Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flavlip schreef:Heb je dan niet een deel wat je zelf moet betalen? En stel dat deze operatie er net precies buiten valt?
Saul schreef:Ik heb voor zoveel als nodig gestemd.
Paarden zijn niet verzekert. En die van mij zijn al ouder dan 10 (25 en 26).
Maar ik hou te veel van ze dus ik zou er alles voor over hebben
Edit. Mits paard waardig natuurlijk.
Saul schreef:Ik heb voor zoveel als nodig gestemd.
Paarden zijn niet verzekert. En die van mij zijn al ouder dan 10 (25 en 26).
Maar ik hou te veel van ze dus ik zou er alles voor over hebben
Edit. Mits paard waardig natuurlijk.
Sintara schreef:Ik zou niet snel meer dan 1000 euro aan een medische behandeling van een van mijn paarden uitgeven![]()
Vaak zijn de duurdere behandelingen ook zaken met een heel lang herstel, in paard onwaardige omstandigheden zoals maanden tot zelfs een jaar boxrust etc en dat wil ik ze echt niet aan doen.
Ik weet dat er staat dat je uitgaat van een hypothetische situatie waarin ze alles weer kunnen doen en er geen blijvende schade etc bij komt, maar ook dat vind ik niet super realistisch in de praktijk
Sintara schreef:Ik zou niet snel meer dan 1000 euro aan een medische behandeling van een van mijn paarden uitgeven![]()
Vaak zijn de duurdere behandelingen ook zaken met een heel lang herstel, in paard onwaardige omstandigheden zoals maanden tot zelfs een jaar boxrust etc en dat wil ik ze echt niet aan doen.
Ik weet dat er staat dat je uitgaat van een hypothetische situatie waarin ze alles weer kunnen doen en er geen blijvende schade etc bij komt, maar ook dat vind ik niet super realistisch in de praktijk
Babootje schreef:Nou dat ben ik niet met je eens. Ik ben inmiddels 2000+ kwijt voor een gecombineerd probleem met ons jonge paard. Paard had vage koliekklachten, dus heeft zandfoto, maagscopie etc etc gehad. Oorzaak n.a.w. slechte kwaliteit hooi (regelmatig schimmel) wat hij kreeg bij zijn oude stal. (Zijn daar inmiddels weg).
Daarnaast nog een milde peesblessure, die wat lastig te vinden was en we een paar x terug moesten.
We zijn nog niet klaar. En de prognose is gewoon 100% herstel. Daar laat je een paard niet mee inslapen toch? Dierenartskosten kunnen zomaar fors oplopen.