Sinds deze avond doet mijn paard opeens raar met zijn hoofd, hij heeft dit met momenten maar heeft dit eerder nog nooit gehad.. tandarts is vorige week geweest.
Laatst bijgewerkt door Colli21 op 19-12-25 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Hoe kan ik een video hierin plaatsen? Kan alleen afbeeldingen plaatsen
Saga
Geplaatst: 19-12-25 23:55
Je kunt via Imgur korte videos uploaden. Youtube, Facebook, Instagram etc. ook, maar dan heb je een account nodig.
Voor nu zou mijn advies zijn om de camera vannacht op te laten nemen en kijken of hij gaat liggen, hoe hij gaat liggen en hoe hij opstaat. Het ziet eruit alsof hij heeft staan schrapen? Doet hij dat altijd? Aangezien er een nette laag in zijn stal ligt, maar het midden lijkt erg dun.
Laatst bijgewerkt door Saga op 20-12-25 00:00, in het totaal 2 keer bewerkt
Ja hij schraapt nu af en toe sinds hij dat heeft en doet ook knarsetanden sinds deze avond.. ik kan de camera beelden terug bekijken maar ga een wekker zetten deze nacht voor nog eens te kijken moest het koliek zijn..
Saga
Geplaatst: 19-12-25 23:58
https://www.imgur.com, klik op het knopje new post en dan kun je de video selecteren op je computer. Je mag me eventueel als het niet lukt ook een pb sturen, dan kun je hem naar me mailen en plaats ik hem voor je.
Saga
Geplaatst: 19-12-25 23:59
Wie heeft zijn tanden gedaan? Een dierenarts? Eet hij? Kán hij hooi uit het hooinet halen?
Colli21
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-25 00:00
Nee een tandarts die we al 15 jaar hebben. Hij bijna 5 nu. Ja hij kan het hooi eruit halen. Vanaf 19u tot 23u30 geen hooi gegeten. Iemand heeft klein rondje gewandeld en nu is hij terug aan het eten
Saga
Geplaatst: 20-12-25 00:01
Is het handmatig gevijld of elektrisch?
Probeert hij verder nog te rollen? Heeft hij gemest, geplast, gegeten, gedronken?
Ooh je hebt je post aangevuld. Dat klinkt gelukkig wel goed. Ik ben benieuwd naar de video, maar zeker met de info die je geeft dat zijn tanden recent zijn gedaan, zou ik zelf daaraan denken.
Laatst bijgewerkt door Saga op 20-12-25 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Als je het echt niet vertrouwt, zou ik de dierenarts bellen. Die kan naar hem kijken en aangeven of hij bijv. pijnstilling nodig heeft. Zeker met de verhoging.
Colli21
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-25 00:05
Ja ik was sws van plan om morgenvroeg te bellen en nog eens temperatuur te meten. Ik zit op mijn gsm dus krijg het niet echt het filmpje, moet een app downloaden
Jeetje, die is wel echt heel oncomfortabel hoor, daar zou ik zeker naar laten kijken. Grote kans dat er ergens ‘iets’ is wat druk veroorzaakt en zenuwpijn geeft. Omdat je zegt tandarts is vorige week geweest, gebroken kies of abces? Ook kunnen de bijholtes of luchtzakken na zoiets ontstoken raken, en al deze oorzaken kunnen koorts geven en zeer pijnlijke druk op zenuwen. Edit: tongbeen is ook een goede om naar te kijken, mag je hem aanraken bij de overgang kaak/keel?