Gini schreef:Tja, niets mee bent. Je zal er heus wel enkele veulens uit kunnen halen. Het is een beetje aan jezelf om te bepalen of je een fokker wilt zijn die aan de slag gaat met een kapotte, onbewezen merrie. Het is meer een morele kwestie dan iets anders.
Ik denk dat zeker 80% van de fokmerries zelf in de sport niets verwezenlijkt hebben, als het al niet meer is. Dusja...
Ik kan je zelfs zo 20 hengsten opnoemen die al tientallen en meer nakomelingen op hun naam staan hebben maar zelf niet eens zadelmak zijn.
Bij een hengst vind ik het wel belangrijk maar bij een merrie is het toch zeldzaam.
Jullie gaan er hier al haast allemaal van uit dat de merrie continue met pijn rondloopt terwijl geen van ons beide weet of dit effectief zo is.
Ik heb deze avond ook onze dierenarts aan de telefoon gehad en hij stelde voor een bewegingsproef te doen en haar oa dus ook op een harde ondergrond te laten lopen. Filmen en hem doorsturen. Blijft ze zuiver lopen zag ook hij er niet direct problemen in.
Ik zeg hiermee nu niet dat ik ze sowieso ga kopen. Ik zal nu wel zeker kijken om haar eerst te laten nazien en ook zelf eerst gaan bekijken en aan de hand van dat beslissen. Alle 3 de dierenartsen die mij hierover nu raad gegeven hebben zagen er niet direct problemen in.