Onlangs hebben zij op de verpakking aangegeven dat dit nat gevoerd moet worden.
Het brokje en de ingredienten leken hetzelfde, dus ik dacht dat dit puur vanuit Hartog was om zichzelf in te dekken voor het geval dat.
Bij ons krijgen sommige paarden bijna 1,5kg per dag, het wordt gebruikt als beloningsbrok en als voedselverijking verstopt op onze track. Maar na een paar twijfelgevallen, stond een van onze paarden gisteravond toch met een slokdarmverstopping.
We hebben toen een test gedaan of dat vd grasbrok kon komen en ik schrok hoe snel en hoeveel het absorbeerde. Dat was vroeger niet zo, toen viel het uit elkaar als een gewone brok.
In de foto’s een bakje veulenbrok en grasbrok, beide met evenveel water en het verschil. Het begon al binnen 30 sec al het vocht op te nemen. Vandaar dat het bakje met grasbrok al voller lijkt.

Hoe doen jullie dit met de grasbrok van hartog? Want zij adviseren net zoveel water als bij bietenpulp (1:3) en een uur (!) weken met koud water.
Zijn er nog hooi of -grasbrokalternatieven die wel droog mogen?
Edit: ik ken alleen deze, zijn hier ook slokdarmverstoppingen van bekend? https://www.zooplus.nl/shop/paarden/voe ... t=464479.3