Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Friezenkind schreef:Ir111 schreef:Wat zegt de osteopaat in kwestie hier van?
Die gaat ervan uit dat het goed komt, en dat ze tijd nodig heeft om te wennen. Ze zat vast in der heup maar niet schrikbaren zo.
juval schreef:[PP] Nieuwe kaders bevoegdheden diergeneeskundigen
doet me denken aan dit topic, mag deze osteopaat diergeneeskundige handelingen verrichten?
eshz schreef:Is dit paard doorgelicht bij een dierenarts waarom het bekken schreef is en de pas altijd wat kort?
Mijn ervaring is als ze na een behandeling om iets los te maken zo slecht reageren dan zit er vanbinnen dus iets niet goed. Paard leert daarmee lopen in compensatie, maak je dit los dan wordt het dus slechter.
Hopelijk valt het mee en knapt ze snel op. Sterkte!
Elisa2 schreef:Dus die kortere pas heeft ze al van nature zeg maar? En het was even wat minder maar na de behandeling is het weer terug?
Elisa2 schreef:Ja dat kan..zo,n behandeling kan de hele balans verstoren wat niet perse slecht hoeft te zijn. Hoe heb je het destijds verbeterd? Daar zou ik weer naar terug gaan.
Babootje schreef:En voor dit paard heb je van de keuringsarts een positief aankoopadvies gehad? Of wat heeft die precies gezegd?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat bij zo'n forse scheefstand niets van een oorzaak te vinden is.
Ik vrees dat je toch niet echt een rijpaard hebt gekocht.
Persoonlijk zou ik hem nog eens eerlijk laten bekijken bij een goede kliniek.
SjonnieZ schreef:En wat Eliza zegt komt overeen met het advies van de DA:
“Toen ook weer gehad over de scheefstand en die hadden gezegd dat het nooit een GP paard zal worden (die draag/zit kracht zullen de bekken nooit aankunnen), maar recreatief zou het geen probleem zijn.”
Een recreatie paard wordt niet ingezet om te verzamelen maar om lange ritjes rechtuit te maken.