Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cinnepin schreef:Ik heb een jonge fjorden ruin die in juni 3 wordt. ik heb hem rechstreeks van de fokker vandaan. Hij stond daar de laatste tijd op stal en bij mij overdag lekker buiten. Wat mij ineens opviel is dat hij op alle 4 de benen ( het meest zichtbaar links achter ) een soort knikje heeft onder de koot bij het lopen. Ik weet niet hoe ik het verder uit moet leggen. Hij loopt zeker niet kreupel, is niks warm of dik en niet pijnlijk.
Nu denk ik dat dit misschien met de groei te maken heeft of denken jullie wat anders?
Over ongeveer 2,5 week komt de da voor de enting en zal ik het nog ff navragen. Ik kan me herinneren dat een jaar of 20 geleden mijn jonge shet dit ook had.
Cinnepin schreef:Nee niet gedaan. Maar wel met verkoper het een en ander afgesproken mocht er wat zijn.
Ninx schreef:Cinnepin schreef:Nee niet gedaan. Maar wel met verkoper het een en ander afgesproken mocht er wat zijn.
ALTIJD doen.... jij, het paard EN de eigenaar hebben er niets aan wanneer er toch wat is, en je moet weer afscheid nemen.
Ik zou hem gewoon nu in overleg met de verkoper alsnog helemaal laten keuren.
En nee... een knikje hoort niet, ook niet wanneer een paard in de groei is.
GabberGill schreef:Jonge paarden moeten de vrijheid hebben om uun gesteld te laten ontwikkelen. Vaak als ze lang beperkt in beweging staan ga je dit zien in het lijf en de ontwikkeling daarvan.
Het beeld wat je schetst zou prima met groei en ontwikkeling te maken kunnen hebben.
Net wat slappere bandjes, volop in de groei. Dit alles is ook prima op te lossen met voldoende bewegingsvrijheid.
Zonder beeld is dit uiteraard tasten in het donker, maar ik zie het niet perse als direct probleem. Wel zou ik gewoon even laten kijken door iemand die er verstand van heeft.
Cinnepin schreef:Ik hoorde vandaag van een da dat het waarschijnlijk gewoon een zwakte is en sterker moet worden nog ...
Ik heb in die 3 weken ook gezien dat het steeds minder aanwezig, zoals eerst bij elke stap wel en nu zeker niet meer.