10 jaar geleden toen ik hem kocht kwam ik er de 1e zomer achter (was mij uiteraard niks over verteld). Dat jaar veel problemen gehad maar daarna is het met een deken op goedgegaan.
Vorig jaar was het masker stukgegaan, het duurde even voor er een nieuwe deken klaar was (ze moeten eerst customer aan elkaar genaaid worden mer grof geschut, anders gooit hij alles af, daar was een fout gemaakt waardoor het niet direct geregeld was). Toen heeft hij jeuk gekregen en dat is eigenlijk de rest van de zomer zo gebleven. Uiteraard is er een dierenarts bij geweest, direct behandeling gestart met zalf en prednison. Hij heeft een uitgebreid allergie onderzoek gehad, nav dat onderzoek is er een immuuntherapie gestart. Z'n deken is ingesprayd tegen iets anders waar hij allergisch voor is en ik heb hem meermaals met speciale shampoo voor nog een andere allergie gewassen.
Dit jaar ruim op tijd de deken opgedaan en alles ging goed tot nu. Ik zou nu echt niet meer weten wat ik moet doen, heb voor mijn gevoel alles geprobeerd maar hij heeft nog steeds jeuk. Wat het ook problematisch maakt is dat ik een paarhonderd km verderop woon. Heb meteen een aantal lijntjes uitgezet en morgen bel ik mijn eigen dierenarts, dienstdoende kan niks anders doen dan een prik geven die een paar uur lang de jeuk verzacht maar dat is natuurlijk geen lange termijn oplossing.
Aangezien bokt zo'n breed scala aan kennis in huis heeft hoop ik dat hier iemand misschien een gouden tip heeft. Alvast dank!!
De foto van hoe het er nu uitziet, de verdwenen staart is nog nav vorig jaar, is mooi aan het aangroeien maar ik ben bang dat dat niet heel lang kan duren als hij met deken al jeuk heeft.

De patiënt in kwestie als hij geen jeuk heeft