muiszje schreef:ik heb ontzettend positieve reacties over cortaflex gehoord, en ben van plan dit ook te gaan gebruiken voor mijn pony met spat.
MIST: zou je mij ook een beetje op de hoogte willen houden? en waar heb je het vandaan? hoe dien je het toe? en wat is de prijs? het klinkt heel hoopvol, dat product. ik hoop voor je paardje dat die bobbel helemaal verdwijnd! SUCCES!
Cortaflex heeft nu ook een product met HA (hyaluronzuur) dus dat is ook een optie ! Ik werd er op geattendeerd door iemand op bokt, die ook reageerde op een arhtritis topic, ik ben toen gaan pb-en en emailen, deze persoon heeft een drafstal, en gebruikt het dus ook. Via hem kwam ik in contact met Cavalor (heeft wel wat voeten in aarde gehad
) Arthri Matrix kun je in kleine hoeveelheden kopen, maar ik heb maar gelijk de grootverpakking gekocht (vanwege de goede referenties van deze persoon), 4 kg voor 370euro, paard mag max 90gr per dag, dus je doet er wel een paar maanden mee.
Ik heb een uitgebreide beschrijving van de samenstelling van AM als je die wilt moet je me ff pb-en met je prive emailadres (word bestand)
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn paard nog nooit zo goed heeft aangevoeld (over kreupelheid zul je mij niet horen want ze was niet kreupel) als ik nu een (bos) ritje maak, probeert ze alles in het werk te stellen om NIET naar huis te hoeven, op het laatste moment probeert ze een zijstraat in te slaan, zodat we een langere ronde maken.....en ze weten echt wel waar de stal is, dat kan ik je verzekeren!
Ik geef het door de zemelen (met stukjes appel
) die ze elke dag krijgen.
update over de "bobbel" soms is ie nu smorgens helemaal weg...terwijl dat vroeger alleen was nadat ik gereden had....ben zeer benieuwd hoe dit over een paar weken is, hij is zonder twijfel sowieso een stuk kleiner.
Ze wordt trouwens wel dagelijks bereden, en normaal gesproken staan mijn paarden overdag in de wei, helaas door de dazen (ik woon aan de rand van het bos) is dit nu niet mogelijk en staan ze overdag in de bak.
edit (toevoeging): als die bobbel weg is geef ik een feestje
hij zit er al 4 jaar, en ze had er geen last van....maar het hoort niet ! ik dacht dus dat het "erbij" hoorde....blijkbaar niet !
Laatst bijgewerkt door Mist op 26-07-04 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt