Wie heeft ervaring met hoefsmid: Albert Hooijer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardekop

Wie heeft ervaring met hoefsmid: Albert Hooijer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 16:17

Ik weet dat dit hier niet helemaal thuis hoort maar ik weet niet waar ik het anders moet zetten. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie goede of slechte ervaringen met deze hoefsmid!

PaulineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:44

Albert is mijn smid. Fijne man en volgens mij een goede smid.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 00:29

Hooijer, is dat niet die smid uit Noordholland (oostzaan of middelie dacht ik)

Deze?

Afbeelding

Oke dit was wel 10 jaar terug ofzo.... Clown
Geen klachten trouwens Knipoog

Nieuwsgierig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 07:59

Ik hoor wisselende berichten om mij heen over deze smid. Het gebeurd wel eens dat een paard op een te krap ijzer komt te staan of nét iets te kort is bekapt. Als je paard niets bijzonders heeft aan z'n voeten, is het een goede smid volgens mij.

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 08:53

Mijn ervaringen zijn dus niet zo goed...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 08:55

Paardekop schreef:
Mijn ervaringen zijn dus niet zo goed...

mischien handig om te onderbouwen waarom

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 09:02

Mijn ervaring is dat hij de voeten denk ik (vaak) te kort bekapt en hierdoor altijd een kreupelheid van 1 á 2 dagen ontstaat en de laatste keer zelfs van weken.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:38

misshcien kun je dit bespreekbaar maken met de smid in kwestie?

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:40

Daarvoor is het nu te laat. Huilen Huilen Ik was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:39

Albert is nu al meer dan 1,5 jaar de smid van mijn paard en ik ben echt super tevreden over hem Hij is echt heel geduldig en paardvriendelijk en in de 1,5 jaar tijd is Omar maar 1x een voorijzer kwijtgeraakt. Over zijn werk ben ik dus ook erg tevreden Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:42

Arabesk schreef:
Hooijer, is dat niet die smid uit Noordholland (oostzaan of middelie dacht ik)

Deze?

[image]

Oke dit was wel 10 jaar terug ofzo.... Clown
Geen klachten trouwens Knipoog

Dat is hem Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:45

Paardekop schreef:
Mijn ervaring is dat hij de voeten denk ik (vaak) te kort bekapt en hierdoor altijd een kreupelheid van 1 á 2 dagen ontstaat en de laatste keer zelfs van weken.

Die klacht heb ik nog nooit over Albert gehoord Mijn paard is na behandeling (bekappen en voorijzers) nog nooit een dag kreupel geweest!

Albert komt bij mij op stal (grote stal met zo'n 93 paarden), waar PaulineS dus ook staat en behandeld heel veel paarden bij ons en heb deze klacht nog nooit gehoord

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:42

Hee grappig AnneOmie..heb jij soms bij Wennekers gestaan? oeoe dat wijkt erg af van dit topic besef ik me nu.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:19

Ik heb hele goede ervaringen met die man
Jammer dat hij toen ging verhuizen, kon wel janken.
Was bijna geen goede smid te vinden die Albert ook maar bijna evenaarden.
Buiten dat was hij altijd super lief voor de paarden

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:30

Hobbelknol schreef:
Hee grappig AnneOmie..heb jij soms bij Wennekers gestaan? oeoe dat wijkt erg af van dit topic besef ik me nu.

Ja klopt ben in maart 2003 naar mijn huidige stal verhuisd! Sta jij op Wennekers Verward

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:05

Paardekop schreef:

ab is ook een jaar of 6 onze hoefsmid geweest.
en was echt heel erg tevreden over hem en over zn werk!
nooit last gehad met kreupelheid.
hij is supergoed en lief met paarden!
de reden dat wij opgestapt zijn is dat hij zo een goedzak is en nooit nee tegen mensen kan zeggen. Daardoor heeft hij eigenlijk teveel klanten, en kan hij afspraken niet meer nakomen.
hij heeft mijn paardje toen een keer 3 weken zonder ijzer laten staan, en toen hij er een keer was had hij nog geen tijd voor hem.
dat is de rede dat wij overgestapt zijn.
anders waren we nooit weggegaan

maar voorderest superhoefsmid, echt een hele goede OK dan!

