Ik hoop dat ik hier ervaringen en wijsheid ga vinden. Het is best een lang verhaal geworden zag ik later

Ik heb een 17 jarige Quarter merrie. En eigenlijk heeft ze altijd wel wat.. Beide achterbenen heeft ze een chronische tussenpeesblessure (als in: littekenweefsel maar wel stabiel en belastbaar). Ze heeft nu een kwartierscheur linksachter die aan het uitgroeien is. En ze is nog wel eens een brokkenpiloot (wondjes, schiefels, etc). Ik rijd met een dressuurzadel ongeveer 3x per week en dan ong 3 kwartier. Echt trainen kan ik niet gezien haar belastbaarheid. Op andere dagen wandel ik met haar of doe wat simpel grondwerk.
Maar: ze heeft nu sinds ongeveer 3 weken iets zwelling bij haar rechter voorbeen. Meer aan de buitenkant dan aan de binnenkant. En langs de pezen. Je kunt de pezen dus minder goed zien/voelen in vergelijking met rechts.
Nu was ze niet kreupel. Maar gezien haar historie heb ik een echo laten maken. Niks te zien aan de pezen. Bij monsteren niet kreupel. En de zwelling was bij het onderzoek toevallig minder dan de dagen ervoor. Nu heb ik gister gereden en leek ze toch iets onregelmatig op rechtsvoor. Echt minimaal, maar toch..
Nu heeft ze wel een hekel aan bakwerk dus veel looplust heeft ze eigenlijk nooit gehad. Met buitenritten wel. Vandaag weer even op het zachte gelongeerd,, niet kreupel.
Maar: het beentje blijft wel dik.. Ik vind het niet warm aanvoelen. Het wordt dunner na stappen maar gaat niet helemaal weg. Ik heb het steeds gekoeld. Ik heb gesmeerd met arnica maar dat lijkt weinig te doen. Ik heb er vandaag groene klei op gesmeerd. Ik kan geen wondjes ontdekken. Ze heeft ook geen mok oid.
Ik ga er morgen weer op om te kijken hoe dat gaat. Ze staat van 9 tot 16 uur op de wei, daarna op stal. Maar voor nu: iemand dit wel eens meegemaakt? Nog tips/ideeën?
Dank alvast voor het meedenken!