over de 20. Maar te dik? Te mager? Of wel aardig goed?
Ben even benieuwd naar jullie mening.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

DuoPenotti schreef:Bj de fries heb ik het idee dat je de ribben wel net ziet.
Dat mag, maar minder zou ik ook niet willen en daar op letten.
Ik ben meestal van het net niet zien in stand van de ribben, wel te voelen.
In beweging de ribben een beetje zien prima.
Dat buikige voel mij ook op.
Kan natuurlijk ook het ongetrainde zijn dat het wat meer hangt zeg maar
capopjekop schreef:Ik zou eens kijken wat voor percentage eiwit er in je voer zit.
Ik heb die van mij een balancer gevoerd, grasbrok en bodybuilder van Mijten. Maar die van mij heeft ook ppid. Dus sowieso lastiger om haar op gewicht te houden.
Wellicht overwegen die bovenste te laten testen op ppid als ze schraal blijft. Terugvallen in bespiering was bij die van mij een van de eerste symptomen
Dees schreef:Voor paarden op die leeftijd zien ze er alle 3 prima uit.
Friezen worden doorgaans minder 'goed' oud dan wpn-ers, dus die lijkt op deze foto nog goed genoeg.
De buik op die bruine is niet echt geweldig, maar je hebt wormonderzoek gedaan en daar kwam niets uit, dus is waarschijnlijk ruwvoerbuik. Stro op stal toevallig?
capopjekop schreef:Ik zou eens kijken wat voor percentage eiwit er in je voer zit.
Ik heb die van mij een balancer gevoerd, grasbrok en bodybuilder van Mijten. Maar die van mij heeft ook ppid. Dus sowieso lastiger om haar op gewicht te houden.
Wellicht overwegen die bovenste te laten testen op ppid als ze schraal blijft. Terugvallen in bespiering was bij die van mij een van de eerste symptomen

DuoPenotti schreef:Boos worden op zo'n luitjes is meestal niet het handigste nee, maar dat weet je nu ook wel
Maar als ze er nu zo uitzien als op de foto is het natuurlijk onzin te stellen dat ze te mager zijn.
En tandarts, ik doe wat die aangeeft.
Als die zegt over een jaar controle is prima doe ik dat, als die zegt dit paard zie ik liever over een half jaar weer doe ik dat.
Misschien kun je die even bellen om te vragen of ze dat op schrift wil zetten.
En zo misschien ook even een belletje naar je dierenarts.
Dat je de Veterinäramt op de stoep hebt gehad en ze lopen te emmeren.
Of ze een brief op willen stellen dat de paarden bij hun praktijk onder controle staan en dat alles goed bevonden is.
Geen idee of tandarts en dierenarts daar aan mee willen werken, maar zou het eens vragen.
. DDDara schreef:Qua ribben vind ik de fries netjes maar de bovenlijn vind ik wel wat schraal (lijken) je zou kunnen kiezen om sojaschoot bij te voeren voor de extra eiwitten, dat is ook gewoon goed betaalbaar spul en je hoeft er maar weinig 100 tot 250 gram per dag van de voeren (een zak van 20 kilo kost rond de de 20 euro)
De rest ziet er echt wel netjes uit, we hebben nou eenmaal niet allemaal een strakke buik........
Zo lang jij weet dat ze goed ontwormt zijn is het prima toch!
Koper schreef:Ik ga mee met wat al gezegd wordt: paarden zien er voor hun leeftijd prima uit
Ik lees dat de bruine een merrie is. Heeft ze veulens gehad? Zo ja, wellicht is daardoor de buik wat opgerekt gebleven zodat die wat groter lijkt?