manke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:23

Al die hoefsmeden hebben zo'n luxeprobleem. Ze hebben zoveel werk en veel nemen geen nieuwe klanten aan. En als hij komt moeten er veel paarden gebeuren. Ze hebben gewoon niet zoveel tijd waardoor ze ook niet echt goed de tijd meer voor je paard nemen. Dat is een beetje mijn ervaring.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:59

manke schreef:
Al die hoefsmeden hebben zo'n luxeprobleem. Ze hebben zoveel werk en veel nemen geen nieuwe klanten aan. En als hij komt moeten er veel paarden gebeuren. Ze hebben gewoon niet zoveel tijd waardoor ze ook niet echt goed de tijd meer voor je paard nemen. Dat is een beetje mijn ervaring.

ja, nouja bj hem is het gewoon. hij is zo goed voor iedereen dat hij gewoon geen nee kan zeggen als iemand bijna smekend aan zn voeten ligt.
en andere hoefsmeden zeggen wel gewoon: nee sorry, ik zit vol. maar ik zet je op de reserve lijst ofzo.
dat is soms wel beter, want nu heeft hij het zo druk.
hij is soms pas rond een uur of 7 savonds weg bij ons terwijl hij dat vroeger nooit was

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:45

Ik kan me albert nog heel goed herinneren van vroeger en vond het altijd een goede hoefsmid. Hij stond trouwens ook heel goed bekend hier in de buurt.
Alleen helaas gingen wij toen met onze pony naar een andere stal waar ze een andere hoefsmid hadden. En zoals veel hoefsmeden kwam hij niet voor 1 pony ergens helemaal naar toe.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:02

De hoefsmeden hier in de buurt zijn echt erg!!! Boos! HS: "wat? één shetlander, nee daar komen wij echt niet voor...." (liever hebben ze stallen vanáf vijf paarden met rondom ijzers ) Voor die shet vroeg een hoefsmid die dan nog wél wilde komen 35 euro Bloos! voor alleen bekappen . Het lijkt erop alsof ze hier in noordholland prijsafspraken hebben gemaakt. Inééns gingen de prijzen omhoog, naar ongeveer hetzelfde niveau, ra ra hoe kan dat...? En aangezien er hier toch een chronisch tekort is aan HS, kunnen ze doen wat ze willen!

Daarom ben ik ook die cursus natuurlijk hoefbekappen gaan doen, ik was het zo zat! Nu bekap ik mijn eigen paardje en soms ook paardjes (shetjes) van anderen. (zie topic in mijn onderschrift)

Vooral voor shetlanders zijn HS te beroerd om te bukken! Boos! Terwijl je er best bij kunt gaan zitten, als je ff de tijd neemt , gewoon op je kistje met spullen.

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 08:36

Daar ben ik het dus helemaal mee eens! Ze doen maar wat inderdaad. Als je een probleem hebt dan kun je het zelf uitzoeken. Die van mij stond maar liefst 3(!) weken kreupel na een bezoek aan de hoefsmid! Boos! Lijkt me niet goed...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:59

ja maar ik vind toch dat je heel makkelijk de smid de schuld kunt geven, gezien de reacties hierboven is het toch een redelijk goede smid, althnas zo staa thij bekend. ik zou dan mijn smid bellen en om uitleg vragen, en het smane proberen op te lossen. Wij hebben ook paardjes op de manege die altijd een dag na de smid zwaar gevoelig lopen. Dat ligt niet aan de smid maar aan de gevoeligheid van het beestje in kwestie.

ik ben bij dit soort topics altijd weer zo blij met mijn smid die al 6 jaar superwerk levert Hyper!

Paardekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:00

Ook als het door een andere hoefsmid bevestigd wordt?

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:06

AnneOmie schreef:
Ja klopt ben in maart 2003 naar mijn huidige stal verhuisd! Sta jij op Wennekers Verward

Ja, alweer vier jaar geleden hoor dat ik daar heb gestaan. Het is daar zo veranderd! Echt groot geworden.

Nieuwsgierig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:10

Dat is nou ook mijn ervaring met hem. Hij heeft het zo druk dat hij A: afspraken niet nakomt terwijl dit ECHT NIET KAN!!! Het luistert gewoon heel nauw bij de voeten van mijn paard en ik kan het me niet veroorloven mijn paard tig weken zonder ijzers te laten staan of met half afgescheurde voeten rond te laten lopen. Bovendien als hij komt heeft hij het zo druk dat hij inderdaad niet altijd even goed de tijd neemt.

By the way: tegen mij kon hij anders heel goed NEE zeggen.....