Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SUSANNEx schreef:En een slobber uitkiezen die direct klaar is (zoals Agrobs Alpengrun mash) en deze van te voren al mengen met het granulaat?
En dan kan je een gietertje met met water voor je stal zetten. Dan hoeft staleigenaar alleen maar scheut water erbij te gieten en kan je wel meerdere bakjes klaarzetten
tennan schreef:Dan zou ik gaan voor een muesli-achtig voer dat van zichzelf al een beetje plakkerig/olierijk is, bijvoorbeeld Hartog strength. Mijn (suikergevoelige) pony zou dat granulaat met een handje van dat spul al naar binnen stofzuigen, vermoed ik. Dan valt het met die suikers en granen wel wat mee, want je geeft maar erg weinig.
Dan is het belangrijker dat hij zijn poedertje binnen krijgt. Marije_jiplover schreef:Is het voor degene die voert te doen om een scheut (lijnzaad)olie toe te voegen in de voerbak, na het legen van je bakje brokjes met granulaat?
Mijn pony vindt zn biotine supplement ook niet de moeite waard om zijn voerbak voor schoon te likken, maar als ik er een scheut lijnzaadolie overheen doen wel.
Dus op dagen dat hij niet gewerkt heeft en dan alleen zijn vitaminebrokjes krijgt, zonder aanvullende slobber, dan gooi ik een scheut lijnzaadolie toe.
Als dit zou werken zou je bakjes met brokjes met het granulaat erbij klaar kunnen zetten en een fles (lijnzaad)olie ernaast en is het een kwestie van bakje leeg kieperen, scheutje olie erbij en klaar.