Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat het pijn doet is helaas logisch en dat zal ook nog wel even duren. Krijgt ze vochtafdrijvers? Suziiiie schreef:Een lastige situatie voor jullie als ze net bij jou is.
Wonden en de heling daarvan kan heel wisselend verlopen door verschillende omstandigheden.
Tip van mij, maak regelmatig een foto van de wond. Het liefste ook met de afmetingen erbij. Zo kun je vooruitgang zien of aan de bel trekken als het niet snel genoeg vooruit gaat.
Wat is de behandeling van de wond nu?
Je zegt dat het open is maar kan er niets inkomen? Spoel je het dagelijks?
Ook al gebruikt ze metacam, temperatuur jij haar ook?
Wat zegt de dierenarts over het bewegen?
Heel veel succes op stal straks!
Diddykong schreef:Ik zou persoonlijk de boxrust serieuzer gaan nemen. Tenzij de dierenarts specifiek heeft benoemd dat kleine stukjes stappen geen probleem is. Maar hier was boxrust precies dat, ze mocht haar box niet uit en ook op stal liefst zo min mogelijk door haar stal bewegen. Een wond in beweging kan namelijk niet goed genezen. Verder is het normaal dat een wond eerst nog groter lijkt te worden. De wond groeit van binnenuit dicht. Dat duurt vooral lang, eerder weken dan dagen. Laseren wil het herstel vaak versnellen.
Kaitlyn schreef:Fiona82 schreef:Ik zit even te googlen want ik heb geen ervaring met lasertherapie. Maar dat klinkt wel goed! Hebben jullie aanraders wie ik kan benaderen? Ik zit zelf in Gelderland.
Waar in Gelderland zit je? Ik kom van origine uit Gelderland, misschien heb ik wat advies voor je.
SumSum schreef:Mijn jonge paard had vorig haar een flinke en diepe wond op haar schouder, ze was toen bijna 2. Dit was ook gehecht, daaroverheen een grote zilver pleister en daarover heen een soort plakkend foam. Daar weer overheen had ik een sleazy gedaan. Zo kon ze er zelf niet aan jeuken en bleef de pleister en het foam goed zitten.
De zilver pleister werkt antibacterieel, maar is niet goedkoop.
Toen de hechtingen eruit waren, bleef ik het op deze manier verzorgen en pleisters/verband wisselen tot het dicht ging. Daarna ben ik met groene leem gaan smeren.
Het is helemaal goed gekomen en niks meer van te zien.
1e foto kan als schokkend worden ervaren.
[ Afbeelding ]
2e foto na 2 maanden
[ Afbeelding ]