Al een tijdje hebben vrienden van mij een merrie staan die voor de verkoop is. Zeer mooi type merrie, fijn te rijden, beter dressuurpaard, iets moeilijk met opstijgen en met vreemden en ze zuigt lucht
. Dit paard staat inmiddels een half jaar in training daar, en moet dus verkocht worden. Het verkoopbedrag is begonnen met "veel"
Maar naarmate het half jaar voor bij ging, en er gewoon geen mensen voor kwamen werd de prijs steeds lager. Enkele weken geleden heb ik de merrie een paar keer gereden, en omdat het een erg fijn paard was, heb ik geld geboden. Niet veel, in eerste instantie wilde de eigenaresse wel, vervolgens niet. Ze had namelijk een veearts gevonden die de merrie wilde afkeuren op luchtzuigen
Aangezien zowel de vrienden van mij, als ik dachten..............Joh geen veearts die dat doet, en we wachten het af. Over enkele weken is ze er wel zo flauw van dat ze het paard alsnog aan mij verkocht. Ik had trouwens een heel net bedrag geboden, niet zo heel ver onder het verzekerde bedrag. En de dame vond het belangrijk dat het paard een goed tehuis kreeg. Nou dat krijgt ze bij mij zeker!Om een lang verhaal kort te maken. De dame in kwestie belde mij vanavond, ze haalt haar morgen op en het paard is inmiddels afgekeurd. Dier word morgen gelijk naar de handelaar gebracht die het paard voor de verzekering laat afmaken
Ik zit hier dan ook werkelijk kokend achter de PC, gelukkig belde ik die vrienden van mij, en doordat ik de plaats wist waar de handelaar zat, zijn we er achter gekomen welke handelaar het is. Die is al gebeld en we hebben geld geboden. Maar hij mag van de verzekering het paard niet doorverkopen ondanks dat hijzelf dit prima vind. Dus morgen moet het algemeen bestuur van de verzekering besluiten of ze de merrie toch aan mij willen verkopen
Mensen het gaat hier dus om een prima gezond sportpaard uit een zeer interessant moederlijntje die een kogel krijgt omdat mevr. de eigenaar haar zat is
De meesten van jullie weten dat ik niet zo sentimenteel ben, en die vrienden van mij zijn gewoon keiharde handelaars, maar zelfs die hebben er verschrikkelijk veel moeite mee om deze merrie naar de slacht te brengen. Dus wie weet of er uberhaupt nog mogelijkheden zijn om paarden terug te kopen van de verzekering, ik weet dat ze het amper nog doen namelijk!
WIe o Wie kan mij in ieder geval een beetje geruststellen, Ja ik weet het...........Pennymeisjes gedrag
).
Dat de dierenarts een volledig gezond paard afkeurt, en of hun eigen DA geen second opinion moet geven...
Volgens mij heeft de VA die een gezond paard afkeurd dan best wel een klein probleempje, en de eigenaar denk ik ook wel