Freyr schreef:Ik herken waar je staat, wat zegt de eigenaar ervan? Heb je je zorgen met hen besproken? Van wat ik hoor zijn ze altijd bereid om mee te denken en hebben ze ook goede contacten met dierenartsen.
Verder snap ik dat je hem af vindt vallen, maar zo op de foto lijkt het heel erg de bovenlijn en daarmee spieren die afnemen. Zou dat een optie kunnen zijn? Voor die bovenlijn zou een deken in de winter straks echt wel een uitkomst kunnen zijn. Zoals iemand al zei, PPID geeft veel haar, maar zorgt niet per definitie dat ze zichzelf warm houden. Over dat stukje zorgen over deken af, zal ik ook met de stalhouder bespreken. Naar mijn idee kunnen ze daar wel wat in faciliteren, als je er voor open staat.
Oh en 2 kilo senior crumbs per dag vind ik echt niet veel. Dat krijgt mijn paard ook die niet te dun is, gewoon als onderhoud.
Ja ze denken enorm met mij mee. Ik zal eens overleggen wat er mogelijk is qua deken op en af doen. Wil ze ook niet teveel tot last zijn, ze zorgen al zo goed voor onze paarden.
Bowo schreef:Heb je zicht op hoeveel ruwvoer hij eet? Is dat verandert in het afgelopen jaar? Of is de kwaliteit van het ruwvoer verandert?
Echt duidelijk zicht heb ik niet. Hij begint wel wat te zakken in rang en laat zich door bepaalde paarden wegjagen bij het hooi. Maar er zijn zoveel verplaatsen dat hij gerust ergens anders weer verder kan eten. Wel tref ik hem regelmatig stro knabbelend aan.
De kwaliteit van het hooi is niet verandert.