotland/Engeland, waar er jaarlijks veel paarden aan sterven.
Klopt dat Zannekin ?
Zannekin schreef:Er is een vermoeden dat het om een toxine afkomstig van een schimmel op de weide zou komen. Dat is bij mijn weten nooit bevestigd. Het vermoeden kwam er omdat soms meerdere paarden van 1 weide de ziekte kregen en de symptomen toch door iets toxisch verklaard moesten worden. Schimmeltoxines zouden die symptomen kunnen geven...
Mist schreef:Kitten ik denk dat jij Raystaggers bedoelt, ofwel het te hoog gehalte aan B-Lolitrem dat voornamelijk in graszaadhooi aangetroffen wordt (waar we het een maand of 2 geleden over gehad hebben)
Klopt dat Zannekin ?