Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Het kan zijn dat er een lendewervel wat omhoog gekomen is, maar daar zou ze dan toch wel wat van moeten voelen. Met rijden/longeren loopt ze gewoon goed ??
Voelt het echt hard of meer zacht alsof er vocht onder zit ??
Ik heb het wel vaker gezien bij merries als ze hard hebben moeten persen bij de geboorte van een veulen.
Billieenfaye schreef:DubbelFun schreef:Dat zou zeker een oorzaak kunnen zijn. Dan zou ik even wat olie over de brokken doen. Meestal poept dat wat makkelijker.
Hoe oud is ze ??
Overigens is het niet gezegd dat het uit zichzelf weer terug schiet.
Wat voor olie?
Billieenfaye schreef:Ze moet vaak wel hard persen bij het poepen en er komt dan weinig uit of kleine stukjes. Ze is 6 dagen geleden naar een nieuwe stal verhuisd
pmarena schreef:Ik zou hiervoor wel even dierenarts / osteopaat advies inwinnen eigenlijk....
En even goed checken of paardje wel goed aan eten en drinken enzo toe komt op de nieuwe plek
Marigold schreef:Ik vind die pony er ongelukkig uitzien in de verschillende topics..
en op de laatste foto in dit topic toont ze zoveel spanning met die opgetrokken buik.
Je schrijft ergens dat ze een koudbloed is.. ik vind het eruit zien als een connemara pony of iets in die richting? Of missch een Camargue?
Hoe dan ook, in deze staat zou ik echt afraden nog te rijden, die bult is niet normaal en toont waarschijnlijk dat ze pijn heeft in rug/lendenen en/of de organen of darmen in dat gebied, en samen met je moeder te gaan onderzoeken waar de problemen liggen en die aanpakken.
En ook de achterliggende oorzaken aanpakken want met kleine aanpassingen hier en daar kom je er niet.
Ze is echt niet gezond nu. Ik heb het echt met de pony te doen. Volgens mij is ze heel erg lief en dan ook nog eens pas acht jaar..
depressief en 1 brok spanning. En geen energie.
Zoveel signalen..
Die pony kan er echt een heel stuk beter bijstaan. Missch kan ze zelfs het best maar eens een tijd vakantie krijgen op een weide in een mooie kudde, dan hebben jullie alle tijd om een geschikte andere stalling te vinden, of haar te verkopen. Maar please, doe iets ten goede..