Als een DA dan begint over foto's van straalbeentjes, ontstekingsremmers, etc. waar denk je dan aan? Ik was tenminste direct bang voor hoefkatrolontsteking.
Gisteren was het dan zover. Na een uurtje foto's nemen blijkt dat in het rechterbeen een hoefkatrolprobleem (letterlijke woorden van de DA) zit, fase 2+.
Waarom noemt zo'n DA het nou geen HKO? Weet iemand dat? Hoe heet het anders. Ik heb gevraagd of het een hoefkatrolontsteking is, maar hij noemt het een aangetast straalbeen. Maar iedereen zegt dat het dan Hoefkatrolontsteking is.
Ik begrijp er niks van.Hij staat nu al sinds gisteravond op eggbars (ronde ijzers met een leren zooltje en opgevuld met siliconenkit), dankzij mijn lieve meelevende hoefsmid. Nirando moet nu 2 à 3 weken aan de bute/buut en dan moeten we kijken hoe dit zich ontwikkelt.
Wie steekt mij even een hart onder de riem? Ik ben er zo in en in verdrietig van en zie het allemaal heel somber in. Ondanks dat de meeste mensen zeggen dat het allemaal veel erger had gekund. Ja dat geloof ik ook wel, maar ik heb de afgelopen dagen veel op internet rond gezworven en veel gelezen waar ik echt niet vrolijker van word. Wat een ellende in de paardenwereld!
Wie heeft een vergelijkbare situatie, en weet ongeveer wat mij te wachten staat. Zie ik het echt te somber in, of juist niet..... Wie heeft er nog meer ervaringen met een paard met fase 2+ en werd dit slechter of bleef het hetzelfde.
Jullie snappen het vast wel, er komt nu heel veel op me af. Daarom vraag ik de hulp in van alle bokkers! Please, geef zo veel mogelijk eerlijke reacties?

absoluut eens proberen hier een lesje te nemen:
) Dus ik heb hem met het hart in mijn keel aan de longeerlijn gedaan. Met hoofdstel omdat hij zo explosief is! Eerst linksom laten stappen toen aan laten draven. Hij was er niet erg vrolijk onder maar draafde wel goed. Maar ja dat was ook het probleem niet, linksom was zowiezo niks te zien. Toen een vriend geroepen en rechtsom gegaan. Wij allebei zeer ingespannen kijken, aan laten draven en..... niks te zien!
Ik moest en zou rijden om het zelf te voelen... Ik heb Nirando de afgelopen dagen gewoon een paar keer laten draven. Eerst aan de longeerlijn op de voltes, daarna los op de rechte stukken van de bak. Hij liep naar mijn mening voortreffelijk. Niets aan te zien, niet door mij en ook niet door mensen die er naar mijn idee verstand van hebben! Dus....ik moest er op om het te voelen. Ik voelde het namelijk eerder dan dat er wat te zien was. Ik vond het ENG! Echt waar. Ik heb eerst wat gestapt en toen ben ik eerst linksom gaan draven. Voelde goed. Toen rechtsom en ik voelde niets. Maar ik was er zo bang voor dat ik zelf wel veel te verkrampt ging zitten! En natuurlijk was er nu niemand in de buurt die effe kon kijken, zul je toch ook altijd zien! Uiteindelijk toch een slachtoffer kunnen vinden die gekeken heeft. Beide kanten draf laten zien. Ook hij zag niets bijzonders. Dus.... ik durf weer iets meer adem te halen. Hij staat natuurlijk nog wel steeds op bute, dus dat zorgt dan bij mij weer voor twijfel. Maar goed, ik ben gematigd positief!