Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SansaS schreef:Ik heb mijn paard intern gezet op een revalidatie stal die lasert. Dat zou eventueel ook nog kunnen? Die revalideren het paard dan ook. Ik heb er op die manier qua laseren geen omkijken naar gehad.
0000 schreef:SansaS schreef:Ik heb mijn paard intern gezet op een revalidatie stal die lasert. Dat zou eventueel ook nog kunnen? Die revalideren het paard dan ook. Ik heb er op die manier qua laseren geen omkijken naar gehad.
Zo doen de meeste klanten hier dat ook, ook omdat voor veel mensen 2x per dag stappen een onmogelijke opgave is. En wij doen ze (als het mag van de da) dan ook elke dag op de vitafloor. Resultaten zijn vaak wel top.
Warm is overigens niet altijd erg...regelmatig zie je in de opbouwfase dat er kortdurende reacties zijn maar dat is soms dus ook gewoon het lichaam dat aan de slag gaat ermee.
Babootje schreef:Ik zou inderdaad voordat je gaat draven de echo doen.
Waarom ben je gestopt met laseren?
Clozer199999 schreef:Hi,
Toevallig, ik wou net een update plaatsen![]()
Weet niet hoe erg die van jou paard is en moet zeggen dit is ook echt mijn eerste ervaring en hopelijk de laatste haha
Klinkt alsof je het goed doet hoor! Ben in het begin ook 10 minuten gaan stappen, gebruikte beenpad van cellkick en 10 minuten koelen.
Bij mijn eerste controle had het gat wat vulling van weefsel, en daardoor konden wij het stappen rustig uitbereiden met 5 minuten extra per twee weken en soms onder zadel omdat ze dan wat rustiger is maar dat deed ik maar 2x per week. Het is zo een lang process!
Hoop dat jou paardje goed kan herstellen
) en wachten totdat de rest wat rustiger worden 15/20 minuten voordat ze er op gaat. Peeskappen om, niet de rubbere want die doen niks heb ik gehoord van me DA, dus heb nieuwe gekocht want ja ben er toch al genoeg aan kwijt! Dan vooral veel hopen
Marije_97 schreef:Clozer199999 schreef:Hi,
Toevallig, ik wou net een update plaatsen![]()
Weet niet hoe erg die van jou paard is en moet zeggen dit is ook echt mijn eerste ervaring en hopelijk de laatste haha
Klinkt alsof je het goed doet hoor! Ben in het begin ook 10 minuten gaan stappen, gebruikte beenpad van cellkick en 10 minuten koelen.
Bij mijn eerste controle had het gat wat vulling van weefsel, en daardoor konden wij het stappen rustig uitbereiden met 5 minuten extra per twee weken en soms onder zadel omdat ze dan wat rustiger is maar dat deed ik maar 2x per week. Het is zo een lang process!
Hoop dat jou paardje goed kan herstellen
Hij had al een banaan zeg maar, dus het is voor mij zooo lastig zien of de zwelling afneemt, de warmte is er wel redelijk uit en hij loopt in stap goed. Alleen als hij zn tempo verhoogt zie je dat hij niet helemaal 100 punten is.
Ik ben niet van plan snel op de bouwen en wil mijn focus leggen op rechtrichten en ontspanning. Dat kost sowieso tijd en ik ben zelf fysiek ook nog niet 100 punten.
Ik hoop wel dat zn blessure in iedergeval naar oud niveau kan en hoop dat het wel kan verbeteren de beenpads en ice vibes gaan we in iedergeval niet meer uit. Die routine houd ik hahaha.
Ik hoop na vrijdag wel weer in de bak 1 keer per week sowieso te kunnen stappen. Onder het zadel langs de weg vertrouw ik niet. De stal eigenaresse heeft er een hard hoofd in dat het nog goed komt. Wat mij weer laat twijfelen doe ik er nog wel goed aan etc. Uit eindelijk, mijn paard mijn geld mijn keuzes. Zou alleen zonde zijn als ik moet vertrekken omdat hij door de jagende groep er niet bij in het land kan.
Marije_97 schreef:Clozer199999 schreef:
Hij had al een banaan zeg maar, dus het is voor mij zooo lastig zien of de zwelling afneemt, de warmte is er wel redelijk uit en hij loopt in stap goed. Alleen als hij zn tempo verhoogt zie je dat hij niet helemaal 100 punten is.
Ik ben niet van plan snel op de bouwen en wil mijn focus leggen op rechtrichten en ontspanning. Dat kost sowieso tijd en ik ben zelf fysiek ook nog niet 100 punten.
Ik hoop wel dat zn blessure in iedergeval naar oud niveau kan en hoop dat het wel kan verbeteren de beenpads en ice vibes gaan we in iedergeval niet meer uit. Die routine houd ik hahaha.
Ik hoop na vrijdag wel weer in de bak 1 keer per week sowieso te kunnen stappen. Onder het zadel langs de weg vertrouw ik niet. De stal eigenaresse heeft er een hard hoofd in dat het nog goed komt. Wat mij weer laat twijfelen doe ik er nog wel goed aan etc. Uit eindelijk, mijn paard mijn geld mijn keuzes. Zou alleen zonde zijn als ik moet vertrekken omdat hij door de jagende groep er niet bij in het land kan.
[/quote]Clozer199999 schreef:A wat leuk ook een spaanse en ook echt niet oud, werkt vaak in voordeel![]()
Wat voor suppelement gebruik jij?
Ik heb MSM Optimaal-C van Synovium.
Ben benieuwed na vrijdag, zal vooral veel vragen stellen. Vond het zelf intressant om te weten hoe groot de gat was want kon dan een beetje vergelijken
Marije_97 schreef:Clozer199999 schreef:A wat leuk ook een spaanse en ook echt niet oud, werkt vaak in voordeel![]()
Wat voor suppelement gebruik jij?
Ik heb MSM Optimaal-C van Synovium.
Ben benieuwed na vrijdag, zal vooral veel vragen stellen. Vond het zelf intressant om te weten hoe groot de gat was want kon dan een beetje vergelijken
Ik heb een cruzado. Dus kan best van alles in zitten. En hij is klein en smal van stuk. Verder lijkt hij wel echt sterk en vooral werkwillig. Dus hoop dat hij toch nog 20 kan worden. Vanwege zijn artrose heb ik geen hoge levensverwachting.
Ik geef momenteel msm glucosamine duivelsklauw en kurkuma van pharmahorse. Daarnaast subli zonder, grasmix en senior priors om de supplementen te kunnen geven. Novacam zijn we nu volledig mee gestopt.
Vorige echo was alles wel lastig te zien. Wir war van lijntjes en streepjes en ik wist ook niet meer wat het beeld vooraf was. Ik vermoed wel dat het beter is, maar ga sowieso vragen of ik fotos kan maken van de echo, zodat ik in de toekomst kan vergelijken. Ik maak wel echt veel fotos van zn benen en ik hou een logboekje bij.
Nu heb ik wel het gevoel dat boven in zijn pees smaller en dunner word als voorheen. Maar dat kan ook gewoon optisch bedrog zijn. Na 7 jaar zie je het ook niet meer als je elke dag die benen in de gaten houd.
Ik ga gewoon hopen op de beste prognose en uitkomst. Ik zie momenteel een paard zonder pijn. Eerder ongemak. Hij heeft altijd op ijzers gestaan en dan nu ineens weer zonder. Dus dat helpt ook niet mee. Hopelijk kunnen we naar orthopedisch beslag. En op den duur weer naar gewoon beslag.