Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pegassa schreef:Laten dekkenBen je er 11 maanden vanaf
Schattig hè
?
) Maar ik kan het nog eens voorstellen? het is het proberen waard
LuvdaTossa schreef:Ow maar het is niet dat het probleem. Dat doet ze niet.Mijn mentaliteit is eerst werken en dan naar andere paarden kijken. Zo doet mijn instructrice het ook met de hengsten, die kan ze ook niet laten gaan op wedstrijden. De kop erbij laten houden en maar werken. Helpt bij mijn pismerrie, na aanwijzingen van haar, geweldig!
Heb je een instructeur/trice? Die moet er ergens wel raad mee weten!
Ik was zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo trots
heb ze ook geregeld komen belonen met een bemoedigend klopje, een dikke knuffel en of lieve woordjes toe te spreken
) Maar ze doet nu weer een beetje vreemd, ze is heel kijkerig, en een beetje nageefelijk. Maar dat komt ook vaak door de insecten.
Enne baarmoederontsteking daar geloof ik niks van dynamiek is nu bijna 8 en heeft nog nooit bij ruinen gestaan! Zou ze wel willen
caranthir schreef:Ik houd niet zo van al die middeltjes. Ik zeg niet dat het verkeerd is, maar het duurt maar een paar dagen. In die dagen doe ik het gewoon wat rustiger aan. Ik houd het op de kalender bij wanneer ze hengstig is en plan dan geen wedstrijden. Gaat prima en je kunt toch niet iedere week wedstrijden rijden.
: overal naar kijken en van schrikken, de hele tijd kleven aan andere paarden ... totdat ik me realiseerde dat ik dan in het hele voorjaars- en zomerseizoen nauwelijks normaal wedstrijd kan rijden, weinig vorderingen kan maken ... dat leek met toch ook niet echt de bedoeling
. Net als bij LuvdaTossa, zei mijn instructrice ook van "ja, en hoe moeten die topruiters dan in het voorjaar op hun hengsten Grand Prix rijden, terwijl er merries met veulens in de buurt zijn ... die paarden moeten toch ook gewoon opletten?!" Oh ja
... dus, ben ik net wat strenger gaan rijden als dat normaal nodig is, dus meer been, iets ronder in stellen om het hele kijkerige wat af te remmen ... en nix aan de hand! O.K. je houd op stal wel het pisprobleem en de kribbigheid, vooral als je in het gangpad staat te poetsen, maar ik zou niet zo snel met middeltjes beginnen, want het is toch een natuurlijk proces. Het hoort bij merries. Trouwens, eerst vond ik het zielig om haar aan te pakken als ze hengstig was
. Maar als je ziet, hoe een klein beetje extra streng zijn al helpt om haar ook tijdens haar hengstigheid normaal te rijden, is het niet zo heel zielig. caranthir schreef:Ik houd niet zo van al die middeltjes. Ik zeg niet dat het verkeerd is, maar het duurt maar een paar dagen. In die dagen doe ik het gewoon wat rustiger aan. Ik houd het op de kalender bij wanneer ze hengstig is en plan dan geen wedstrijden. Gaat prima en je kunt toch niet iedere week wedstrijden rijden.