BlazingBoots schreef:LET OP!
Ik denk dat het geen kwaad kan zolang ze uit de supermarkt komen..(en zelfs dan moet je oppassen denk ik)
Is dat niet zo dan kan het WEL degelijk kwaad..
In wilde bramen kan zoiets als de 'vossenlintworm' zitten
Je ziet ze niet maar ze zijn heel gevaarlijk zowel voor de mens als voor alle dieren. ze worden verspreid door ongeveer alles wat bramen, frambozen en bessen eet..dus PAS OP!
Deze lintworm is meestal immuun voor de wormkuren.
Is dat niet een beetje overtrokken??
Als het idd zo ernstig zou zijn, werd er wel voor gewaarschuwd en zou nu ongeveer 3/4 van alle beestjes dood zijn en de vos inmiddels uitgestorven.
Ik weet niet hoe dat bij jullie in de polder is, maar hier barsten we er (helaas) van.
Ook achter de immuniteit van die lintworm zet ik een groot vraagteken, het is niet zozeer dat die lintworm immuun zal zijn, maar hoe stop je een wormkuur in een vos!!!!
Ook ik sjouw jarlijks kilo's aan bramen bessen paddestoelen, efin alles wat maar eetbaar is het bos uit en ook bij mij passeert niet alles eerst de kraan voor het geconsumeert wordt.
Maar ik kan niet herinneren er ooit meer aan overgehouden te hebben, dan een paar handen en armen vol met doorntjes en schrammen en de gebruikelijke paarse vingers.
Geen paniek in de tent, het zal heus wel eens voorkomen, maar als je tegenwoordig alles moet laten staan, wat niet goed voor je is, ga je wel dood aan ondervoeding.