Ik durfde niets meer te vragen in het topic over dunne zolen, want daar hadden ze het niet zo op natuurlijk bekappen, geloof ik
Maar mijn paard staat nu inmiddels 16 maanden zonder ijzers en wordt op een "natuurlijke" manier bekapt. Alleen loopt hij nog steeds erg gevoelig op steentjes en op b.v. kinderkopjes. Wat zou daarvan de oorzaak kunnen zijn ???
Hij loopt op de wei gewoon goed, en ook op een "gladde" ondergrond, zoals b.v. asfalt loopt hij super ( daar kan ik op galoperen, al is dat niet de bedoeling ).
Dus alleen die vervelende kleine steentjes ......... ??
Groetjes,
Maris
edit: titel wat verduidelijkt, Jantien.

mijn paard had dit dus ook.. toen mijn hoefsmid kwam.. wist hij meteen dat hij een zacht zool had.. hij zei: of 2/3 maanden alleen op het land en niet op harde ondergrond lopen of heel weinig over harde grond of ijzers.. dus heb ik voor ijzers gekozen. hij had vanaf dat moment nergens meer last van.
.. terwijl er een vrij simpele oplossing is. maar dat ik mijn mening..
). Hij wilde de eerste keer ook gelijk bekappen maar zei zelf dat het niet nodig was. Maar tijdens het stralen bijsniijden kijkt hij dus wel naar de hoeven van mijn paard, en hij heeft nooit commentaar !
Sterker nog hij heeft er zelfs nog nooit wat van gezegd dat mijn paard anders (?) bekapt wordt !
Gelukkig mocht ik wel zijn steuntje even lenen, want dat gaat toch gemakkelijker dan op de trekhaak van de auto
en dat staat netter