wie ow wie kan mij helpen ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

wie ow wie kan mij helpen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 23:07

ik heb sins 2 maanden flike problemen met mijn pony..
amigo is een welsh (klop)hengst van 3.5 jaar.. sins april zijn we begonnen met inrijden., hij vond het erg leuk, en wou graag voor me werken. het is een super pony !!

ik zou een weekend weggaan en de donderdag voordat ik weg ging. Leek hij zich niet lekker te voelen hij was ook voor zijn doen te rustig. Je zag het ook erg duidelijk aan hem, en hij was een beetje aan de diaree. Met een ongerust gevoel van binnen ben ik dat weekend toch weggegaan. In dat weekend werd Amigo verzorgd en gelongeerd door een ander meisje van stal.

24 augustus (de dag dat ik terugkwam) ging het flink mis. Samen met iemand er naast op de fiets voor de gezelligheid stapte ik op om te gaan rijden en ging rustig aan het bos in.

Het had die dag flink geregend en de omweer was net over. Ik was nog geen 5 minuten onderweg en voel ineens dat hij niet goed liep. Dus ik stap af om te kijken en hij liep inderdaad met zijn rechter achterbeen niet
goed. In plaats van dat hij zijn voet onder zijn lijf neerzette draaide hij het been naar buiten weg. Ik besloot terug naar stal te gaan, maar na enkele stappen begon hij te trillen
met zijn hele achterhand. Hij bleef een paar minuten trillen en zakte in
elkaar. Eerst zakte hij op zijn kont en daarna zakte hij op zijn zijkant. Zo is hij ongeveer 10 minuten blijven liggen voor hij weer opstond.

Onderweg naar stal( dat was nog geen 3 minuten lopen) stond hij nog twee keer te trillen en wou weer in elkaar zakken.

Op stal heb ik de dierenarts gebeld. Hij heeft allerlei onderzoeken (naar zijn Bloed en zijn spieren) en allerlei testjes gedaan.
De dierenarts dacht aan een lichte evenwichtstoornis en meschien een epilepsie aanval. Tenminste dat zei hij, maar hij wist het zelf ook niet echt zeker.

De volgende dag kreeg ik de uitslag van het bloedonderzoek, maar alles bleek prima in orde te zijn. Op zijn advies heeft Amigo 5 dagen geen biks gekregen en hebben we alleen rondjes gestapt over het erf. Na 1 week gestapt te hebben zijn we weer begonnen. Eerst lange stukken door het bos wandelen. En later weer longeren en weer voorzichtig rijden. Hij liep weer erg goed. En had er plezier in.. Maar was veel zwakker in zijn achterhand. Op een dinsdag avond hij liep hij weer slecht. Hij draaide zijn rechter achterbeen weer weg en was weer heel wankel aan zijn achterhand. De dierenarts had ik nog niet gebeld, want ik wilde eerst kijken hoe het de dag daarna zou gaan.
het ging steeds beter en hij knapte erg goed op !!

Presiec een maand later: Woensdag 22 september ging het toch weer mis. Ook die dag had het geregend,en geomweerd. Het regende nog steeds een beetje.
Ik begon met rondjes stappen in de bak en daarna stapte ik aan een lang teugeltje richting het bos. Na nog geen 5 meter begint hij weer een beetjevreemd telopen. Dus stap af.Hij tilde zijn achterbenen abnormaal hoog op en sloeg er mee naar zijn buik. En zetten ze er niet onder. (net als de eerste keer) Hij stond weer erg wankel en begon weer te trillen, maar hij viel niet. Op stal heb ik er een aantal mensen naar laten kijken, maar die wisten het ook niet. Ik heb hem toen maar op stal gezet. Hij begon toen te plassen en drie keer achter elkaar steeds een klein beetje. Het leek wel of hij er veel moeite mee had.

Daarna heeft hij staan slapen, met zijn hoofdje in mijn schoot leunend. Toen ik weg ging knapte hij wel wat op, en werd weer wat levendige. Die avond toen ik ging kijken hoe het met hem ging stond hij alweer te slapen.

hij lijkt nu wel depresief en is lusteloos en wil niet lopen,hij kijkt vermoeid uit ze oogjes HET GAAT ECHT NIET GOED !
ik ben met verschillende DA is contact geweest,pargonist,dokter anders,dierenklieken..
niemand weet wat het is.. morgen ga ik een afspraak maken voor een scan..

wie heef er adievs ?? heeft zo iets ook meegemaakt ?? HELP !!!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 07:08

