ik heb sinds twee jaar een arabische merrie die nu opnieuw last heeft van haar singel
Vorig jaar reed ik haar met een gewone katoenen singel en daar had ze dan een klein schuurplekje van juist achter het voorbeen. Dan ben ik onmiddellijk een neopreen singel gaan kopen en ze heeft er nooit geen last meer van gehad. Ben met die singel zelf een volledige week op trektocht geweest vorig jaar en niks van problemen gehad. Haar veulen is nu gespeend en ik ben herbegonnen met het rijden. Deze week heb ik twee korte ritjes gemaakt van elk mss twee uur. Zondag schrok ik nogal wanneer ik haar singel losmaakte: een grote open plek, bloot vlees, terug op dezelfde plek als vorig jaar. En het verontrustende aan de zaak is dat ze het nu heel erg heeft van twee echt korte ritjes. De neopreen lijkt dus dit jaar niet meer te helpen. Nu is mijn vraag wat ik het beste probeer, eer ik weer onnodig geld ga spenderen aan iets dat mss niet werkt. Ik had gedacht aan een singelhoes in echt schapenvacht, zou dit helpen? Of zijn er andere zaken die goed helpen?gr Janna
Neen, was gewoon rustig een wandelingetje in stap. Ze was zo droog als wat, zelfs niet gezweet, ik vind het heeeeeel raar. De singel kan eigenlijk ni echt verschuiven, zit met borststuk vast en ik heb niet de indruk dat mijn zadel niet meer past, vind het heel raar

nooit geen last van gehad, geen schuurplekken! helemaal top,