(Ik weet niet of er al een topic over is, excuses).
Het paard dat ik mag bij rijden, heeft sinds vorige zomer vermoedelijk pollen allergie. Hij begon op een bepaald moment te headshaken. Mijn lampje ging natuurlijk meteen branden, dus meteen eigenaar naar de veearts laten bellen. Vermoedelijk zou dit gaan om een pollenallergie.
Hij heeft dit ook tijdens het rijden, en dan is het in principe met een netje opgelost. Wel vervelend, want daar mag je dus niet mee starten op wedstrijd.

Nu heb ik gemerkt dat hij er sinds enkele dagen weer mee begonnen is. Ik heb vorig jaar de eigenaar een pollen pakket van HorseFlex laten bestellen, echter heeft dit niet veel geholpen (maar blijkbaar moet dit wel een lange tijd gegeven worden?). Helaas is de eigenaar soms wat nonchalant, ook al zit ik serieus achter haar veren.. Het is ook niet mijn paard, ik heb er zelf al 1'tje staan (met de nodige zorgen

Gevolg is dat hij het supplement dus vorige zomer niet lang gekregen heeft, dus vermoedelijk ook niet echt geholpen heeft. Ze rijdt zelf ook nog met hem, altijd met het neusnetje in de zomer. Ze komt wel maar 1-2x per week. Ik zet hem meer aan het werk en onze trainingen zijn wel ietsje intensiever.
Nu enkele vragen of mensen die er ervaring mee hebben (ik ben van België).
- Zijn er allergietesten voor paarden? Zoja welke soort en wat is de prijs (+/-).
- Zijn er supplementen die algemeen wel wat ondersteuning bieden?
- Andere tips?
Ik denk het dus makkelijker zou zijn, als we kunnen achterhalen waar hij specifiek allergisch voor is.
Gisteren kwam hij van de wei binnen, en kon lastig aan zijn hooit beginnen omdat hij de hele tijd stond te knikkebollen en zijn neus tegen de deur te schuren. Ik vond het echt triestig, dus wil toch proberen om het hem op een of andere manier aangenamer te maken (en dus de eigenares wil wakker schudden)..
Bedankt alvast!
Hier een kiekje van het sukkeltje: