Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mac schreef:Dan de testuitslag afwachten en dan voerbeleid en beweging bepalen aan de hand van de uitslag.
Terwijl je wacht: even alleen hooi voeren (uit een slowfeeder) en verder niks. Gezien ze last heeft van haar lijf is warm houden idd een goed idee. Zo veel mogelijk vrije beweging.
belle_boef schreef:Ik zou gezien haar leeftijd ook rekening houden met ééndimensionale effect aan klachten. Van het een in het ander gerold wat nu een ingewikkelder beeld geeft.
Onbemest hooi kan juist wel eens heel hoog in suiker zitten. Wellicht hoefbevangen beeld?
Maar psssm kan ook en artrose met haar leeftijd kan ook.
Of een combi.
Pssm kost een paar tientjes en is zelf makkelijk uit te voeren. Haar plukken en opsturen.
Maar gezien haar pijn en kreupel zijn is het een dierenarts ook op z’n plek.
Je kan nog eens kijken hoe ze op een harde en zachte volte beweegt om te kijken wat voor beeld je ziet
OleJon schreef:belle_boef schreef:Ik zou gezien haar leeftijd ook rekening houden met ééndimensionale effect aan klachten. Van het een in het ander gerold wat nu een ingewikkelder beeld geeft.
Onbemest hooi kan juist wel eens heel hoog in suiker zitten. Wellicht hoefbevangen beeld?
Of een combi.
Pssm kost een paar tientjes en is zelf makkelijk uit te voeren. Haar plukken en opsturen.
Je kan nog eens kijken hoe ze op een harde en zachte volte beweegt om te kijken wat voor beeld je ziet
Ze krijgt onbemeste voordroog. Hooi kan ze niet hebben ivm haar problemen met de luchtwegen.
En nat eet ze het niet.
Ze loopt op beide ondergronden even slecht. De laatste paar dagen wil ze liever niet lopen. Volgende week wil ik met haar naar de paardenkliniek in Wolvega
OleJon schreef:Onbemest hooi kan juist wel eens heel hoog in suiker zitten. Wellicht hoefbevangen beeld?
Of een combi.
OleJon schreef:Vandaag komt er een Arts van de paardenkliniek Wolvega.
Ze is de afgelopen dagen alleen maar achteruit gegaan. Ze loopt nu liever helemaal niet meer. En zwalkt gewoon.
Van de ene kant dacht ik aan hoefbevangenheid, maar kan geen pulsatie vinden en ze heeft ook geen koorts.
Als het wel hoefbevangenheid is, dan laat ik haar inslapen
Baileyi schreef:OleJon schreef:Vandaag komt er een Arts van de paardenkliniek Wolvega.
Ze is de afgelopen dagen alleen maar achteruit gegaan. Ze loopt nu liever helemaal niet meer. En zwalkt gewoon.
Van de ene kant dacht ik aan hoefbevangenheid, maar kan geen pulsatie vinden en ze heeft ook geen koorts.
Als het wel hoefbevangenheid is, dan laat ik haar inslapen
Ach, wat sneu. Heel veel sterkte. Hopelijk voor jullie is het geen hoefbevangenheid en kan de arts er nog iets aan doen. Heel veel succes straks, hoe laat komt de arts?
roosa schreef:Heb je ook ascal gekregen?
Dat is aspirine zeg maar.
Zou ik nog even naar vragen als ik jou was.
Hoop dat ze zich snel beter mag voelen.