Erg smakenlijk.
Wat heeft het nu met dit onderwerp te maken?
Nou hij loopt al een paar weken niet helemaal goed.
Ik dacht eerst dat hij alleen teugel kreupel liep, maar dat is het niet

Hij loopt kort af, hij krampt met zijn achterbenen.
Als ik heb borstel over zijn rug gaat hij bijna zitten, zo'n last heeft hij van zijn rug inneens.
Normaal denk ik ik kijk het een weekje aan, maar dat weekje duurt nu een btje te lang.
Vandaag haalde ik met Lucinda (Ryter op bokt) mijn bijrijdster mijn paarden uit het land, en hij liep alsof hij transport beschermers op had, zo liep hij te krampen.
Ook met rijden loopt hij kreupel.
Daarintegen met losgooien weer 100% hoewel hij wel met een stijve nek draaf, dat moet je zien als kop recht naar voren, nek beweegt niet en lichaam weer wel, heel raar gezicht dus.
Ik vroeg aan mijn stalbazin wat het kon zijn, en of het beter zou gaan als hij ijzers zou krijgen.
Maar ze begon inneens over dat het mischien evt. door zijn staart komt, mischien een soort vroegere ontsteking die naar binnen is geslagen waardoor een zenuw niet goed meer werkt, ik kreeg meteen de kriebels.
Bah.
Heb ik weer hoor.
Nou komt de hoefsmid Zaterdag, die zou er ijzers onder slaan, is dit nu wel een goed idee?
We hebben vandaag ook buigproeven gedaan, 1 minuut been helemaal omhoog en dan gelijk weg draven, nou hij verliefs bijna zijn evenwicht en loopt hinkend bijna struikeld verder.
Echt een naar gezicht dus.
Iemand een idee waar mijn kanjer last van heeft ?
Groetjes Liset