Jouw verhaal doet me denken aan een paard bij ons die een (lies)breuk had.. Hierbij zakte tijdens beweging (werk) een darmlus in de breuk en raakte beknelt.
Dit kan helse pijn geven, waarbij ze letterlijk voor de wereld vallen.
Bij jouw paard hoeft het niet direct om een breuk te gaan, maar uit jouw verhaal maak ik toch op, dat er bij beweging iets beknelt raakt.
Ik zou toch zo snel mogelijk een scan laten maken, of hem naar een kliniek sturen voor nader onderzoek, want dit klinkt echt niet goed.

lisette79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:01

Reguliere DAen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is. Mijn paard had een nierprobleem en na vele maanden ben ik daar pas achter gekomen, dat lukte een DA niet!! Ik zou als ik jou was eens informeren bij een holistisch geneeskundige, bijvoorbeeld een Erik Laarakker. Gewoon ff googelen!
Succes

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 13:11

ik ben in conctat geweest met een dokter anders.. (instuut voor natuurlijke genees kunden) hij heeft me pony onderzocht..
vanmorgen belde hij dat amigo een ontstoken nieren had..
en daardoor vergiftigt hij zich zelf en krijgt die aanvallen...

als het goed is krijg ik woensdag medicijnen er voor..
hij moet het nog maken namelijk.
ben benieuwd of hij opknapt er van

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:13

vraag nog even hoe hij daaraan komt?

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:37

ik hoop echt dat dit dus de oorzaak was!
nu heb je zekerheid en weet je wat er aan gedaan kan worden!
succes met Amigo!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:53

amigootje schreef:
ik ben in conctat geweest met een dokter anders.. (instuut voor natuurlijke genees kunden) hij heeft me pony onderzocht..
vanmorgen belde hij dat amigo een ontstoken nieren had..
en daardoor vergiftigt hij zich zelf en krijgt die aanvallen...

als het goed is krijg ik woensdag medicijnen er voor..
hij moet het nog maken namelijk.
ben benieuwd of hij opknapt er van

Sorry, het zal wel aan mij liggen, maar ik zet hier toch een heel groot vraagteken bij, want als dit zo is, dan had dit luid en duidelijk zichtbaar moeten zijn bij het eerste bloedonderzoek.

Ik weet natuurlijk niet, wie er bij jou paard geweest is, maar ik hoop alleen dat het buiten een alternatieve, ook een regulier afgestudeerde VA is.

"Instituut voor natuurlijke geneeskunde" is een erg mooie naam, maar heeft pas toegevoegde waarde, als er regulier afgestudeerde artsen werken en niet de zoveelste, uit de klei getrokken, welzijns prediker.

Het verhaal van onstoken nieren, lever en baarmoeder heb ik de laatste tijd net iets teveel gehoord.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:06

Voordat ik de halve wereld weer over mij heen krijg, maar met mijn commentaar bedoelde ik dus duidelijk het soort genezers a la Thijs Taconis.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 15:09

hij is zeker een goede afgestuudeerde man... medichijnen (gewone), dierengeneeskunden,homiopatich(weet niet of ik het goed schrijf) medichijnen echt van alles gestuurdeerd..

zelf heb ik eerlijk gezegd ook nog me vraagtekens erbij.. maar baat het niet dan schaat het ook niet.. het zijn homiopatiche medicijnen. dus niet 'echt' schadelijk ! het is afwachten of het werkt..

ik probeer echt alles zodat mijn pony weer beter word !!

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:59

heel veel sterkte met amigo

Maarten21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:08

nou, ff reageren dat reguliere DAen niet verder kijken dan hun neus lang is:
graag niet generaliseren ... want genoeg DAen doen dat namelijk wel, een proces in de nieren is vaak genoeg met een simpel bloedje al te controleren aan het ureum gehalte bv.. of misschien aan de witte bloedcellen...
en ik zou eerst naar de reguliere DA-klinieken gaan voor betere neurologische onderzoeken, alvorens de alternatieve geneeskunde te raadplegen, en pas als die reguliere niet verder komen, je te wenden tot andere geneeswijzen

veel suc6 ermee

___julia___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 07:20

Mijn paaardje had ontstoken darmen, maag ect ect. en ze is genezen met homiopatische druppeltjes.
Veel sterkte met je paardje!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 10:20

ik heb vandaag toch nog maar een keer de dierenarst gebeld.

toen hij dat bloed onderzoek had gedaan., heeft hij alleen gekeken naar vormen van axatie. (weet niet of ik het zo goed uitleg)

maar hij wou zelf wel nog een bloed test doen om te kijken of ze nier idd ontstoken is...

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:19

Lijkt me en heel goed idee.

lisette79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:22

Dat bedoel ik nu, ze kijken niet naar alle mogelijkheden! Ik wil ook niet alle DAen over een kam scheren, maar je moet niet direkt hun oordeel en onderzoeken voor klakkeloos aannemen...

