Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xLoki schreef:Je hebt de dierenarts dus niet achteraf gesproken, alleen tijdens dat het paard lag te stuipen, niet echt een lekker moment om een rustig reflectief gesprek te voeren… ik lees in je berichten vooral onbegrip naar de keuze(s) van de dierenarts, de enige die die vragen voor je kan beantwoorden is de dierenarts zelf.
office schreef:Paarden met ppid zijn gewoon ziek in hun hoofd en hun lijf.Al geef je elke dag een pilletje dan nog worden ze steeds zieker.Het is een progressieve ziekte .
Heel veel paarden met ppid krijgen dit.Het zou beter zijn als de eigenaar dit niet zou laten gebeuren door een dier tijdig in te laten slapen.Vind ik.
Al die stokoude zieke dieren die maar eeuwig in leven moeten blijven voor hun eigenaar..ik ben daar niet voor.Ook die oudjes die niet meer makkelijk op kunnen staan.Of eigenaren die maar blijven rijden op een stok oud dier.Sorry maar ik vind het net zo goed dieren leed als dat ze in Egypte kreupele paarden nog voor de kar zetten.
Kidde schreef:Maar je zit er nu nog mee en doet in mijn ogen de aanname al dat ze fout heeft gehandeld. Waarom ga je dan nu niet een gesprek aan om door te spreken wat er gebeurd is? Misschien geeft dat opheldering?
Jannes2024 schreef:we kunnen nu wel allemaal aannames gaan maken richting dierenarts , maar wie weet wat er in het hoofd en hart van het paard heeft afgespeeld waardoor ze niet uit een insult kwam .
ik weet dat er nu veel vragen zijn rondom het overlijden van het geliefde dier , maar ik denk dat de dierenarts het ook liever anders had gezien