Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jet schreef:Ik heb het met Marlou vorig jaar meegemaakt met haar linkervoorbeen en nu zit ik er weer middenin voor haar rechterbeen. Hij scant eerst het been opnieuw, legt goed uit waar hij de blessure ziet en dan gaan ze gepast shockwavetherapie toepassen. Bij Marlou komt er daarna een laag dikke witte watten om het been en van dat vetrap of hoe dat ook heet, van dat kleefverband in elk geval. Ze mag mee naar huis, twee dagen boxrust. Vanaf dat ik thuis ben moet ik koud water bij het verband in laten lopen, regelmatig opnieuw doen tegen zwelling. Na 24 uur mag dat verband er af en blijf je koelen, liefst met coolpacks. Na twee dagen mocht ik beginnen met stappen aan de hand en dat wordt heeeeeel langzaam opgebouwd. Marlou heeft nu weer twee keer shockwavetherapie gehad, afgelopen woensdag voor de tweede keer en ik moet a.s. woensdag over drie weken weer terug. Het beslag is ook erg belangrijk, maar je krijgt een papiertje mee waar precies op staat hoe en wat, dus dat is best duidelijk. Ik ben bij van Toor in Wassenaar, daar zat voorheen van Schie. Marlou loopt als de andere paarden buiten zijn ook buiten, op een klein stukje beton, zodat ze waat rustiger is en ze krijgt rustgevende korrels erbij. Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.
Kyona schreef:Bij mijn paard is het toen gebeurd voor een griffelbeenfractuur en behandeling peesblessure (kwam door de breuk). Ik heb het maar 1x laten doen. Het paard moest daarna 3 dagen heel rustig blijven. En dat was hij niet bepaald (dansen/springen/passage in de box). Heb het daarom geen 2e keer laten doen. De breuk genas wel mooi maar gaf er wel homeopatische medicijnen bij (voor pees/bot). Ze doen het wel kundig. Het schijnt pijnlijk te zijn, daarom wordt hij goed verdoofd en moet sowieso 1 dag blijven. Vind wel dat de paarden daar een stuk rustiger zijn. Alle paarden staan daar zo'n beetje op rust dus heb je veel minder onrust.
lundi schreef:Ons paard is ook met shock wave behandeld bij Van Toor
Ik hoop[ wel voor je dat je verzekerd bent voor ziektekosten,iedere maand zal je terug moeten komen,en iedere keer zal je paard opnieuw gescand worden en wordt er een kreupelheids onderzoek gedaan voor dat ze de shock wave uitvoeren!
Van Toor is pittig met zijn prijzen!
Heel veel sterkte!
[/quote]
casanova schreef:TJEMIG twinklebel.....ik krijg al hoofdpijn als ik aan jouw zorgen denk...wel erg dat een verzekering voor je gaat beslissen of het kans krijgt of niet...
bol schreef:gelukkig meid ben na je p.b. gelijk gaan lezen wat een toestand, mijn hadden ze weg kunnen brengen als er 1 hier respect verdient ben JIJ het.Heel veel sterkte duim mee voor jullie heel veel liefs el en milou.