Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paardekop schreef:Mijn ervaring is dat hij de voeten denk ik (vaak) te kort bekapt en hierdoor altijd een kreupelheid van 1 á 2 dagen ontstaat en de laatste keer zelfs van weken.
Mijn paard is na behandeling (bekappen en voorijzers) nog nooit een dag kreupel geweest!
Paardekop schreef:Mijn ervaring is dat hij de voeten denk ik (vaak) te kort bekapt en hierdoor altijd een kreupelheid van 1 á 2 dagen ontstaat en de laatste keer zelfs van weken.

manke schreef:Al die hoefsmeden hebben zo'n luxeprobleem. Ze hebben zoveel werk en veel nemen geen nieuwe klanten aan. En als hij komt moeten er veel paarden gebeuren. Ze hebben gewoon niet zoveel tijd waardoor ze ook niet echt goed de tijd meer voor je paard nemen. Dat is een beetje mijn ervaring.
HS: "wat? één shetlander, nee daar komen wij echt niet voor...." (liever hebben ze stallen vanáf vijf paarden met rondom ijzers ) Voor die shet vroeg een hoefsmid die dan nog wél wilde komen 35 euro
voor alleen bekappen . Het lijkt erop alsof ze hier in noordholland prijsafspraken hebben gemaakt. Inééns gingen de prijzen omhoog, naar ongeveer hetzelfde niveau, ra ra hoe kan dat...? En aangezien er hier toch een chronisch tekort is aan HS, kunnen ze doen wat ze willen!
Terwijl je er best bij kunt gaan zitten, als je ff de tijd neemt
, gewoon op je kistje met spullen.