Sinds gisteren loopt mijn shet enorm kreupel. Kan op 1 been eigenlijk niet staan. DA bij gehad en die dacht of een hoge beenbreuk of een hele diepe hoefzweer (maar dat leek haar sterk). Ze reageert niet of nauwelijks op de tang. Lijkt haar been verder wel goed te kunnen buigen, maar wil er dus absoluut niet op staan (zie foto’s). Omdat DA toch niet dacht aan een hoefzweer heeft ze gisteren pijnstillers gekregen. Vanmorgen nog steeds geen verbetering te zien. Ze eet wel goed en “hobbelt” nog steeds rond. Ze staat op een kleiner stukje om te zorgen dat ze niet wordt opgejaagd o.i.d door de rest. Gisteren ook 38,5 en vanmorgen 38. Niks aan het been is bijzonder warm, dik of opgezet. En ook daar geen reactie op bij het voelen. Haar voetje lijkt wel iets warmer dan de rest maar wel minimaal.
Pony is trouwens 25 en sinds een tijdje modder ik al aan met haar kreupelheid. DA dacht aan artrose dus daar heeft ze al wat voor, maar kan het niet al die tijd toch een hoefzweer zijn? Ik wil dus toch gaan proberen met biotex en weken, of het nog iets uithaald.
DA wil aankijken met pijnstillers maar ziet het wel een beetje somber in en een vriend van mij met veel kennis eigenlijk ook…
Toch wil ik het echt nog niet opgeven, ook omdat ze nog wel goed eet. Ik las ook een ander topic bij een paard waar de hoefzweer heel diep zat en geen reactie was op de tang.
Ik hoor graag jullie ideeën en tips!!