Zoals sommigen misschien weten heeft Amber een peesblessure en staat ze op rust in het weiland. We stappen met haar over de weg en tuttelen wat maar ze doet dus niet echt iets. Nu valt me op dat ze een doffe vacht krijgt. Dit zal mede komen door de wintervacht die aan het ontwikkelen is maar als ik de haartjes van dichtbij bekijk dat zien de uiteinden eruit alsof ze gespleten zijn. En vooral op het hoofd is ze heel "stoffig".
Ik ga haar niet heel uitgebreid poetsen omdat ze buiten staat en dus haar vetlaagje e.d. nodig heeft. Maar ik vind wel dat haar vacht wat meer zou kunnen glanzen.
Nu is mijn vraag: wat voor brok o.i.d. kan ik nu voeren aan haar? Wat voeren jullie bij aan een paard dat op rust staat in de wei met een aangeboren neiging snel te dik te worden? Ik zat zelf te denken aan Hartog Concept (met eventueel knoflook-zeewier van de paardendrogist voor de weerstand en vacht en misschien een scheutje zonnebloemolie erbij) maar ik sta open voor suggesties!!!
Alvast heel erg bedankt!
Fem
, die voer ik maar miniem bij, een arabiertje "valt" waarschijnlijk sneller in..