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:35

Kitten schreef:
Voordat ik de halve wereld weer over mij heen krijg, maar met mijn commentaar bedoelde ik dus duidelijk het soort genezers a la Thijs Taconis.

Ik weet niet hoe jullie erover denken en over thijs, maar hij heeft verschillende paarden van mij behandeld, de DA had mijn ene paard al afgeschreven of we moesten een dure operatie laten ondergaan... Omdat wij totaal niet wisten wat te doen hebben we thijs laten kijken en met 2 keer een spuit was het probleem verholpen en kon het paard weer volop meedraaien in de sport..

Zo ken ik nog een merrie die niet drachtig wilde worden... De DA kon niks vinden, had geen flauw idee, was een merrie van 7 dus niet ontzettend oud ofzo... Thijs is hier ook bij geweest en ze heeft speciale kruiden gekregen, toen de kruidenkuur klaar was, was de merrie met de eerste dekking drachtig en heeft ze een pracht van een veulen gekregen..

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:13

Kijk maar eens met de zoekmachine op "( MD) Reacties Thijs Taconis" van ik meen 4 september, dan heb je ongeveer een idee, hoe wij er over denken. No offence overigens.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:59

Effe off-topic :
ik ben het absoluut niet eens met de stelling:
"Baat het niet, dan schaadt het niet." Het blijven medicijnen, homeopatisch of niet! Als ze ernaast ziten met de diagnose, kunnen de verkeerde kruiden/medicijnen je paardje zieker maken dan hij is.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 22:09

soesie schreef:
Effe off-topic :
ik ben het absoluut niet eens met de stelling:
"Baat het niet, dan schaadt het niet." Het blijven medicijnen, homeopatisch of niet! Als ze ernaast ziten met de diagnose, kunnen de verkeerde kruiden/medicijnen je paardje zieker maken dan hij is.

zo had ik het toch nog niet beken..

weet nu dat de druppels gemaakt worden van kruiden...
zou dat heel schadelijk zijn ?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:19

heej stalgenote van me veel sterkte met je pony en ik ben mee eens dat amigo een onstoken nieren heeft.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 06:56

amigootje schreef:
zo had ik het toch nog niet beken..

weet nu dat de druppels gemaakt worden van kruiden...
zou dat heel schadelijk zijn ?

Kruiden kunnen echt heel gevaarlijk zijn. De natuur is een basis voor veel medicijnen. Sommige kruiden kunnen grote gevolgen hebben als ze in de verkeerde dosis of bij de verkeerde patient belanden.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:19

Trisca : Hier sluit ik me helemaal bij aan!!!

Anoniem333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:07

hey meis!
ik heb het vandaag ff aan mn vader gevraagd, en de stoffen die op die flesjes vermeld staan zeggen hem niets. dat drainage comp 1 niks en dat andere woord betekend vertaald iets als druppelflesje ofzo....
ik weet het niet hoor, maar ze smaakten ook nergens naar....
(ja volgens jullie kan het heel schadelijk zijn maar even proeven kan volgens mij echt geen kwaad... sowieso denk ik dat het alleen maar kwaad kan als je er grotere hoeveelheden van neemt.)
maar als het nergens naar smaakt heb ik niet het idee dat er wat in zit aan kruiden ofzo..nog ff wachten voordat je hem betaald, en misschien even bellen met een andere homeopaat voor dieren of de stoffen hem bekend voorkomen en hoe ze zouden moeten smaken (nou ja da's miss een beetje gekke vraag maar iig of ze ergens naar ruiken ofzo Tong uitsteken )

ik hoop echt zo dat je niet genaaid wordt door die gast dan heeft ie namelijk wat boze mensen achter zich aan binnenkort he daan?? *LOL*

kus suuz

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 21:06

druppel flesje ?? ja.. het zit in een druppel flesje.. tja.. hmmm

ga eens opzoek waar ik meschien die druppels kan laten testen !!

Boos!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 21:28

Drainage compositum
voor de totale reiniging

Dit complex helpt om het lichaam van binnenuit te reinigen. Daardoor wordt het natuurlijke afweersysteem bevorderd en slaan overige geneesmiddelen eerder aan.
Deze tinctuur is op kruiden basis, Deze druppels kunnen eenvoudig worden toegediend door het vereiste aantal druppels op een stukje brood te geven

dat is het ene flesje..

de anderen ben ik nog naar opzoek...
had ie me beter dit kunnen geven:

Levercompositum
ondersteunt de reinigende werking van de lever

Dit compositum is goed voor de lever- en galfunctie. Deze druppels kunnen eenvoudig worden toegediend door het vereiste aantal druppels op een stukje brood te geven. Voor zowel deze, als de overige composita geldt dat er door het gebruik van eerste klas ingrediënten een lage dosering mogelijk is.